Bo i London?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjena bullen.

Är det någon här som har bott/bor i Londonområdet? Jag har antagligen möjlighet att få fast jobb där någon gång i slutet av året, början av nästa år, och vill veta lite om hur det är att bo där.

Hur är standarden? Vad kostar det? Vad är bra och vad är dåligt? Var ska man bo? Vad kostar det att försäkra RR-hojjar? :va

Hej, boende i London...
jag har själv ett nära band till denna stad, då mina förädrar jobbar där. Underbar stad på alla sätt, dock är det i England, vilket betyder att standarden är usel, om man inte kan punga upp £1miljoner på en lägenhet. Ibörjan ska du nog försöka bli inneboende eller liknande, kolla på denna sidan www.londonsvenskar.se i forumet, finns ofta rum och platser. Om du vill bo centralt, kolla efter east/west end och edgware road. Detta ligger ungefär 15-20minuters gång från "centrum" alltså piccadilly.

Kom också ihåg att allting är mycket dyrare, just för att det är London, handlade förra veckan 1l tropicana juice för £2.59 vilket är typ 36kr. Även månadskort på undergrounden är dyrt, ungefär £79.

Men även om det är dyrt ock ganska smutsigt, så vänjer man sig, och inser att charmen i London, att kunna gå till friskis på svenskakyrkan, glida till greenpark en fredagkväll och dricka kaffe och glo på folk är oslagbart. Om du sen gillar bilar opch dylikt, så är det aldrig fel att var tredje bil är en bentley...:tummenupp

Om du bestämmer dig för att sticka, så måste vi mötas någon gång, så du får träffa lite svenskar i London, kom ihåg det!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg