BMW-tråden

Tack för bilden starstriker. Problemet för mig är att det inte finns el där motorcykeln kommer att förvaras.

På batteriet ovan ser det ut som att förutom plus och minus finns en anslutning till; är det för larm och annan extrautrustning? Antar att denna behöver kopplas ur också, om batteriet ska sitta kvar i hojjen?

Ptja, kan inte se varför du inte skulle kunna koppla ur alla kontakter?
 
Akrapovic till R1200R?

Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...
 
Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...
Eller så kan du betala cirka 4500kr och köpa en Remus Revolution istället.
 
Har du ett sånt på din RR? Nöjd?
I wish!

Nej - det är svårt att motivera 4.500kr till sådant. Tyvärr. Men jag skulle köpa en i Svart Satin om jag hade pengarna!

De på andra sajter som har köpt den är extremt nöjda!
 
Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...

Jag köpte ifrån England/Usa till min K1200S då Akra inte säljer det slip-on systemet jag vill ha här i Sverige.
Jag kommer inte ihåg vad jag gav men inte var det några 7600:- utan mycket närmare 1/2.
 
http://www.nippynormans.com/
http://www.pack-parts.com/
http://www.evoluzione.net/

Jag har en xtra Akra ljuddämpare liggande (helt ny) dock till K1200S men om du kan få någon att göra röret fram så kan du få köpa billigt:)

Skicka PM då så fixar vi det


http://www.nippynormans.com/

Hm :gnissla. Dessa exporterar inte Akra system till Europa.
Schysst pris annars för helsystem till GSA
1099 dollar.

Har du handlat från nån av de du länkade,funka bra?

http://www.evoluzione.net/
Har helsystem men lite dyrare dock.
 
Japp köpt från alla jag länka till

Nippy var sega tog typ en månad om inte mer innan Akra kom och då var det fel grejor som kom (det är därför jag har 2 ljuddämpare), vet dock att det var Akra som gjorde fel & inte Nippy utan de stackarna fick ordna upp allt.

Evo är bra att ha att göra med och svarar på mail,frågor och skickar grymt snabbt grejorna till dig. Firman har tex en uppsjö med bänk uppgifter på olika slip/hel rör till Bmw.
 
Nya 800gs

vill ha denna
20.jpg

23.jpg

25.jpg

30517261033.jpg

30517261168.jpg

30517261011.jpg

30517261134.jpg

30517261188.jpg

30517261132.jpg

30517261183.jpg

18.jpg
 
Inte alls tokig när man väl får se den såhär nästan in på live :tummenupp

Har du även några bilder på BMW's nya 450 (enduroliknande modell) ?
 
Last edited:
Det tar sig för BMW må jag säga.De ger sig in i cross/endurosegmentet (med framgång skall tilläggas) och siktar på att ha en riktig racehoj klar 2009. Hur ska det här sluta?

Om, och just det om, 800an hamnar på rätt sida 100`streecket så kommer den att vara en given succe!

Sladdbilden väcker ju onekligen habegär!:tungan
 
Om, och just det om, 800an hamnar på rätt sida 100`streecket så kommer den att vara en given succe!

Sladdbilden väcker ju onekligen habegär!:tungan

Jag skulle tro att priset på 800:an kommer att ligga i linje med priserna för övriga 800:or i BMWs sortiment, dvs under 100k. Nog viktigt, eftersom de ska kriga med transalpen mfl i mellansegmentet.

Cool hoj, men jag tänker inte byta! Den är för liten för långturer. Däremot skulle det vara kul med en liten hoj också. 450n eller 650 X-challenge tex.
 
Hej, ny här :)

Ja 800:an ser riktigt cool ut men jag undrar lite hur stor tanken är, man vill ju inte avbryta turen i skogen bara för att tanka stup i kvarten?? XChallenge har ju 9,5 literstank, min 650 GS har 17 liter + 4 liter reserv, typ det dubbla. Det ser ut att vara en liten tank på 800:an men de kanske inte är klara med den helt och hållet än. Men helt klart intressant hoj fast jag tror inte den levereras med ett par TKC 80-sulor utan de vanliga Bridgestone. På sladdbilden har man bytt ut däcken mot grövre.
 
Officiell presentation 6/11 enligt någon svensk mc-tidnings hemsida(tror jag det var).

Om man tittar få F800S som har en ganska lik bakdel, så har den 16+4 liter och en bränsleförbrukning på ca 0,34 vid konstant 90 km/h(enligt bmw.se).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top