Bmwjohan och fartgalen är hjältar idag!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Här kommer historien:

För två år sedan var det inbrott i mitt garage och jag fick min yamaha yz 250 snodd.
Någon vecka senare dyker denna motorcykel upp i en helt annan stad i ett flerbilsgarage. I detta hus bor min kompis fartgalen. Enorm jävla slump!!! Vad är odsen liksom!! Han känner igen hojen och ringer mig. Jag dyker upp och konstaterar att hojen är min. Vi letar upp snubbarna som har garagefickan och drar dit polisen. Polisen skriver rapport och beslagtar hojen.
Nu 2 år senare var det äntligen rättegång. Fartgalen och jag dominerar i rättsalen och vinner.
Jag får tillbaka min yamaha yz och tjuven blir dömd till 14000kr i böter!!
Tilläggas bör att hojen var värd ca 5000kr.

Jag är så jävla nöjd :yoparty
Har aldrig lyckats sätta dit någon tjuv förut och jag har fått förjävla mycket grejer snodda.

Härligt! =) Synd att det ska ta två år till rättegång bara =/

bmwjohan skrev:
2552325
Har aldrig lyckats sätta dit någon tjuv förut och jag har fått förjävla mycket grejer snodda.

Vem var tjuven, då?

sEiKo skrev:
2552345 Tog dom hojen i beslag under tiden eller?

dom tog hojen i beslag i 2 år!!!

jP skrev:
2552354 Vem var tjuven, då?

det vill jag inte skriva. känns lite onödigt. han hänger nog inte på sporthoj i alla fall. själv hade jag aldrig sett killen förut

Last edited:
nejj....hAnn boRde hengas i pung kUlerna å bli spåTad i fejjAn!!!!!!!!!!1111111 :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

bmwjohan skrev:
2552355 dom tog hojen i beslag i 2 år!!!

det vill jag inte skriva. känns lite onödigt. han hänger nog inte på sporthoj i alla fall. själv hade jag aldrig sett killen förut
I 2år!! Borde du inte få nån form av värdeminskningsersättning och kanske en betald service?
Vad var det som tog sån fruktansvärd tid?

sEiKo skrev:
2552400 I 2år!! Borde du inte få nån form av värdeminskningsersättning och kanske en betald service?
Vad var det som tog sån fruktansvärd tid?

jag ringde till polisen och tingsrätten och såna ställen och tjatade säkert 20 gånger för att skynda på det hela men detta har inte hög prio sa dom. snutarna prioriterade väl att skjuta laserpistol som vanligt.

jag har snackat med dom att jag borde få någon service eller liknande men det verkar inte vara någon som har någon koll på vad som gäller. vet inte vem jag ska ringa för att kunna få svar på det.

bmwjohan skrev:
2552325 Här kommer historien:

För två år sedan var det inbrott i mitt garage och jag fick min yamaha yz 250 snodd.
Någon vecka senare dyker denna motorcykel upp i en helt annan stad i ett flerbilsgarage. I detta hus bor min kompis fartgalen. Enorm jävla slump!!! Vad är odsen liksom!! Han känner igen hojen och ringer mig. Jag dyker upp och konstaterar att hojen är min. Vi letar upp snubbarna som har garagefickan och drar dit polisen. Polisen skriver rapport och beslagtar hojen.
Nu 2 år senare var det äntligen rättegång. Fartgalen och jag dominerar i rättsalen och vinner.
Jag får tillbaka min yamaha yz och tjuven blir dömd till 14000kr i böter!!
Tilläggas bör att hojen var värd ca 5000kr.

Jag är så jävla nöjd :yoparty

Stort:yoparty Man får grattulera, bra jobbat å ett j...a flyt som sagt!
Snopet för tjyvarna må jag säga att fartgalen bor där, men rätt åt dem:tummenupp

Kul läsning. :)

Lyckades dom inte sätta dit tjuven för flera brott? Det händer ju annars rätt ofta att inbrottstjuvar förvarar stöldgods från olika brott på samma ställe. Så när dom väl åker dit så klarar flera brott upp samtidigt bara polisen lyckas spåra stöldgods till brott. Det är därför man alltid ska göra en polisanmälan. Efter något år så kan ju grejerna dyka upp igen. :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back