Bobber bygge, lite frågor ang besiktning osv.

Bob-Beer

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2012
Hoj
Suzuki GSX 400 T
Tjenare, håller på o bygger en "bobber" eller ratbobber/budget.. vad de nu kan tänkas bli! har 2st GSX 400 som jag slaktat och byggt om, den ena hade papper och plåt, den andra var skrotad, jag tog motorn ifrån den skrotade men fick då göra om lite motorfästen, 2cyl, ramen med papper hade en 4cyl, tänkte rulla in på besiktningen med dämpning bak iaf,, så den bara ser lätt ombyggd ut.. men hur är det där med steloperation bak i form av plattjärn etc.. ? tänker inte heller ta bort fotpinnar bak, cykeln är kapad baktill och har en rund plåtskärm i rostfritt nu som kommer ligga tajt över däcket när dämparna ersätts utav nåt.

Vid besiktning: Lysen kommer fungera, tuta finns, dämpning bak,
mätarhus och varvräknare och hela den biten finns kvar, framskärm, godkända däck och bra bromsar! skylten blir tillfälligt centrerad och även bakljuset, cykeln kommer mestadels se "upphottad" ut :) Mvh // En som undrar ;)

Tjena, vad jag tänker spontant är att du måste ombesikta dels för att det är en helt annan motor, och att du har förändrat kör-egenskaperna i och med steloperationen. Dessutom, hur fungerar det med försäkring om du skulle smälla och och har en annan motortyp även om den är mindre än original ?

Mvh Pepe

Suzuki GSX 400T - Air cooled, four stroke, parallel twin cylinder, DOHC, 4 valves per cylinder, 399cc, 27 hp 19,7 kW @ 8.000 rpm

Skillnaden.

Suzuki GSX 400F Katana - Air cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valves per cylinder, 398cc, 40.2 hp 30.7 kW @ 10500 rpm

Vid besiktningen kommer jag som sagt ej rulla in med stel bak! blir dämpning i form av original stötdämpare eller kortare om jag får tag i det :) (vilket vore att föredra, typ 270mm eller liknande).

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing