Bo och arbeta i Stavanger NO?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Funderar på att hitta elektrikerkneg och lya i "the Canada of Sweden" ute i staden/orten Stavanger och undrar om någon har koll på om lönerna motsvarar de i Oslo samt hur lätt/dyrt det är att finna lägenhet?

Även intressant hur det är att bo i där i allmänt.

Bomba med åsikter ni som har gjort/gör det eller har någon sorts reell insikt i det.

;valfrismajly

Svarade på ditt pm nu! :)

Ge fan i Oslo nu, astråkigt med en hel jävla hög Svenskar... måste ju vara en av de största svenska städerna om man ser till antalet svenska invånare! Det i sin tur påverkar ju lönerna. Stor konkurens och lönedumpning som resultat!

Last edited:
du tjänar bättre oftast på vestlandet, Stord som inte ligger långt ifrån stavanger har stort behov av hanverkare, dom bygger bla. oljeriggar där.
Om du inte vill flytta så brukar allt betalas av firman du jobbar åt boende, resa, mat. Vet om folk som har fått betald egen lägenhet också.

du tjänar bättre oftast på vestlandet, Stord som inte ligger långt ifrån stavanger har stort behov av hanverkare, dom bygger bla. oljeriggar där.
Om du inte vill flytta så brukar allt betalas av firman du jobbar åt boende, resa, mat. Vet om folk som har fått betald egen lägenhet också.

Att använda ordet brukar till det där är att ta i. Det är inte så vanligt att du har betald mat, boende och resa hem. Det dom gör är at du får det billigare men du måste betala för det.

Känns som om det är mkt ryktesspridning och skrönor som går i Sverige, det r inte bara huld och gröna skogar i Norge.

Stord är dessutom väldigt tråkigt, man måste åka till antingen Bergen eller Stavanger om man ska ut en helg om man bor i Stord. Och visst det är inte långt men det tar ett tag, jag vet, har kört Stavanger - Bergen i fast linje i 5 månader.

svarat :)

Svarade på ditt pm nu! :)

Ge fan i Oslo nu, astråkigt med en hel jävla hög Svenskar... måste ju vara en av de största svenska städerna om man ser till antalet svenska invånare! Det i sin tur påverkar ju lönerna. Stor konkurens och lönedumpning som resultat!

Har googlat lite om Oslo och det verkar ha gått utför en hel del vad det gäller brottslighet osv på senaste?

..Sen den stora frågan: Tar man med sig hojen eller lämnar man den hemma då man får 18tkr i böter om man glider 0.5km/h över hastighetsgränsen? :4skrika

Har googlat lite om Oslo och det verkar ha gått utför en hel del vad det gäller brottslighet osv på senaste?

..Sen den stora frågan: Tar man med sig hojen eller lämnar man den hemma då man får 18tkr i böter om man glider 0.5km/h över hastighetsgränsen? :4skrika

Oslo har mkt brottslighet.. Sjukt stora narkotikaproblem. Kunde hitta kanyler utanför mitt hus :tummenupp

Knarren får du ha här 3 månader sen måste den registreras.. Om dom nu vet att du tagit in den
När du ser vägarna och naturen kommer du ångra dig om du lämnade den hemma.. Trust me on this one

Man får välja sina vägar att köra fort! Det finns sjukt mkt underbara lantisvägar

Det är inte bara dyrt att torska.. Torskar du på sportshojshastighet åker du i finkan

Oslo har mkt brottslighet.. Sjukt stora narkotikaproblem. Kunde hitta kanyler utanför mitt hus :tummenupp

Knarren får du ha här 3 månader sen måste den registreras.. Om dom nu vet att du tagit in den
När du ser vägarna och naturen kommer du ångra dig om du lämnade den hemma.. Trust me on this one

Man får välja sina vägar att köra fort! Det finns sjukt mkt underbara lantisvägar

Det är inte bara dyrt att torska.. Torskar du på sportshojshastighet åker du i finkan

Jo det håller jag defenetivt med om, här ska köras hoj! Jag har haft nmin bil här uppe i 9 månader nu :näsblod
Fördelen är ju att jag är norsk medborgare med norskt personnummer sedan födseln. Men jag har även svenskt personnummer och körkort. Så jag är på semester om jag blir stoppad, mitt svenska personnummer är nämligen inte registrerat någonstans och det blir därför "omöjligt" för norrmännen att se att jag bor här om jag inte uppger det norska.
Jag ska ner och handla KTM 660 snart och jag och tjärringen ska handla ny bil, givetvis svenskreggade. Gissa om dom är avundsjuka på jobb :fyllisar

Jaja, slutskrötet! :gnissla

A just det, man kanske skulle passa på att köpa svenska kronor nu, 100 Sek blir 79 Nok... sjukt billigt!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...