Boende i Täby (Stockholm), håll ögonen öppna!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Detta är inte MC-relaterat, men otroligt viktigt, så jag postar det här.

Fick nyss ett mail från en av mammorna på vårt dagis som har äldre barn på en närliggande skola:

Hej allihop!
Fick i igår följande information från vår äldste sons skola (Rösjöskolan):

"Just nu cirkulerar en eller flera bilar med män runt närliggande skolor men kanske även runt Rösjöskolan. Männens/mannens avsikt är att lura med sig barn i bilen. Enligt uppgifter så har det lockats med godis, hundvalpar, kattungar men även en mer raffinerad lögn om att man är arbetskamrat/vän till en pappa eller mamma och att föräldrarna är sjuka eller råkat ut för en
olycka samtidigt som man erbjuder skjuts till hemmet/sjukhus.

Ryktet säger att det bl.a är en röd bil. Det är inget barn som har gått på lögnerna men dock blivit väldigt skrämda."

Skickar även med kompletterande information från Täby Friskola betr "mannen i bilen"
"Till sist så vill vi delge alla er viktig iakttagelse från Ellagårdskolan om att en gråhårig man i 50-års åldern åker omkring sakta i sin bil och försöker ta kontakt med barn som går själva till och från skolan.
Man har sett honom främst i Ellagård men även i Ella Park-området i en röd skåpbil.Han försöker locka till sig barnen med godis,glass o.dy"

Bor ni i närliggande område kan det alltså vara bra att hålla ögonen öppna efter ovan nämnda bil/person.

men fy fan att det finns sånna här jävla människor!

USCH! hoppas att någon får stopp på idioten innan det är för sent!

Bra att du skriver ut varning!

bara åka dit o spana da!!! :gnissla gillar att bevaka sånna typer!!!

Obs jag jobbar som fotograf! o de e alltid uppskatat att fixa fram bilder på svin!!! :4skrika

DaLorD skrev:
Bodde man i sthlm skulle jag ta ledigt o åka dit med ett fälgkors... :mad:

Jag tror inte på såna metoder, Om du hade en hund skulle du slå den då den inte fattade? En sån människa behöver nog mer hjälp än våld det är ju inte normalt beteende så något fel är det med han och man löser sällan våld med våld man skapar bara ett värre monster / Pasifist

nita han sönder och samman?
hade jag gjort iaf...

Tack för informationen !

Uppväxt i Skarpäng, nu boende i hägernäs. Då är det bara att hålla ögon och öron öppna ! :mad:

DaLorD skrev:
Bodde man i sthlm skulle jag ta ledigt o åka dit med ett fälgkors... :mad:

Kanon! :tummenupp

Stjäl hans hjul så kan han inte cruisa runt bland dagis och skolor.....eller?

SvartR1a skrev:
Jag tror inte på såna metoder, Om du hade en hund skulle du slå den då den inte fattade? En sån människa behöver nog mer hjälp än våld det är ju inte normalt beteende så något fel är det med han och man löser sällan våld med våld man skapar bara ett värre monster / Pasifist
En hund som är dum förblir oftast dum,dom avlivar man så om du
nu jämför hund o man så är problemet löst :tummenupp

Vi har en kollega här på Sporthoj som jobbar på Rösjöskolan.
Kanske ska slå henne en signal, fast dom lär ju redan veta om det...

Vem var kiss-mannen i täby? Sedan jag flydde norrort har jag inte hört något, kissar han fortfarande på värnlösa kvinnor?

mankan skrev:
Detta är inte MC-relaterat, men otroligt viktigt, så jag postar det här.

Fick nyss ett mail från en av mammorna på vårt dagis som har äldre barn på en närliggande skola:

Hej allihop!
Fick i igår följande information från vår äldste sons skola (Rösjöskolan):

"Just nu cirkulerar en eller flera bilar med män runt närliggande skolor men kanske även runt Rösjöskolan. Männens/mannens avsikt är att lura med sig barn i bilen. Enligt uppgifter så har det lockats med godis, hundvalpar, kattungar men även en mer raffinerad lögn om att man är arbetskamrat/vän till en pappa eller mamma och att föräldrarna är sjuka eller råkat ut för en
olycka samtidigt som man erbjuder skjuts till hemmet/sjukhus.

Ryktet säger att det bl.a är en röd bil. Det är inget barn som har gått på lögnerna men dock blivit väldigt skrämda."

Skickar även med kompletterande information från Täby Friskola betr "mannen i bilen"
"Till sist så vill vi delge alla er viktig iakttagelse från Ellagårdskolan om att en gråhårig man i 50-års åldern åker omkring sakta i sin bil och försöker ta kontakt med barn som går själva till och från skolan.
Man har sett honom främst i Ellagård men även i Ella Park-området i en röd skåpbil.Han försöker locka till sig barnen med godis,glass o.dy"

Bor ni i närliggande område kan det alltså vara bra att hålla ögonen öppna efter ovan nämnda bil/person.

Tack för informationen :)

Min äldsta dotter går i Ytterbyskolan = Roslagsnäsby där har Polisen varit & informerat i klasserna vilket jag tycker är väldigt bra :tummenupp
& min Julia har tagit åt sig av informationen känns det som iaf.

& får jag se den där bilen då attans säger jag bara :mad: :mad:

//Simon

usch då...hoppas dom får tag på han så han inte hinner sätta sina planer i verket....
har själv barn så ha all anledning å va orolig....mvh TL

Lartes skrev:
Jag har faktiskt ingen aning.
Inte hört nånting om det på länge varjefall

Det läskiga är att jag vet "vem" det är tror jag, inte direkt men ändå:
En fd kompis till mig var en hejare på att kissa högt och långt. En gång kissade han bakom busskuren i Skarpäng, men över den. (Ja, det är sant). Det stod en kille på andra sidan tydligen ( :näsblod / :gråta) som fick en massa på sig. Det här var kanske 1994.

Sedan dröjer det fem-sex år, och vad händer? En kille börjar kissa på oskyldiga människor. Minst en gång på samma busshållsplats som 1994-kisset. Det måste vara kiss-offret som tar ut sin (visserligen rättmätiga) hämnd. Men jag har ingen aning om vem det var. Fastän jag tror att det är han.

/Sherlock Holmes

SvartR1a skrev:
nej, hjälp behöver dom inte, pedofili är inte en sjukdom. Det är ungefär som att säga att en homosexuell skulle sluta va homo om han fick hjälp, typ.

Markus skrev:
Det läskiga är att jag vet "vem" det är tror jag, inte direkt men ändå:
En fd kompis till mig var en hejare på att kissa högt och långt. En gång kissade han bakom busskuren i Skarpäng, men över den. (Ja, det är sant). Det stod en kille på andra sidan tydligen ( :näsblod / :gråta) som fick en massa på sig. Det här var kanske 1994.

Sedan dröjer det fem-sex år, och vad händer? En kille börjar kissa på oskyldiga människor. Minst en gång på samma busshållsplats som 1994-kisset. Det måste vara kiss-offret som tar ut sin (visserligen rättmätiga) hämnd. Men jag har ingen aning om vem det var. Fastän jag tror att det är han.

/Sherlock Holmes

Skön slutledningsförmåga :tummenupp

É du från skarpäng eller?
Det har gått några mer eller mindre trovärdiga rykten om vem som är kissmannen, och jag tror att några har fått oförtjänt mycket stryk för det.

Lartes skrev:
Skön slutledningsförmåga :tummenupp

Men visst låter det någorlunda troligt? Inte för att jag är beteendevetare eller så, men vad triggar någon att kiss-attackera människor? Händelsen jag beskrev tror jag klassificeras som giltig kiss-trigger. :lol

Lartes skrev:
É du från skarpäng eller?
Det har gått några mer eller mindre trovärdiga rykten om vem som är kissmannen, och jag tror att några har fått oförtjänt mycket stryk för det.

Jag är från V-Town, precis som du. :tummenupp Stryk vet jag inget om, inte kiss-stryk i alla fall.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph