Bmw trim

Trevlig och nyttig tråd. Med varit sugen på uppdateringar på R1200 GS Adventure .
Men frågan är om det är värt det på en touring/semester hoj i förhållande till kostnad.
 
Trevlig och nyttig tråd. Med varit sugen på uppdateringar på R1200 GS Adventure .
Men frågan är om det är värt det på en touring/semester hoj i förhållande till kostnad.

Jag vet inte om du känner "Däckis" här på SH. Har har bra fjong på sin GS och känner till en del om bra trimdelar. Det är han som brukar åka på bakhjulet överallt i sthlm med sin GS.
 
Last edited:
Dom har lite komplex för dom åker amerikanskt tungt gjutjärn och plastig riskokare tror jag! Dom gör allt för att jag ska bli förvillad och inte hitta rätt här på tråden! he he...
Men lite kul är det!!

Tyskarna har förlorat två världskrig...
Och din hoj är tyngre än min :D

Jag har faktiskt hobbyletat på trimdelar till din maskin då det intresserat mig lite, det är ju en fin hoj du har.

Men förutom turbokittet det redan tipsats om så verkar det bara finnas kolfiberpryttlar till din maskin när man söker på tex "High performance parts bmw 1200 s"

Det är väl det gamla vanliga man kan göra antar jag: att porta toppen, modda avgassystem och luftburk, se om det går att förbättra squish, ventilsätesvinklar och vevhusventilation samt försöka mappa om den för det ökade flödet samt se hur den korresponderar på aggressivare tändkurva. Men jag har ingen aning om hur svårmanipulerat BMW:s sprut är.

/J
 
Last edited:
Jag vet inte om du känner "Däckis" här på SH. Har har bra fjong på sin GS och känner till en del om bra trimdelar. Det är han som brukar åka på bakhjulet överallt i sthlm med sin GS.

Känner inte Däckis men han har svarat på nån tråd tidigare.
Jepp han har "lite" godis i sin GSA och trevligt avatar bild :)

http://www.biketrollhattan.se/annonser/pdf/bike_thtn_bmw_tuning.pdf

Finns en artikel om just detta i Mc-Nytt nr 7/08.. Går tydligen riktigt bra..

Klart det är "värt det" om du har råd..
.

:tummenupp
Pja råd har man kanske,beros vad man prioriterar :)
Säkert skitkul o bra klipp i motorn men nja även om man skulle ha råd så tycker jag det går att lägga 35-43 tusen kr på annat.
Jag får heller aldrig igen dom pengarna vid eventuell försäljning.
 
Last edited:
Tyskarna har förlorat två världskrig...
Och din hoj är tyngre än min :D

Jag har faktiskt hobbyletat på trimdelar till din maskin då det intresserat mig lite, det är ju en fin hoj du har.

Men förutom turbokittet det redan tipsats om så verkar det bara finnas kolfiberpryttlar till din maskin när man söker på tex "High performance parts bmw 1200 s"

Det är väl det gamla vanliga man kan göra antar jag: att porta toppen, modda avgassystem och luftburk, se om det går att förbättra squish, ventilsätesvinklar och vevhusventilation samt försöka mappa om den för det ökade flödet samt se hur den korresponderar på aggressivare tändkurva. Men jag har ingen aning om hur svårmanipulerat BMW:s sprut är.

/J
Den går bra men man önskar alltid lite mer!

Jag såg dig på Barkaby sist och du va start snabb..Hm.. nu får man allt nöta på kopplingen! Skulle va kul och få på turbon för installationen såg fin o diskret ut. Bara en jäk.. massa kulor!
Ska surra lite med gamla polare som fortfarande trimmar bilar om dom har några tips!
Kul om vi ses i Kjula!
 
Tyskarna har förlorat två världskrig...
Och din hoj är tyngre än min :D

Jag har faktiskt hobbyletat på trimdelar till din maskin då det intresserat mig lite, det är ju en fin hoj du har.

Men förutom turbokittet det redan tipsats om så verkar det bara finnas kolfiberpryttlar till din maskin när man söker på tex "High performance parts bmw 1200 s"

Det är väl det gamla vanliga man kan göra antar jag: att porta toppen, modda avgassystem och luftburk, se om det går att förbättra squish, ventilsätesvinklar och vevhusventilation samt försöka mappa om den för det ökade flödet samt se hur den korresponderar på aggressivare tändkurva. Men jag har ingen aning om hur svårmanipulerat BMW:s sprut är.

/J

Och sen kan ju be Janne L pa Primoto/SKOVDE+Stig i Axvall 'skarpa till' kammarna ...
Eller sa kan man be dem gora billettkammar....:tummenupp
Wossner eller JE kan ju tillverka 'one off kolvar' oxxa...:tungan
Men bra mycket mer tricky an att vassa Busa eller B-King...:D
 
Och sen kan ju be Janne L pa Primoto/SKOVDE+Stig i Axvall 'skarpa till' kammarna ...
Eller sa kan man be dem gora billettkammar....:tummenupp
Wossner eller JE kan ju tillverka 'one off kolvar' oxxa...:tungan
Men bra mycket mer tricky an att vassa Busa eller B-King...:D

Nu ska du inte sätta "griller" i huvudet på Roger..:D
Tycker att jacka kolven och byta "blås" räcker, för det var det han hade planerat i vinter.:tuttar

Nu ska du inte sätta "griller" i huvudet på Roger..:D
Tycker att jacka kolven och byta "blås" räcker, för det var det han hade planerat i vinter.:tuttar

Haha Roger.
Du har inte loggat ut från min dator!! Nu kan jag ju skriva vad jag vill med dig som avsändare..:tummenupp

Men snäll som jag är så loggar jag ut åt dig nu.:tummenupp
Kanske...:D
 
Last edited:
Tycker att jacka kolven och byta "blås" räcker, för det var det han hade planerat i vinter.:tuttar

"Jacka kolven"...:rolleyes:

Det finns någon tysk förfinar-firma som börjar på S, kommer dock inte ihåg hela namnet!:gnissla De håller på med både BMW bilar och MC, absolute värt att kolla upp - om inte pengar är en fråga...:D

Annars är alltid tvångsmatning mest sett pengar/hk, eftersom kompressor är lite kenpigare och dyrare brukar det falla på turbo.

Lycka till - skulle vara grymt med en turbo K1200S!(Första i sverige?:va ):yoparty
 
"Jacka kolven"...:rolleyes:

Det finns någon tysk förfinar-firma som börjar på S, kommer dock inte ihåg hela namnet!:gnissla De håller på med både BMW bilar och MC, absolute värt att kolla upp - om inte pengar är en fråga...:D

Annars är alltid tvångsmatning mest sett pengar/hk, eftersom kompressor är lite kenpigare och dyrare brukar det falla på turbo.

Lycka till - skulle vara grymt med en turbo K1200S!(Första i sverige?:va ):yoparty

Tackar för alla tips!
Måste hålla en viss B-King kvar därbakom:D
 
He he... kul att du surfar på min tråd!
Ja vissa står ju desperat på verkstad och gapar om effekt.
:arsele


Kul!!!
Har hämtat hojen från Din MC och Lelle Idag... Får väl se om du håller mer än ditt eget arshle bakom dig...:D[/QUOTE]




"Jacka kolven"...:rolleyes:

Det finns någon tysk förfinar-firma som börjar på S, kommer dock inte ihåg hela namnet!:gnissla De håller på med både BMW bilar och MC, absolute värt att kolla upp - om inte pengar är en fråga...:D

Annars är alltid tvångsmatning mest sett pengar/hk, eftersom kompressor är lite kenpigare och dyrare brukar det falla på turbo.

Lycka till - skulle vara grymt med en turbo K1200S!(Första i sverige?:va ):yoparty

Tackar för alla tips!
Måste hålla en viss B-King kvar därbakom:D

Va hemma hos Suki-jacki och glömde logga ut!
Han hade inget bättre för sig än att kasta lite glåpord.
Blir så när man ligger bakom och försöker komma ikapp!
Det är så här!
Hans hoj går inte så fort! Han är lite vindkänslig av sig!
 
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top