Bo i Tuve?

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Någon av er som bott i Tuve, som kan ge lite omdömen hur det är i området? Rent allmänt.

Samt om det übersvårt/enkelt att lyckas hyra MC garage i Tuve? Eller om det är så fint att man kan ha hojjen ute, utan att någon jävel snor den.

Funderar på att flytta dit. Spamma inte nu, annars skickar jag Zilog på er. :spammer :mad: :smasha :crash :backontop

sist jag va där va när vi hittade Sannas Cbr uppbränd :näsblod och det va väl två veckor sen typ

Tuve är rätt stort.. i Arvesgärde finns det iallafall mopedrum bakom två låsta dörrar (specialnyckel/branddörr) med insynsskydd. Enda ligisten som våldtar hojen bor i huset men han är avverkad redan *s* Det bor driftigt folk i området och några väldresserade schäferhundar.:)

Jag är uppvuxen där =) Det är väl en medelklass stadsdel, nästan bara bostadsrätter förutom ett område jag glömt namnet på.. Jag minns det som ett bra ställe att växa upp på.
Mina föräldrar bor kvar och jag hör inget direkt från dem. Lite småkriminalitet, men den finns ju överallt och polisen är ju som vi alla vet rätt lata och jagar hellre fortkörare än småtjuvar..
Så tyvärr Gottis, nån tjuv lär gå fri och ni får förhoppningsvis en ny hoj på försäkringen

/J

Jag bor i Brunnehagen. Tycker det är väldigt lugnt vet ingen som har haft problem med något. Finns även MC-förråd.

Jag bor i Tuve, precis som ett par andra i brunnehagen.
Har bott där i 3 år, och inte haft några problem med mc-stölder i området under den tiden.
Hojgarage finns.

Precis som Gottis skrev, så hittades CBR-sannis hoj där för några veckor sen, men det är ju inget som säger att det är mer osäkert att slödder kommer dit och snor hojar heller.

Tuve verkar fint, bor själv rätt nära (Skogome). Bor man i tuve så har man ju rätt nära till torget, och till shell macken.

Steen

Att bo i Tuve har väl sedan -77 varit en ras fråga??

....solly....:D
:D Då var jag en liten spoling och vi blev av med vårat radhus.LÄSKIGT VA DET.
Jag är uppvuxen i Tuve och har gått hela grundskolan där.Jag gillade alltid Tuve men å andra sidan så hade man ju väldigt mycket kompisar där och det kanske inte hade spelat så stor roll var man bodde egentligen.Mina föräldrar bor kvar men inte mitt i smeten (om det nu finns nån sådan) utan just i det gamla rasområdet.
Jag gillar Tuve men är ju ganska partisk.
Till trådskaparen:Jag kan Tuve och svarar gärna på frågor men kanske du ska ta dom via pm.
nästan bara bostadsrätter förutom ett område jag glömt namnet på..
/J
Norumshöjd eller hur? Kanske tom Gunnesgärde oxå?Minns faktiskt inte riktigt.

Jag bor oxå i Tuve och jag trivs utmärkt:). Här i Brunnehagen finns som sagt mcförråd, och dom är billiga att hyra!

:D Då var jag en liten spoling och vi blev av med vårat radhus.LÄSKIGT VA DET.
Jag är uppvuxen i Tuve och har gått hela grundskolan där.Jag gillade alltid Tuve men å

Norumshöjd eller hur? Kanske tom Gunnesgärde oxå?Minns faktiskt inte riktigt.

Gunnesgärde är bostadsrätter vad jag vet.. Det var Norumshöjd jag tänkte på! Gick du på Glöstorp då? :)

/J

Att bo i Tuve har väl sedan -77 varit en ras fråga...solly....:D

Den var dålig.. Men jävlar vad jag minns "raset" speciellt en kille som kom rusandes och skrek att hela Tuve höll på att sjunka :D

/J

Last edited:
Är också uppvuxen i Tuve och har bott i Brunnehagen, Arvesgärde och Håkansdal. Det enda som är hyresrätteri Tuve är Norumshöjd. Brunnehagen och Arvesgärde som är bostadsrätter har riktigt bra hyra (inkl. även hushållsel!) Tuve är ett bra område och man har det mesta nära.

Även jag funderar på att flytta till Tuve igen i höst.

Tack för alla svaren :tummenupp, men jag verkar inte flytta till Tuve i det närmaste taget.

Kollade på Riksbygge husen vid brunnehagen.
Va inte riktigt beredd o betala det högre priset med tanke på PCB sanering, stambyte, installation tvättmaskin och långt från stan.

Tack för alla svaren :tummenupp, men jag verkar inte flytta till Tuve i det närmaste taget.

Kollade på Riksbygge husen vid brunnehagen.
Va inte riktigt beredd o betala det högre priset med tanke på PCB sanering, stambyte, installation tvättmaskin och långt från stan.

vad är PCB sanering?

Tråkigt att du inte valde ett gött område.
Men långt till stan? Tar 15minuter med buss som går flera gånger i timmen långt in på småtimmarna...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien