Bobber-abstinens, hjälp med val!

Vi får se hur bygget blir. Sist jag byggde stelben så var hojen trevlig att köra i 10 minuter, sen var man tvungen att vila varje del av kroppen. Jag lutar mer åt att bygga en jävligt stilren bobberstukad hoj med softtail.

Var ute och provade den idag för första gången ordentligt. Alldeles för liten och obekväm att köra, men det ska vi råda bot på. Slängde på orginalljuddämpare och fixade bromsljuskontakt så i veckan tänkte jag rulla igenom besiktningen. Sen blir det till att få klart verkstaden så jag kan börja skruva ordentligt.

En sak är säker. Allt på hojen ska plockas ner och ingenting sätts tillbaka för än det är 100%. Den här jävla bobbern ska bli toppklass!
 
Du ville ha tips på stora hojar med twin, och köpte en liten hoj med stånka?!
 
Du ville ha tips på stora hojar med twin, och köpte en liten hoj med stånka?!

Det är väl aldrig förbjudet att ändra sig lite? =)
Jag tänkte faktiskt aldrig på LS650, men så poppade en upp till rätt pris och jag kom plötsligt ihåg att jag alltid gillat stuket på dem. Så det blev den. Kommer att bli klockrent!
 
Ett bra val! En bobber ska max ha 1000cc och det är ta mig fan gränsen, och i min värld käns stånka eller paralelltwin mer "bobber" än en V-twin...även om det skulle funkat de med. Man vill ju ha något litet, lätt och smidigt och puttra runt med. Stelben är kass, vem vill inte ha dämpning bak?
 
Vi får se hur bygget blir. Sist jag byggde stelben så var hojen trevlig att köra i 10 minuter, sen var man tvungen att vila varje del av kroppen. Jag lutar mer åt att bygga en jävligt stilren bobberstukad hoj med softtail.

Var ute och provade den idag för första gången ordentligt. Alldeles för liten och obekväm att köra, men det ska vi råda bot på. Slängde på orginalljuddämpare och fixade bromsljuskontakt så i veckan tänkte jag rulla igenom besiktningen. Sen blir det till att få klart verkstaden så jag kan börja skruva ordentligt.

En sak är säker. Allt på hojen ska plockas ner och ingenting sätts tillbaka för än det är 100%. Den här jävla bobbern ska bli toppklass!


jag blir faktiskt förvånad att fler inte bygger med softtailsving, i princip kan man använda orginalsving och bara svetsa på rör som följer linjerna sen plattjärnen fram.
behövs ju inte ens en jig då.
de enda som skulle va problem för en ev sfro bes är ju fästena för stötdämparn.
 
Last edited:
Jag gillar hur Ls650 är från början. Stöttorna bak sitter bra som de gör, solosadel går alltid att modda ner en bit, framgafflar funkar bra som de är. Ramen är i rätt stuk och motorn ser clean och helball ut från början.

Projekttråd kommer att dyka upp så småningom. Verkstaden måste som sagt bli färdig först.

Detta ska som sagt bli en vansinnigt clean bobber. Varenda liten del skall se ut som ny innan det skruvas fast på ramen. All el ska döljas, invändiga vajrar och mycket mycket mer.
 
Inte är en tjejig savage i närhet av lika fet som en VN1500 inte, här en liten tjej på en savagebobber;

DSC00544.JPG


Hennes sida med lite byggbilder mm som inspiration; http://saviauktimo.blogspot.com/
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top