Bodinghs två Hondor till salu

"Skapligt" för den som vill rejsa :tummenupp

Har hört att de går rätt bra med rätt chaffis på, hehe
 
WestW skrev:
Vad menar du?

Ville bara göra er uppmärksamma på att två av Sveriges snabbast supermotarder var till salu om du inte förstod vad jag menade med posten.

Never mind the bollocks :tummenupp
Klart intressant om man vill tävla.
 
WestW skrev:
Vad menar du?

Ville bara göra er uppmärksamma på att två av Sveriges snabbast supermotarder var till salu om du inte förstod vad jag menade med posten.

?? Vet vi ju alla att KTM är snabbast. :tungan
 
WestW skrev:
Vad menar du?

Ville bara göra er uppmärksamma på att två av Sveriges snabbast supermotarder var till salu om du inte förstod vad jag menade med posten.

Skulle nog vilja säga att en hel del av er har snabbare motarder. Dessa är ingalunda några av sveriges snabbaste motarder. De har däremot KÖRTS av en av sveriges snabbaste förare, viss skillnad...
Alla vettigt vässade 520´s, 660´s, Husor od är snabbare med en given förare förutsatt att han är hyfsat duktig. Och banan inte är tok-knixig...
Dock, jag ger mig fan på att det är ruggigt bra hojar med mycket fina bitar på. Jag känner Kenneth när det gäller hojar och han är djävligt nogrann med att allt är i toppskick jämt...
Det är ingen brist på CRF´er på banorna precis, däremot i resultatlistorna. Har studerat det här ganska mycket de sista åren under min tid på oräkneliga race. Har aldrig sett en hoj på under 570cc ta pallplats i nåt internationellt race, knappt nåt nationellt ens. Allt hänger på kubik nu. De största rejsrarna har 709cc och endast ett fåtal under 650.
Nu är det iofs lite skillnad på banor då snitthastigheten ofta ligger uppåt 70-80km/h och topphastigheten ofta närmar sig 150-160km/h.

Så, ska du rejsa i Sverige så skulle jag tro att dessa hojar kommer att vara ypperliga för dig. Vassa och väldigt hanterbara, samt bra kvalitet. Ge dig ut i Europa och rejsa eller dreva upp och åka RR-bana, mnja....

Daniel...
 
jb skrev:
Inte kasta sten i glashus. Det var ju faktiskt en KTM som vann. :)

PS. Hur gick det i Masters of Supermotard i Eskilstuna? :hihi DS.

I stand corrected.

Fast Fredrik genade ju hela tiden sa ni ju... :rolleyes:

Kanske borde köpa en Revloc eller EFM så jag fixar starterna...
 
ypvs skrev:
Har aldrig sett en hoj på under 570cc ta pallplats i nåt internationellt race, knappt nåt nationellt ens. Allt hänger på kubik nu. De största rejsrarna har 709cc och endast ett fåtal under 650.
Nu är det iofs lite skillnad på banor då snitthastigheten ofta ligger uppåt 70-80km/h och topphastigheten ofta närmar sig 150-160km/h Daniel...

Det var väl en knäskrapande australiensare på en CRF som låg runt 3e platsen i nått race i våras, kanske va -02 föressten.
Men så länge det e torrt och bra fäste är det nog svårt att hänga med på småkubikarna nere i europa.
I sverige med våra små långsamma folkracebanor (förutom barkarby) kan en duktig pilot hänga med ganska lätt på en 450 crf/yz/sx eller tillomed en 250 2-t.
Bodingh skulle blåsa upp sin crf till 550cc verka det som...hua :tomten
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top