Bo i örebro!?

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjenixen!
Det ar sa att jag ska borja jobba i Lindesberg i September. Jag och min sambo har tankt att bo i Orebro och pendla till Lindesberg. Nu undrar jag vart man ska bo i Orebro?
Vilka omraden ar ok och vilka ska man inte bo i. Eftersom jag inte har en aning om staden (har aldrig ens varit dar) sa skulle jag uppskatta lite insider info. Sedan ifall nagon har en lagenhet till overs ar det bara att PMa! :)

Tack folk!

BRA: Tybble, sörby, rosta,västhaga, typ stan norr om man gillar att festa, väster om du gillar mkt folk.
Öster ganska tråkigt men lungt.
Eller varför inte mitt i stan.
Kommer fan inte på nått mer men det finns mer ställen som är bra.

ANUS: Vivalla, varberga, brickebacken och oxhagen

/mvh Jonas

Mellringe och Markbacken ska tilläggas att man inte ska bo i. Ring runt till privata bostadsbolag för att hitta en bra lägenhet av Örebros bostads bolag ÖBO.se kan du ju glömma, men gå in där så får du en liten översikt på staden och hur hyrorna ligger.

Ring "PG Jönsson fastigheter", de har en blandad kompott och mycket bra. Även Berhn's fastighet.
Sätt ut en annons i tidningen, även om jag tror att det är bättre att ringa runt.
Öbo har överallt men mestadels skit.
Öster, väster och norr är bra men utanför detta är det inte mycket att hänga i julgranen. Det går att hitta hyresrätter i centrum om man ger sig fan på det, men hyrorna är ibland avskräckande. Jag fick erbjudande om en 3:a på 79kvm för endast 7000:-/mån! :D Iofs i mkt fräscht hus på klostergatan=centralt som fan.
Skriv här när du har hittat nåt intressant så kan vi ju hjälpa dig mer. Jag känner till de flesta gatorna i centrum med omnejd och känner till de flesta hyresvärdarna också så lite tips kan du nog få.

Vet inte så mkt mer om örebro än Eurostop samt att hassan busringde till örebro å sa "hej jag e från örebro, jag sitther å shitär" ..

På gamla Eurostop, innan dom byggde om, å när clock fanns instället för max, så jobbade en jättesöt chey där, som jag ångrar än idag att jag aldrig flirtade med :( men det va ngn gång på 90talet, fan också.....

Vet inte så mkt mer om örebro än Eurostop samt att hassan busringde till örebro å sa "hej jag e från örebro, jag sitther å shitär" ..

På gamla Eurostop, innan dom byggde om, å när clock fanns instället för max, så jobbade en jättesöt chey där, som jag ångrar än idag att jag aldrig flirtade med :( men det va ngn gång på 90talet, fan också.....

haha, så sjuk! :D

Örebro e fan en schysst stad. Skulle lätt bo där om jag inte bodde i Sthlm. Men man e väl lite biased för att man e från Kääääärlskoga från början.

På tal om det, ni skulle ha varit med i Karlskoga en sommardag vid filipstadsvägen i slutet av 70-talet. Dra på småtrosor vad hojar det kunde dra förbi där på väg till/från Gelleråsen. Jag och Nicke72 stod jämt där vid vägen och vinkade åt hojarna :D *nostalgi*

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!