Bo i London över en helg - Billigt boende?

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Jag ska till Birmingham en vecka och sedan vara i London över helgen. Kan någon som varit där (London) rekommendera ett billigt hostel eller liknande? Vi är 5 stycken studenter, dvs har inte med stora plånboken.

/Henrik

Jag ska till Birmingham en vecka och sedan vara i London över helgen. Kan någon som varit där (London) rekommendera ett billigt hostel eller liknande? Vi är 5 stycken studenter, dvs har inte med stora plånboken.

/Henrik

Nu har jag inte så jättestor erfarenhet av just hotell/vandrarhem där men bodde några nätter på The Swedish Seamen's Churc i Canada Water.

Min mor kom hem från London inatt. Ska fråga henne om hon har någon koll, inte säkert dock. Återkommer.

Hon hävdade att man ska bo på Youth hostels då kan man hitta ställen där man bor flera, uppemot 14st i samma rum. Detta var naturligtvís inga vanliga hotellrum utan rum avsedda för ändamålet.

Hon kunde dock inga namn på rak arm...

Last edited:

/Henrik

Köp ett tält på Rusta och smäll upp det i nån rondell. :D

Min mor kom hem från London inatt. Ska fråga henne om hon har någon koll, inte säkert dock. Återkommer.

Hon hävdade att man ska bo på Youth hostels då kan man hitta ställen där man bor flera, uppemot 14st i samma rum. Detta var naturligtvís inga vanliga hotellrum utan rum avsedda för ändamålet.

Hon kunde dock inga namn på rak arm...

Skitbra! :) Farbror Google får hjälpa till lite med "Youth Hostel"

Nu har jag inte så jättestor erfarenhet av just hotell/vandrarhem där men bodde några nätter på The Swedish Seamen's Churc i Canada Water.

Hittade det men verkade inte vara så billigt. Tnx anyway!

Last edited:
Annars så kanske det finns något B&B till vettigt pris?

Är det kris? Vet att mamma bodde med sin skolklass på nåt vandrarhem i London som var riktigt billigt - under hundringen natten, utan frukost då - och det var tillräckligt fräsch. Nån typ av sovsalar, är inte hundra på hur det funkade.

Återkommer..!

Det finns ett litet ställe som är fräscht rent och billigt även om man inte tar rum med toa o dusch så finns det riktigt rena o fina gemensamma faciliteter, räkna london billigt inte Sverige billigt, heter Kent hotell och ligger precis i början av Oxford street, precis vid Hyde park. Centralt, man kan promenera till centrum, tar ca 1 timme.

http://www.kenthotel.co.uk/

Det finns ett litet ställe som är fräscht rent och billigt även om man inte tar rum med toa o dusch så finns det riktigt rena o fina gemensamma faciliteter, räkna london billigt inte Sverige billigt, heter Kent hotell och ligger precis i början av Oxford street, precis vid Hyde park. Centralt, man kan promenera till centrum, tar ca 1 timme.

http://www.kenthotel.co.uk/
Där har jag bott :tummenupp

Rekommenderas, spartanskt men ändå helt perfekt för en weekend.

Mvh

Annars är sjämanskyrkan helt ok!

20 pund med frukost, mycket billigare än så blir det nog inte.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back