Boende i skåne till helgen. Hotelltips mottages!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Eftersom vädret ser ut att bli modell högsommar så tänkte jag ta en tur söderut. Frågan är bara om det finns något boende där man kan ställa hojen utan att oroa ihjäl sig.

Gärna i Malmö. Det finns några bra hotell i centrala stan, men det enda parkeringsmöjligheterna som finns är i stora mer eller mindre allmänna garage... Inte riktigt förknippat med god nattsömn.

Ett exemplariskt hotell är "kneippen" i norrköping där jag fick parkera jämte deras åkgräsklippare i vaktmästarens garage! http://www.kneippen.se/sv/sv.htm Sjukt bra!

Seså. Tips tack. Även övriga delar av södra sverige emottages, men då ska det finnas mer att se än nåt hattmuseum.

Enda jag egentligen vet är ju här i Lödde,
finns ett Scandic hotell med en Shell-mack på framsidan som har öppet dygnet runt alla dagar, så ställer du hojen där är den ju övervakad både av
den som jobbar på macken, övervakningskameror samt folk som kommer dit på natten
för bensin och korv.

Mackparkering känns sådär.

Även campingplatser kan tänkas i nödfall, men då ska det vara sjukt bra. Typ tylösand i halmstad eller kapelludden på öland. Där kan man åtminstånde skita i lugn och ro på morgonen...

Mackparkering känns sådär.

Även campingplatser kan tänkas i nödfall, men då ska det vara sjukt bra. Typ tylösand i halmstad eller kapelludden på öland. Där kan man åtminstånde skita i lugn och ro på morgonen...

Ge mig 2000 spänn så sitter jag vid den hela natten :tuttar :tungan

hilton i malmö har ett underjordiskt garage med kortpassage. Kanske värt ett pling. :)
(himla trevlig söndagsbrunch också - chokladfondue och champagne!)

Om du inte MÅSTE fokusera på storstad, så skulle ju ett hett tips vara vandrarhemmet vid Haväng, i Simrishamns kommun.
Såhär lite offseason KAN man (om man har tur) få ett rum!

Andrahandsvalet blir Brösarps värdshus.

Kryssa sedan runt på Österlen och sydkusten, kör konst och antikrundan* för sevärdheter, trevliga människor och ffa bra tips från dem om mer sevärt!

*ett turistiskt begrepp. fråga på närmsta turistbyrå eller välsorterad mack efter en karta på ingående handlare/utställare/konstnärer

Bo i Vellinge :tummenupp
Alternativt näset då!
Finns hotell, pensionat, bed and breakfast etc.
NOLL kriminella, EGEN poliskår (som har massor av stålar :D ) och fullt av väktare.
Är nog det lugnaste o säkraste stället i sverige... Är typ 1,5mil till centrala Malmö längs motorvägen.

Sväng förbi Karlskrona o kika lite annars. Här finns alltid ngt att se :D
Hojen kan man ju lugnt ha ute om natten iaf...

Ska du längs skånes västkust så se till att köra en sväng om Kullaberg! Finns underbara vägar därikring + att det är riktigt mäktig utsikt uppe på berget!
Har sommarstuga där i krokarna... Mycket vackert. Finns bra hotell i Mölle.

Last edited:
Tackar för tipsen! Mölle kommer att besökas under färden. Var redan på väg förra helgen, men då sade bensinpunpen upp sig i halmstad...

Clarion och hilton ska kollas upp ikväll! De andra tipsen om vandrarhem ska också kollas upp, men hotell är mer vad jag tänkt mig. Dock kan man hitta guldkorn bland vandrarhem som slår många hotell!

Bo i Vellinge :tummenupp
Alternativt näset då!
Finns hotell, pensionat, bed and breakfast etc.
NOLL kriminella, EGEN poliskår (som har massor av stålar :D ) och fullt av väktare.
Är nog det lugnaste o säkraste stället i sverige... Är typ 1,5mil till centrala Malmö längs motorvägen.

Ska du bo på näset så säg till så fixar jag en bra parkering åt dig. om inte annat så utanför mitt vardagsrummsfönster.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti