Grimm
Ny medlem
- Gick med
- 31 Mar 2006
- Ort
- Västkusten
- Hoj
- Kawasaki VN800(Såld), Kawasaki Z1000(Såld), Aprilia Tuono V4 1100 Factory -17
Ja, då var det äntligen dags att slå slag i mina planer på att bygga om min VN800 till en Bobber!
Tankeverksamheten runt detta har pågått i snart två år men har aldrig fått tummen ur...
Inspirationen kom från SMC:s "West Bay Bob". Nu kommer inte detta vara ett av alla monsterbyggen man ser där stort sett allt byts ut, utan de kommer vara mindre grejer, t.ex. bolt-on kit, styre m.m.
Hojen införskaffades för ett och ett halvt år sedan. Tankarna på en bobber har funnits desto längre.
Delar har beställts under våren och hojen besiktigades i torsdags så nu är det på gång.
Det jag hittills har gjort är att lämna in den nya bakskärmen på lackering, beräknas få den på tisdag.
Det jag gjort efter att jag köpt den är att jag tagit bort Sissybar, framruta, framskärm samt "skjutspinnar".
Lite prylar

Som den såg ut vid besiktining.


Det första jag gjorde efter besiktning var att byta ut fotplattorna

De ersattes av orginalpinnar

Tankeverksamheten runt detta har pågått i snart två år men har aldrig fått tummen ur...
Inspirationen kom från SMC:s "West Bay Bob". Nu kommer inte detta vara ett av alla monsterbyggen man ser där stort sett allt byts ut, utan de kommer vara mindre grejer, t.ex. bolt-on kit, styre m.m.
Hojen införskaffades för ett och ett halvt år sedan. Tankarna på en bobber har funnits desto längre.
Delar har beställts under våren och hojen besiktigades i torsdags så nu är det på gång.
Det jag hittills har gjort är att lämna in den nya bakskärmen på lackering, beräknas få den på tisdag.
Det jag gjort efter att jag köpt den är att jag tagit bort Sissybar, framruta, framskärm samt "skjutspinnar".
Lite prylar

Som den såg ut vid besiktining.





Det första jag gjorde efter besiktning var att byta ut fotplattorna

De ersattes av orginalpinnar

Last edited: