Boende Karlstad

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Lite hastigt och plötsligt visade det sig att min kurs vid Karlstad Universitet börjar nu på måndag (2/4) istället för nästa vecka som planerat. Detta gör att jag måste befinna mig i Karlstad Mån morgon och jag har ännu inte fått en studentbostad.....

Vilka hotell/vandrarhem bor man på?
Finns där någon vänllig själ som har en soffa över?

Lite hastigt och plötsligt visade det sig att min kurs vid Karlstad Universitet börjar nu på måndag (2/4) istället för nästa vecka som planerat. Detta gör att jag måste befinna mig i Karlstad Mån morgon och jag har ännu inte fått en studentbostad.....

Vilka hotell/vandrarhem bor man på?
Finns där någon vänllig själ som har en soffa över?

Ibis hotel kan nog vara ganska billigt.

Birgittas Bed & Breakfast Tel. 054 - 18 23 90
Mer information
2:a Villag. 5
65341 KARLSTAD

Kanske kan vara något?

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=hotel&district_codes=177&geo_area=Karlstad

Ska du plugga länge på KAU?

Starta en tråd i Värmland delen i stället så finns det säkert någon som hjälper dig.

Hjääääälp en stackars student vars budget inte gillar hotelboende.....

Ska du plugga länge på KAU?

Starta en tråd i Värmland delen i stället så finns det säkert någon som hjälper dig.

Bara en månad har tenta den 4/5, är eg ledig en termin från läkarstudierna så jag läser bara lite strökurser på halvfart för att inte köra för mycket motorcykel.

Du kan ju kika runt lite på blocket. Där dyker de upp lite lägenheter som hyres ut möblerade månadsvis då och då.
Annars är det en idé att titta lite på Uthyres delen på KAU:s hemsida.

Hoppas du hittar nått! :tummenupp

Bara en månad har tenta den 4/5, är eg ledig en termin från läkarstudierna så jag läser bara lite strökurser på halvfart för att inte köra för mycket motorcykel.

Fick en lägenhet nu i dagarna som står tom nu, men jag tänkte inte ta den förens 1/5. Kanske skulle gå att koka ihop något

Fick en lägenhet nu i dagarna som står tom nu, men jag tänkte inte ta den förens 1/5. Kanske skulle gå att koka ihop något

Har du möjlighet att få tillgång till den på måndag så kan jag betala första månadshyran, du tvingas iof stå ut med mig tills jag tentar den 4/5.

Har du möjlighet att få tillgång till den på måndag så kan jag betala första månadshyran, du tvingas iof stå ut med mig tills jag tentar den 4/5.

Har inte skrivit på papper än så måndag tror jag tyvärr inte går.

Den är ju omöblerad också.

Maj är jag inte hemma heller så då skulle du få ta den fram till juni

Har inte skrivit på papper än så måndag tror jag tyvärr inte går.

Den är ju omöblerad också.

Maj är jag inte hemma heller så då skulle du få ta den fram till juni

Omöblerad kan bli svårt då jag inte flyttar med mig ett helt bohag för en månads studier.

Var det inte du som hade så många hundratusen i vinst eller inkomst eller vad det var förra året? :confused:
Soffa? :va

Skärp dig, köp en villa för en av hundratusingarna. Vad kan boende i Karlstad kosta liksom.

Var det inte du som hade så många hundratusen i vinst eller inkomst eller vad det var förra året? :confused:
Soffa? :va

Skärp dig, köp en villa för en av hundratusingarna. Vad kan boende i Karlstad kosta liksom.

Jo.........

Tvångsinlösen av aktier där en ägare köpte ut bolaget från börsen......

Vem fan vill ha ett hus i karlstad det är bara så mycket problem att göra sig av med skiten efter en månad, hotel blir pengar om man skall bo där en hel månad men jag får fixa en studentlägenhet problemet är bara att jag åker dit i morgon....

Planering har aldrig varit min starka sida.....:gnissla

Man ska ha husvagn... Eller husbil.

Kolla runt släkt och vänner om du inte kan få låna en i en månad eller så, parkera den någonstans där det finns ett eluttag och ett öppet trådlöst nätverk du kan låna.

Jo.........

Tvångsinlösen av aktier där en ägare köpte ut bolaget från börsen......

Vem fan vill ha ett hus i karlstad det är bara så mycket problem att göra sig av med skiten efter en månad, hotel blir pengar om man skall bo där en hel månad men jag får fixa en studentlägenhet problemet är bara att jag åker dit i morgon....

Planering har aldrig varit min starka sida.....:gnissla

Vad kan hotell i Karlstad kosta, 3-4 hundra max skulle jag gissa. Om de ens har något förresten. :confused:

Edit:
Husvagn. :rofl

Köp tält direkt. :tummenupp

Man ska ha husvagn... Eller husbil.

Kolla runt släkt och vänner om du inte kan få låna en i en månad eller så, parkera den någonstans där det finns ett eluttag och ett öppet trådlöst nätverk du kan låna.

Men en Niesmann kostar ju 1,6milj då måste det vara billigare att köpa sig ett hus och bränna ner kåken när studierna är klara....
01003410_00000250_bild_1_gross.jpg

Lol min ena kompis köpte en 2a för 600 000 föra nån vecka sen.
Ska du ha villa får du hosta upp nån/några miljoner om du inte vill bo ute i skogen.

Men en Niesmann kostar ju 1,6milj då måste det vara billigare att köpa sig ett hus och bränna ner kåken när studierna är klara....
01003410_00000250_bild_1_gross.jpg

han sa låna.. känner du ingen som har husbil/husvagn? det är ju inte direkt högsesång nu så d kommer nog inte va nån som behöver sin..

(ps skön planering :tummenupp påminner om när jag o dåvarande kompisen gled upp till gotlandsfärjan ungefär 5 minuter innan avresa! :D (fast du vann det här slaget..))

Lol min ena kompis köpte en 2a för 600 000 föra nån vecka sen.
Ska du ha villa får du hosta upp nån/några miljoner om du inte vill bo ute i skogen.

Vadå inte vill bo ute i skogen, kan man bo inne i skogen? Hela Värmland är skogen. :fakta
Och ja, jag har varit i erat centrum. Schysst restaurang på tågstationen. :rofl

"2a för 600 000". :lol

Vadå inte vill bo ute i skogen, kan man bo inne i skogen? Hela Värmland är skogen. :fakta
Och ja, jag har varit i erat centrum. Schysst restaurang på tågstationen. :rofl

"2a för 600 000". :lol

Verkligen varit på tågstationen eller i karlstad? För vi har nämnligen ingen resturang på tågstationen, men det beror kanske på vilken standard man är van vid:rolleyes:

Är själv från "the East Coast" från början, bott här i snart två år, och hittar inget o klaga på!
Trevlig stad, lagom stor, och trevliga människor, till skillnad från Gbg.

Har bara bra saker o säga om Karlstad :tummenupp

Back