Boende för vår Midlanda körning den 28:e juni

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Som ni vet så är vår körning på Midlanda inte så långt bort.

Jag hoppas att de flesta väljer att stanna kvar på lördag kväll och festa och snacka skit på campingen. :öl

Jag har bokat 5st stugor på Antjärns camping och det finns plats för några till i dom (endast för UMCC medlemmar).
På fredag har jag 7st platser kvar och på lördag 5st kvar.
Skriv här om du vill paxa nån av platserna.

För er andra är det bara att ringa campingen och boka...

Antjärns camping: 0611-74150
Pris:
Stor stuga: 350kr/stuga och natt
Mindre stuga: 250kr/stuga och natt
 
Ett tips om ni vill bo i Härnösand billigt är patienthotellet. Hotellet ligger mitt emot Shellmacken vid E4.
Sedan är det ju inte så dyrt att åka taxi mellan Härnösand och Antjärn på kvällen...
 
Då var det fyra platser platser kvar på fredag och två på lördag.
 
Tjena! Jag bokar 1 bädd båda kvällarna. :tummenupp
 
Tre platser på fredag och en på lördag kvar då.
 
RJ skrev:
Ett tips om ni vill bo i Härnösand billigt är patienthotellet. Hotellet ligger mitt emot Shellmacken vid E4.
Sedan är det ju inte så dyrt att åka taxi mellan Härnösand och Antjärn på kvällen...

He får ju int verka fattigt..... :D
 
Jag har haft funderingar att sova i transportbilen. Sovsäck och en madrass bredvid hojen och verktygen. Troligen åker jag upp redan på fredag e.m./kväll för att inte behöva starta så tidigt på lördag morgon. Det är ju ändå en bit att åka från Uppsala.

Det kommer mer folk söderifrån och kanske de gör samma sak.
 
Hupp, hur ligger det till med tidschema mm........när börjar det, bullerkrav.......hur många klasser, åker man 20min eller en kvart...... blev det en motardgrupp?
 
- Det blev en motardgrupp(15st).

- Varje pass är 15min.

- Bullerkrav finns...dock lite knepigt men säg såhär...besiktigar du med systemet så är det OK i annat fall sätt på original(fast det suger).

Jag ska ringa och kolla när vi kommer in på banan...skickar massutskick med information till era angivna mailadresser innan det är dags.
 
...ska uppdatera anmälnings/informationssidan med korrekt information...
 
cbjorkman skrev:
- Det blev en motardgrupp(15st).

- Varje pass är 15min.

- Bullerkrav finns...dock lite knepigt men säg såhär...besiktigar du med systemet så är det OK i annat fall sätt på original(fast det suger).

Jag ska ringa och kolla när vi kommer in på banan...skickar massutskick med information till era angivna mailadresser innan det är dags.

Är det alltid samma ljudkrav på den banan, för när SoundofSingels körde där så åket Krattan med sitt FP-helsystem utan problem, å den lät liiiiiiite jämnfört med de andra systemen som satt på sos hojarna.

Eller blir de hårdare när det är gatmuppar med? Vem mäter buller, är det någon från banan..... (typ samma snubbe som alltid mäter) ellr är det någon lokal snubbe från er??

Dum fråga, men de verkar vara lite olika krav på olika tillställningar.... sådant suger.

Bra med 15min pass....... då slipper man ta ihälj sig, 5min xtra kan man ju krokna rejält på (eller så e jag bara otränad)
 
cbjorkman skrev:
- Det blev en motardgrupp(15st).

Varför det?

Frågan lades ju ut på Motardklubbens lista och de som brydde sig/orkade svara, tyckte att det INTE skulle vara en separat motardgrupp. Vilka fler tillfrågades? Eller frågade ni fler?

Ni gör naturligtvis som ni vill, eftersom det är ni som arrangerar körningen, men jag blir iaf besviken...

Fråga: blir man automatiskt indelad i motardgruppen bara för att man kör motard då? Om man aldrig har kört bana förut eller har liten erfarenhet och anser att man borde ha kört i grön/gul grupp, har man då något val?

/ Veronica
 
Ja alla motardåkare kör i samma grupp och jag kan hålla med om att det har sina för och nackdelar men ni blir inte så många (15st) på banan samtidigt så vi hoppas att det ska funka bra ändå.

/Christer
 
cbjorkman skrev:
Ja alla motardåkare kör i samma grupp och jag kan hålla med om att det har sina för och nackdelar men ni blir inte så många (15st) på banan samtidigt så vi hoppas att det ska funka bra ändå.

/Christer

Oki, bara det inte blir någe tjafs om att några motarder inte är registrerade så försäkringen inte gäller ifall man blir påkörd osv.
 
Yasha skrev:
Varför det?

Frågan lades ju ut på Motardklubbens lista och de som brydde sig/orkade svara, tyckte att det INTE skulle vara en separat motardgrupp. Vilka fler tillfrågades? Eller frågade ni fler?

Ni gör naturligtvis som ni vill, eftersom det är ni som arrangerar körningen, men jag blir iaf besviken...

Fråga: blir man automatiskt indelad i motardgruppen bara för att man kör motard då? Om man aldrig har kört bana förut eller har liten erfarenhet och anser att man borde ha kört i grön/gul grupp, har man då något val?

/ Veronica

Nu ska jag inte försöka röra till det allt för mycket. Men vi har resonerat på följande viss.

Vi har fått in väldigt många som vill åka med oss. Och jag har nog alldrig varit på en körning som innehållit så många motarder. Så vi hoppas att detta ska bli ett bra arragemang.
Vi tycker självklart att om man alldrig eller har väldigt lite tidigare erfarenhet av att köra på bana så ska man åka i minst snabbaste gruppen (grön,eller vilken färg det blir), oavsett vilket tvåhjuligt fordon man åker på.
Vi har också resonerat om att hur stora grupperna blir, påverkar också säkerheten. Antalet personer man har möjlihet att köra om.
Vill man absolut inte bli omkörd. Då åker man i grön grupp. Annars i motardgruppen. (om man kör motard)
Eftersom ni är 15 st så kommer inte tillfällena för att bli omkörd/köra om långsammare personer så många. Det är "ganska" mycket tid man ska köra in för att hinna varva varandra. Detta har varit ett sätt för oss att bereda så många som möjligt plats för att åka. Men samtidigt få grupp storlekar som är lämpliga.
Och som sakt, upplever vi att detta inte funkar så är vi inte sämre än att vi kan göra vissa justeringar på plats. Men sådan är våran plan just nu.

Nu ska Jag, Roger och Christer gå och dansa soldansen. Så att solgudarna är med oss denna dag.
 
Tack för att ni tog en funderare till, för förutom att jag personligen tycker det är mycket roligare att köra i blandade grupper (alltså med avseende på hojtyp), så är det just det här med att vara tvingad att köra i en grupp med mer eller mindre avancerade förare/huliganer om man själv inte är så erfaren, som kan avskräcka vem som helst!

Det är klart solen kommer att skina på oss när vi är på Midlanda! (Men helst bara så där lagom... :cool: )
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top