Bo på hotell i London. Vilket ?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jo, vilket hotell som ligger nära centrum och de typiska ställena man brukar tillbringa en weekend på är skiten sas. ?

Ska åka med en kompis på en tors-sön, förmodligen i slutet på juli.
Har kikat på lite paketresor men får inte riktigt ihop det.

Krav:

Relativt nära till Picadilly Circus och närliggande roliga ställen att kika på.

Hyfsad standard på hotellet. Jag vill inte sova med kackerlackor eller för den delen i ett rum som ser ut att vara taget direkt ur en 1800-talskatalog.
Men det behöver inte heller vara ett rum på 200 kvm med diamantbeklädd blandare i badrummet. Ja, u get the point.

Max kostnad för hotell i tre nätter, ca 2000 :- ungefär.

Visst kan man ju kolla på massa hotell via internet osv. men det vore trevligt med någon åsikt av någon som varit på nämnda hotell irl. :)

Mvh J

Mycket krav när du vill betala under 700:- per natt.
Finns nåt Hilton som ligger ungefär vid Ritz som är sådär... ganska crappigt egentligen men funkar... tror att det var billigt.
Det är alltså inte Hilton Tower men det ligger i närheten.

Ja det där var ju billigt, 3k/natt. :gnissla

Mycket krav när du vill betala under 700:- per natt.
Finns nåt Hilton som ligger ungefär vid Ritz som är sådär... ganska crappigt egentligen men funkar... tror att det var billigt.
Det är alltså inte Hilton Tower men det ligger i närheten.

Kan nog sträcka mig till en tusing/natt/skalle. Men såå svårt kan det väl inte vara att hitta ett anständigt hotell för dessa summor? Eller är det så stor skillnad mot Sverige?

Last edited:
Skillnaden är stor.
Jag försökte snåla lite, tänkte hur dåligt kan det vara. Det är ändå ett hotel i centrala London.
Det var dummt att tänka så, kolla foto.

Bifogat

• london2.JPG
    london2.JPG
    203.1 KB · Visningar: 77
Skillnaden är stor.
Jag försökte snåla lite, tänkte hur dåligt kan det vara. Det är ändå ett hotel i centrala London.
Det var dummt att tänka så, kolla foto.

Fakk. Nåväl, jag bor hellre kasst och lägger pengar på att se/uppleva saker än att bara ha råd att leva på hotellrummet hela helgen.

Jag vill dock helst inte sova med kackerlackor och skita med skalbaggar krypandes på benen.

Fakk. Nåväl, jag bor hellre kasst och lägger pengar på att se/uppleva saker än att bara ha råd att leva på hotellrummet hela helgen.

Jag vill dock helst inte sova med kackerlackor och skita med skalbaggar krypandes på benen.
Mjeh. Trodde att du menade 2000:-/natt.

Jag bodde på ett annat hotell, som jag för mitt liv inte minns namnet på. Låg uppe vid Bayswater och kostade 800-900:- natten. Riktigt schysst även om frukosten varken var bu eller bä. Återkommer..

Aha: http://www.booking.com/hotel/gb/dar...eckout_monthday=26&checkout_year_month=2009-7

Last edited:
Testa http://www.apartmentsapart.com, kanske inte exakt där du vill bo men defintivt hög standard till vettigt pris. Du får ju laga frukosten själv såklart men lätt värt det imo. Har visserligen inte testat specifikt i London men i andra ställen i Europa och jag har INGA klagomål.

Mjeh. Trodde att du menade 2000:-/natt.

Jag bodde på ett annat hotell, som jag för mitt liv inte minns namnet på. Låg uppe vid Bayswater och kostade 800-900:- natten. Riktigt schysst även om frukosten varken var bu eller bä. Återkommer..

Aha: http://www.booking.com/hotel/gb/dar...eckout_monthday=26&checkout_year_month=2009-7

Okej, nej det vill jag inte betala. Inte i London iaf.

Ah, nu börjar vi snacka! Det där ser ganska bra ut, lite drygt en tusing per natt enligt deras sida vilket bör funka. Tänk jo!

Testa http://www.apartmentsapart.com, kanske inte exakt där du vill bo men defintivt hög standard till vettigt pris. Du får ju laga frukosten själv såklart men lätt värt det imo. Har visserligen inte testat specifikt i London men i andra ställen i Europa och jag har INGA klagomål.

Det kanske kan vara ett alternativ, även om jag gärna blir servad på ett hotell. :hihi

Last edited:
Queensway (road?) ligger alldeles bredvid Hyde park, 30 min promenad från Regent Street, 10 minuter från Bond Street. Där finns det finfina Falty Towers-hotell för lite pengar. Heltäckningsmattor, tveksam standard men hyffsat rent. Inget att jämföra med svensk standard dock, men det är genomgående för alla hotell i England...

Ja det där var ju billigt, 3k/natt. :gnissla

Kan nog sträcka mig till en tusing/natt/skalle. Men såå svårt kan det väl inte vara att hitta ett anständigt hotell för dessa summor? Eller är det så stor skillnad mot Sverige?

London är dyrt. I synnerhet om du ska vara i närheten av Piccadilly.

Jag bodde på ett riktigt billigt hotell för ett antal år sedan. Det låg nere vid Victoria någonstans. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet. (Det hette någonting med ..........House Hotel. Har glömt det första ordet.)
Jag tror det kostade någonstans kring 350 kr/pers för ett dubbelrum och då ingick frukost.
Å andra sidan var det inte jättefräscht och väldigt trångt.
När man kom in i rummet var man nästan tvungen att ställa väskan på sängen för att kunna komma in så man kunde stänga dörren. Toalett och dusch var under 1 kvm så man kunde sitta på muggen och duscha lutad mot toalettdörren (Det gick inte att sitta rakt eftersom handfatet var mer eller mindre över toaletten.)

Som sagt. Ganska trångt men ändå inte direkt ofräscht. I alla fall inte med brittiska mått mätt.

Många bra tips här, skall kollas upp! :tummenupp

Genomgående verkar vara att det är rätt taskig standard till dyra priser. Perfekt. :hihi

Spontanfråga, varför bo på hotell om man ska "uppleva" en annan stad? Har bott på Hostel i london och berlin, men även NY, LA och San Fransisco. Kostar knappt 200-300kr/natt finns en säng, toa, dusch och vatten vad mer behövs? Ska ju ändå bara slagga på stället. :)

I London verkar det ändå inte spela ngn roll, U-landsstandard oavsett. :D

Bodde här i London: Journeys hostel, vid kings cross. Standarden sög, men som sagt sover ändå bara på "hotellet".

Många bra tips här, skall kollas upp! :tummenupp

Genomgående verkar vara att det är rätt taskig standard till dyra priser. Perfekt. :hihi

Äsch de går o hitta bra hotell.. sist bodde vi på bayswater inn, vilket va helt okej. Tror vi betalade runt 500kr/natten. De är ju inte toppmodernt men de får man å andra sidan räkna med om man vill bo lite billigare.
Som andra sagt så finns de massvis med hotell i notting hill/bayswater/hyde park som inte kostar multum o bara ligger ett par stationer bort från "city" :)
Att tänka på är kanske att man iaf MINST ska bo 3stjärnigt, annars är risken stor att man får oinbjudna gäster. :)

Flyger till london idag o bor i hyde park, dock kommer jag inte ihåg vad hotellet hette.. :S

http://www.bayswaterinn.co.uk/ <-- förra hotellet vi bodde på. :) rummen var okej, om än lite hårda sängar ;)
Frukosten va inte mkt o skryta över dock, men å andra sidan gick de o köpa till extra tillbehör om man kände för de.. :)

Äsch de går o hitta bra hotell.. sist bodde vi på bayswater inn, vilket va helt okej. Tror vi betalade runt 500kr/natten. De är ju inte toppmodernt men de får man å andra sidan räkna med om man vill bo lite billigare.
Som andra sagt så finns de massvis med hotell i notting hill/bayswater/hyde park som inte kostar multum o bara ligger ett par stationer bort från "city" :)
Att tänka på är kanske att man iaf MINST ska bo 3stjärnigt, annars är risken stor att man får oinbjudna gäster. :)

Flyger till london idag o bor i hyde park, dock kommer jag inte ihåg vad hotellet hette.. :S

http://www.bayswaterinn.co.uk/ <-- förra hotellet vi bodde på. :) rummen var okej, om än lite hårda sängar ;)
Frukosten va inte mkt o skryta över dock, men å andra sidan gick de o köpa till extra tillbehör om man kände för de.. :)

Bayswaterinn verkade vara helt okej faktiskt!

Jag skulle kunna sova på golvet så det spelar mindre roll att sängarna är hårda.

Återkom gärna med namnet på hotellet du ska vara på nu och även hur bra/dåligt det var.

Mvh J

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...