Boende Karlstad

Vadå inte vill bo ute i skogen, kan man bo inne i skogen? Hela Värmland är skogen. :fakta
Och ja, jag har varit i erat centrum. Schysst restaurang på tågstationen. :rofl

"2a för 600 000". :lol

Var i sthlm för ca 1 vecka sen, Vi hade ungefär lika mkt träd som ni i centrum.
Visst vi kanske hade några träd här o där, men det är bra mkt trevligare än massa betong som hela sthlm består av.

Sen var det billigt för den lägenheten, säljer han nu får han garanterat mer.

Last edited:
Så då var man ankommen till Karlstad efter 55mil i bil, har tagit in på hotel i 2 nätter och hoppas på att bostadsbolaget skall skaka fram en lägenhet enl studenter här så finns där lediga korridorer så det borde gå.

Stort tack till er som engagerat er....

Har precis besökt city och det duger fast man blir lite misstänksam när där växer granar 100m från stora torget.......

Varför har du inte skickat PM till valmers? Han har säkert stjärterum så kan ni sitta och diskutera tvåtaktare, roadracign och diagonaldäck till en pava rött. :pannkyss

Varför har du inte skickat PM till valmers? Han har säkert stjärterum så kan ni sitta och diskutera tvåtaktare, roadracign och diagonaldäck till en pava rött. :pannkyss
Jag hade erbjudit både tak över huvudet och Jack&Coke om inte min lägenhet varit ett byggkaos.

Hos valmers ful-ljuger man alltid med en Jack och cola i handen!
Ja, men det är ju synd att du är fjunis så att man aldrig kan ta med dig på riktig runda på Blue Moon Bar.

Det är ju bara hans småbitches han bjuder på fulgrogg. Fullvuxna män dricker fint rött.
Hallå där; jag har ju flickvän. Fast så värst åldersstigen är hon i och för sig inte.

Det förändrar väl inte det faktum att Hagster får fulgrogg :hihi
Ingen fulgrogg, bara fin Jack&Coke.

Last edited:
Då har jag bott 2 dagar i karlstad och intrycken är blandade, staden är inte så katastrofalt landet man kan förvänta sig även om shoppingutbudet är begränsat till HM med kloner. Nattlivet har jag inte testat men det tycks vara Arena studenterna går till när de inte svinar sig i varandras lägenheter. Fikaställen finns det gott om även om de skulle behöva en barista för de kan fan misslyckas totalt med en dubbel espresso. De som bor i kstad får gärna hojta när de skall ut.

Jag klev in på bostadsbolagets expedition kl9 mån morgon och sa "hej jag är student och har ingen bostad" några timmar senare klev jag ut med en nyckel i handen, bor numera på korridor bredvid stadens sjukhus tillsammans med en massa utbytestudenter.

Skolan ligger totalt off från centrum så det är fan tur man har bil, undervisningen är väl ok men man blir mörkrädd då där är mängder av plantor i klassen, en sista års SSK student som inte vet att man inte kan ge antibiotika mot virus:huvet

Valmers: När skall vi prata trumbromsar diagonaldäck och numbers dont lie?

Nattlivet har jag inte testat men det tycks vara Arena studenterna går till när de inte svinar sig i varandras lägenheter.
Nöjjes finns annars, bra mkt bättre än Arena enligt mig.

Skolan ligger totalt off från centrum så det är fan tur man har bil

Ett tipps, välldigt många p-vakter där som kollar vad jag hört.
Flertalet som fått böter.

Last edited:
Då har jag bott 2 dagar i karlstad och intrycken är blandade, staden är inte så katastrofalt landet man kan förvänta sig även om shoppingutbudet är begränsat till HM med kloner. Nattlivet har jag inte testat men det tycks vara Arena studenterna går till när de inte svinar sig i varandras lägenheter. Fikaställen finns det gott om även om de skulle behöva en barista för de kan fan misslyckas totalt med en dubbel espresso. De som bor i kstad får gärna hojta när de skall ut.

Jag klev in på bostadsbolagets expedition kl9 mån morgon och sa "hej jag är student och har ingen bostad" några timmar senare klev jag ut med en nyckel i handen, bor numera på korridor bredvid stadens sjukhus tillsammans med en massa utbytestudenter.

Skolan ligger totalt off från centrum så det är fan tur man har bil, undervisningen är väl ok men man blir mörkrädd då där är mängder av plantor i klassen, en sista års SSK student som inte vet att man inte kan ge antibiotika mot virus:huvet

Valmers: När skall vi prata trumbromsar diagonaldäck och numbers dont lie?

Stundenter går till krogen K6, billigt dricka och nästan enbart stundenter.

Tjejen min står i baren:tummenupp

Arena= 17-25 år
Ankan= 21 - där är det lite lugnare med soffor å sånt men jävligt trevligt
Harrys= 21 - Litet dansgolv på övre våningen annars massa fotöljer. Mycket bråk har jag fått intryck av. Säkert ett ställe gammle göbber som Valmers går till;).
Nöjes= 21- för stor lokal i förhållande till folk men kan ju vara kul om de är spelning eller afterwork

Ska själv bli stundent på KAU till hösten:)

Har inte kollat upp det där med stundetbostäder men är det mycket billigare än vanliga? Eftersom jag i vanliga fall bor i Hammarö kommun är jag garanterad stundentbostad om jag vill. Men är dom som vanliga lägenheter?

Har inte skrivit på kontraktet för lägenhet på Färjestad jag fått så kan ändra mig:)

Glöm Glada Ankan, dit går endast grönsakspunkare.

Harrys = fyndlådan/Jurassic Park/WTT-träffen. Sällan bråk dock. Nästan bara braxfiske.

Blå - Många wannabes, men ett skapligt softarställe.

Arena Bar - Mycket bra softarställe (separerat från Arenas nattklubbsdel).

Arena - Drivor av teens. För några år sedan hölls en legendarisk Eddie Meduza-konsert där.

Blue Moon Bar - Bästa nattklubben i stan, mycket ädelfisk.

Nöjesfabriken - Drivor av teens, soft att bowla innan dyngfyllan sätter in.

Valfrids - Aldrig fattat vitsen.

Bishop Arms - Paradiset för 55+

Finns givetvis en drös fler pubar, men detta är det viktigaste.

Last edited:
Dagens föreläsare blev sjuk efter lite många turer i mikrobiologilabbet så föreläsningen är inställd, skippar värmland för påsken och tar tåget hem....

Skåneland here i come...

Back