Bocka rör.

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Hej,finns den någon,någonstans i trakterna runt Karlskoga,Örebro eller i närområdet som skulle kunna hjälpa mig och bocka upp bakändan på ett avgasrör.
Eller någon som vet vart jag kan åka för att få lite hjälp.
Det är 51 mm yttermått på det,det är rakt nu och jag skulle behöva göra en liten knäck på de,ca 10-20 grader uppåt.

I praktiken går det sällan att sätta upp ett befintligt avgasrör i den mandrillbockmaskin som krävs för att bocka dessa tunnväggiga rör. Det man gör är att svetsa in en passlig bit rörkrök i samma material och väggtjocklek.

I praktiken går det sällan att sätta upp ett befintligt avgasrör i den mandrillbockmaskin som krävs för att bocka dessa tunnväggiga rör. Det man gör är att svetsa in en passlig bit rörkrök i samma material och väggtjocklek.

Lärde mig det för något år sedan. Ung samma önskemål som TS. Ingen kunde fixa det av alla jag var hos.

Enda sättet att prova det är nog att försöka själv. Det är svårt att hitta ngn som skulle våga prova på andras grejer, det är lätt att det bucklar i bocken eller att man deformerar röret så att det blir orunt där man greppar röret.

Jag löste det själv,genom att fylla de med blästersand och packa det stenhårt och sedan på med värme.
2 träbitar i skruvstädet o lite muskelkraft.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon