Bobberbilder?

Kan man ana att Bobbern blir för 2011 vad Caféracern var för 2009/10 och vad Streetfightern var för 2008?

Älskar Dneprbobbern förresten. Fantastisch, magisch!
 
Grym Bobber!!!!
Custom_Bobber_Gallery_59672_20080418.JPG


Snart drar eget bygge igång kommer bli nå liknande..inte bestämt exakta stuket ännu.
 

Bifogat

  • bobber1.jpg
    bobber1.jpg
    184.9 KB · Visningar: 433
Förhoppningsvis! Bobber & flattrack är mina favoritstilar. :banana

Det finns inget vettigt svenskt forum för dessa typer av cyklar? På andra sidan pölen har vi ju jockeyjournal. Men det hade varit schysst med en svensk sida så man slipper "skita ner" sporthoj
 

Fast bratstyle är väl snarare en egen "stil" också den snarlik till bobbers o choppers?

Jag tycker att sverige behöver en Bobber/Chopper/Bratstyle/tracker (flat/board) sida. Är någon intresserad utav att engagera sig lite? Jag kan inte hemsidor men jag håller på mycket i photoshop, fotograferar och ägnar för många timmar framför datorn och i garaget.
 
Tackar som fan! :tummenupp

Varsågod! Hittar jag fler i sverige så hör jag av mig, söker nämligen själv. Det finns någon på blocket med i hyffsat skick, inte säker på om man hittar dom på "solosadel", men testa söka på bobber/bsa/triumph/tuck n roll. Ebay är ett rätt schysst alternativ, iallafall om man beställer lite saker samtidigt, flera av tillverkarna har även auktioner på sina grejer (o vissa har ebay som enda webshop).
 
Kan man ana att Bobbern blir för 2011 vad Caféracern var för 2009/10 och vad Streetfightern var för 2008?

Älskar Dneprbobbern förresten. Fantastisch, magisch!

Dnepr?
Menar du Duckmans BMW?
Dnepr/ural är lite ballt att bygga på annars.
Om man väljer en äldre med sidventilsmotorn.
[YOUTUBE-ID]vga2jFgOjGE[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]2t09paubP5g[/YOUTUBE-ID]

Ural är att föredra om man skall ha toppventiler.
Ventilkåporna är snyggare.
Hjul, tank och sadel stämmer från början.
Till och med styret funkar.
 
Dnepr?
Menar du Duckmans BMW?
Bmwn hade också det som krävs för att tangera magi.
Jag menade denna dock:
[YOUTUBE-ID]wmo3gIqx84M[/YOUTUBE-ID]

Ural är att föredra om man skall ha toppventiler.
Ventilkåporna är snyggare.
Hjul, tank och sadel stämmer från början.
Till och med styret funkar.

Jag har snokat lite efter gamla Dneprar och Uralare, verkar som om det är svårt att få fatt på en utan sidovagn dock.
Är de skottsäkra sovjetbyggen (äldre) eller tråkiga gjutjärnsplagiat?
 
Bmwn hade också det som krävs för att tangera magi.
Jag menade denna dock:
[YOUTUBE-ID]wmo3gIqx84M[/YOUTUBE-ID]



Jag har snokat lite efter gamla Dneprar och Uralare, verkar som om det är svårt att få fatt på en utan sidovagn dock.
Är de skottsäkra sovjetbyggen (äldre) eller tråkiga gjutjärnsplagiat?

Jag har bara bytt slitdelar på min.
Om man räknar tändsystem, en kolv, en ventil, laddregulator och bensinkran som slitdelar.
Men då har jag kört nästan 100 mil.


Utomordentligt dålig byggkvalitet.
Men charmiga!
 
26684_403423478722_527018722_4609889_468184_n.jpg


Mitt nya projekt...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top