Bobbiner

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Z
Undrar om mm måttet på bobiner till en zx7r är standard på alla eller är de olika? Isåfall vad är måttet om det är standard?

Jacuzzi skrev:
2628821 Undrar om mm måttet på bobiner till en zx7r är standard på alla eller är de olika? Isåfall vad är måttet om det är standard?
Jag vet inte med säkerhet om det är så till din modell, men de japanska märkena håller sig till samma skruv på alla sina modeller. Så har det ivf varit udner 2000-talet. Bobbiner som passar en ZX10 passar alltså även till en 636 osv. Däremot skiljer dimensionerna mellan olika märken.

Jag minns inte måtten men det är rätt grova saker till Kawasaki. Undrar om det inte är M8...

Edit: ta en vanlig skruv och testa. Det är standardgänga så du behöver bara hitta rätt storlek.

Det är fingängat har jag för mig. Fick erfara detta när jag hade en 7:a själv...
kommer dock inte ihåg vilken storlek. M10x1,25? kanske...

// Mathias

ZX7R har M12 och fingänga.
Kawasaki använder både M10or och M12or beroende på modell.

Jacuzzi skrev:
2628821 Undrar om mm måttet på bobiner till en zx7r är standard på alla eller är de olika? Isåfall vad är måttet om det är standard?
Jag hade ZXR750 -89 o den hade M12.. men man får kolla gängan,, nån pucko hade skruvat i en M12 med fel gänga så man få vara lite försiktig med att testa andra skruvar..

Fast nu kommer nog inte bobbinerna att sitta med M10 eller M12 utan förmodligen M6 eller M8.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg