Boende i New York - hostels?

Continental

Zeb_Macahan skrev:
De är ju USA största flygbolag. Var dessutom billigast.

Continental är USA´s femte största bolag, AA är störst.

CA har bara en destination (NY) från Sverige vilket gör att de inte håller samma servicegrad som många andra bolag. Dessutom kostar drinkar etc. på planet. Räkna med att flighterna blir försenade, i mitt fall blev ditresan försenad 2 timmar och hemresan 6 timmar…Hoppas dock att ni har bättre tur….

Är det bara du Emmi, eller rättare sagt inga killar, så kan du bo gratis via SVEA.

Ok, missförstånd från min sida. Stort bolag är det iaf.
Vad är SVEA? Det är jag, Zeb & The Wanderer som åker, vi kommer bo på hostels, numera bokat o klart första nätterna.

Zeb_Macahan skrev:
De är ju USA största flygbolag. Var dessutom billigast.

Aeroflot är Rysslands och ett av världens största bolag. Att vara störst innebär inte kvalitet per automatik. :hihi

När åker ni, förresten?

McB skrev:
Aeroflot är Rysslands och ett av världens största bolag. Att vara störst innebär inte kvalitet per automatik. :hihi

När åker ni, förresten?

Nej, givetvis inte, men det är fortfarande ett bolag som bokas av resebyråer som inte haft problem med dem.

Vi åker direkt efter mc-mässan, 30 januari från Arlanda.

Emmi skrev:
Nej, givetvis inte, men det är fortfarande ett bolag som bokas av resebyråer som inte haft problem med dem.

Nu har jag inte flugit med Continental och jag tror och hoppas att ni kommer bli nöjda, men den bistra sanningen är tyvärr att resebyråer, liksom alla andra vinstdrivande förmedlingsföretag, helst bokar hos det bolag där de har störst provision. Att göra kunden nöjd kommer inte i första hand; eftersom de vet att kunden klagar hos flygbolaget om han eller hon är missnöjd behöver de inte bry sig.

Hoppas ni får en trevlig resa. USA är alltid fett, synd bara att jänkarna är så urbota dumma. :)

När vi ändå är inne på ämnet flygbolag, här finns en mycket bra site med betygsättning och jämförelser: http://www.airlinequality.com/StarRanking/ranking.htm

McB skrev:
Nu har jag inte flugit med Continental och jag tror och hoppas att ni kommer bli nöjda, men den bistra sanningen är tyvärr att resebyråer, liksom alla andra vinstdrivande förmedlingsföretag, helst bokar hos det bolag där de har störst provision. Att göra kunden nöjd kommer inte i första hand; eftersom de vet att kunden klagar hos flygbolaget om han eller hon är missnöjd behöver de inte bry sig.

Hoppas ni får en trevlig resa. USA är alltid fett, synd bara att jänkarna är så urbota dumma. :)

När vi ändå är inne på ämnet flygbolag, här finns en mycket bra site med betygsättning och jämförelser: http://www.airlinequality.com/StarRanking/ranking.htm

Jag har själv inte flugit med Continental och angående resebyråerna så har du rätt. Vi får väl se hur det går.
USA e nice, ska bli kul att åka dit me polarna som inte vart där!
Tack för tipset!

Vet inte om jag for sent ute nu, men var i NY i slutet av november och bodde uteslutande pa hostels. Ar nu i thailand darav inga aao.

Som du nog har forstatt sa ska du bo i dorms om du ska bo billigt, som billigast efter skatt och sa kan du kanske fa det for 35$ ungefar.
Bodde b.la. pa:
Big Apple Hostel: Mycket ungdomar, ratt frascht, gemensamma duschar visserligen men dom ar schyssta. Ingen frukost inkl. Grymt Lage, 50m fran Times Square typ.

1291 Hostels: Lag natt kvarter fran Times Square, Dusch pa rummet, Frukost ingar, den finns ocksa tillganglig hela dan sa om du vill ha en kvallsmacka eller na sa gar det ocksa kostnadsfritt. Lite dyrare, kostade 44$ per natt, dock sa fick vi det for 35 for att hon hade daligt samvete for att det var sa dyrt :)

Jazz on the Park: Ligger samre till, men har ofta lediga rum, kan vara bra o veta om man skulle bli utan boende. Ligger pa 106th street, typ vid central Park. Tar 5 min med tunnelbana in till stan. Frasch Lounge och entre, bra frukost. Dock, sma rum, gemensamma duschar som inte ar lika frascha som de namna ovan.

Sen skulle du vilja ha gratis internet sa finns det pa broadway vid times square ett infomations center dar det at gratis att surfa, annars kostar det i regel 1$ per 10min pa hostelsen(plural?)

Hoppas ni far en trevlig resa, ta med mycket pengar, manhattan ar DYYYYRT, men coolt!

/J

Att kalla närhet till Times Square för "grymt läge" är i mitt tycke befängt.

Är det något man vill hålla sig borta ifrån är det turistfällan mellan 42nd och 55th street.

Mycke softare kring Union Square och söderut (LES, East/West Village, SoHo etc) samt delar av Brooklyn.

Men smaken är väl olika... :)

Noc, tack för tipsen. Som sagt, jag har vart i NY och på Manhattan tidigare, det behöver jag inte tips om, bara om hostels.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti