Boende i GBG, val av klubb?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det blev inte som jag tänkt mig med licens denna säsongen. Det får helt enkelt bli nästa.

Tänkte gå med i någon av klubbarna, Kortedala MK, eller Falkenbergs MK för att kunna hänga på en licenskurs tidigt nästa säsong.

Frågeställningen blir då; Vilken klubb ska jag gå med i? Fördelar? Nackdelar? Priser? Fördelen med KMK är ju närheten, men, hur ofta är man på "klubben". Fördelen som jag hört med Falkenberg är subventionerade träningar.

Så, vad tycks? Vad rekommenderas?

hållundan skrev:
2519258 Det blev inte som jag tänkt mig med licens denna säsongen. Det får helt enkelt bli nästa.

Tänkte gå med i någon av klubbarna, Kortedala MK, eller Falkenbergs MK för att kunna hänga på en licenskurs tidigt nästa säsong.

Frågeställningen blir då; Vilken klubb ska jag gå med i? Fördelar? Nackdelar? Priser? Fördelen med KMK är ju närheten, men, hur ofta är man på "klubben". Fördelen som jag hört med Falkenberg är subventionerade träningar.

Så, vad tycks? Vad rekommenderas?
Tyvärr har väl inte KMK så mycket aktivt RR-folk längre.
FMK har ju en drivande RR-sektion som ordnar träningar och tävlingar vilket är positivt.

LOTTAK skrev:
2519294 Tyvärr har väl inte KMK så mycket aktivt RR-folk längre.
FMK har ju en drivande RR-sektion som ordnar träningar och tävlingar vilket är positivt.

Har vi inte?
Vi har i allra högsta grad en aktiv sektion och har bandag en gång/år på Kinnekulle. Till ett mycket förmånligt pris.
Vi har en aktiv mini-moto/scooter/70RR sektion för att skapa underlag för de som vill kliva upp ett snäpp.
Vi har aktiva förare i samtliga klasser, 125jr, 125gp, 250SP, 250GP, 600B, 1000B, STCC (inhopp), ERF:are och NSBK.

/Jörgen #31

Jörgen #31 skrev:
2521918 Har vi inte?
Vi har i allra högsta grad en aktiv sektion och har bandag en gång/år på Kinnekulle. Till ett mycket förmånligt pris.
Vi har en aktiv mini-moto/scooter/70RR sektion för att skapa underlag för de som vill kliva upp ett snäpp.
Vi har aktiva förare i samtliga klasser, 125jr, 125gp, 250SP, 250GP, 600B, 1000B, STCC (inhopp), ERF:are och NSBK.

/Jörgen #31
Visst, men inte i den bemärkelse som FMK, KMF, HMS och LMS som har träningar och tävlingar under hela året.

Jörgen #31 skrev:
2522230 Jo men det är ju allmänna dagar som vem som helst kan komma på. Vi har en heldag för vår medlemmar.

/Jörgen

ja en och den är inte ens på en tävlingsgodkännd bana...lr har ni haft på andra ställen än kinnekulle

Hållis Falkenberg är bra du stödjer en klubb med bana och sen tränar du lite billigare där nere :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back