Bo i Prag

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
Har ni några erfarenheter av Prag?
Jag tackade ja till ett jobb där nere precis och ska flytta ner nu i december.
Ingenting är fixat, inkl. boende, vilket jag får ordna på egen hand.

Allmänna tips? Saker att tänka på?
Vad får jag inte glömma ta med mig?
Boendefrågan är väl det som oroar mig mest även om det inte ska vara några större bekymmer vad jag förstått, så tips mottages gärna!
 
Det är bara turister som dricker Staropramen, så håll dig till andra sorter. Allt annat löser sig. :tummenupp
 
Vad får jag inte glömma ta med mig?

Kondomer! :D

Men nu blev jag lite nyfiken på vad man kan hitta för roliga jobb i Prag? Min bild av landet är att de flesta människor nog tjänar ganska dåligt gentemot i Sverige förutom en lite mindre grupp som verkar ha det riktigt fett.

Mest bedömt av att allt är billigt där samt att att studera bilarna i trafik där. :tungan Majoriteten av bilarna där är äldre och mer slitna än den svenska fordonsparken. Samtidigt som man ser betydligt fler riktigt dyra lyxbilar, Rolls Royce, Bentley, och de dyraste modellerna från MB och BMW...

Gissar därför att de flesta svenskar skulle få sänkt lön om de flyttade till Prag för att utföra samma jobb som det gör i Sverige.
 
Haha, har de inte kodisar där?! :crash

Lönen är mycket riktigt lägre, ungefär hälften av vad den hade varit i Sverige, men jag ser det som en kul grej och en (bra) erfarenhet.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top