Bmw s1000xr

Jag kan rapportera att det är den bästa hoj jag kört hittills. Motor + quickshifter, bromsar, chassi - allt är kanon. Jäklar vad mysigt den bubblar när man trampar ner bland växlarna i dynamic mode :love: Och ylandet uppåt vid fullgas är inte dumt det heller! Men jag behöver nog fixa en sån där (inte helt snygg på bild) MRA variotouringscreen dock (pga 2m hunk). Efter att ha kört farsans GS med högre ruta så vill jag också sitta i "lä".
Jag ska prova med en kinakopia av Wunderlichs extraskärm. Hittade en på Ebay för 250 kr som fått bra betyg på YouTube.

Ebay länk

Vill inte chansa på 1500 kr för något jag inte vet funkar. Jag kan hojta till här hur det går, har visserligen en R1200RS, men kört XR flera gånger och det är ungefär samma problem för mig på bägge

Jag ska prova med en kinakopia av Wunderlichs extraskärm. Hittade en på Ebay för 250 kr som fått bra betyg på YouTube.

Ebay länk

Vill inte chansa på 1500 kr för något jag inte vet funkar. Jag kan hojta till här hur det går, har visserligen en R1200RS, men kört XR flera gånger och det är ungefär samma problem för mig på bägge
Fint, ja återkom gärna och meddela hur den funkar.

Fint, ja återkom gärna och meddela hur den funkar.
Häromdagen dök den upp. Skickades från Tyskland, så ingen tull eller moms, vilket var en trevlig överraskning.

Efter några svängar fram och tillbaka till jobbet så har jag nu hittat en inställning som tar bort den jobbiga turbulensen på hjälmen. Jag kan köra med visiret uppe på motorvägen.

Kvaliteten är absolut ok för 250 kr. Ser inga större konstigheter, annat än att glaset nog inte är så reptåligt. Lite Loctite på några skruvar fixade jag också, b-b-b-b-boxer...

Nöjd för 250 kr, absolut! Snyggt är det inte, men problemet är löst. Ska köra till Odense i Danmark på måndag, 20 mil motorväg, så det blir första riktiga testet. Återkommer om något är kass - annars, köp!

Bifogat

• 39C5B538-8B37-45C0-B2C8-F1447D6837C7_1_105_c.jpeg
    39C5B538-8B37-45C0-B2C8-F1447D6837C7_1_105_c.jpeg
    203.6 KB · Visningar: 32
  • F8011EF8-5425-4A7F-9A0C-5A6A64B6335C_1_105_c.jpeg
    F8011EF8-5425-4A7F-9A0C-5A6A64B6335C_1_105_c.jpeg
    231.7 KB · Visningar: 32
Häromdagen dök den upp. Skickades från Tyskland, så ingen tull eller moms, vilket var en trevlig överraskning.

Efter några svängar fram och tillbaka till jobbet så har jag nu hittat en inställning som tar bort den jobbiga turbulensen på hjälmen. Jag kan köra med visiret uppe på motorvägen.

Kvaliteten är absolut ok för 250 kr. Ser inga större konstigheter, annat än att glaset nog inte är så reptåligt. Lite Loctite på några skruvar fixade jag också, b-b-b-b-boxer...

Nöjd för 250 kr, absolut! Snyggt är det inte, men problemet är löst. Ska köra till Odense i Danmark på måndag, 20 mil motorväg, så det blir första riktiga testet. Återkommer om något är kass - annars, köp!
Tack för recension! Det kommer nog bli en beställning.
MRA är inte vacker den heller så 250 känns som ett kap i jämförelse.

Tack för recension! Det kommer nog bli en beställning.
MRA är inte vacker den heller så 250 känns som ett kap i jämförelse.
Körde 40 mil motorväg förra veckan, fungerade utmärkt! Kunde köra med öppet visir i motorvägsfart. :)

Hej!
Är det någon som har råkat ut för kamaxelproblem på sin XR?

Billigare försäkring på S1000XR, har tecknat helförsäkring med BMW Insurance & TryggHansa för 2795:-/år, det blev 2000:- lägre pris än vad Svedea hade för mig. ?

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back