GasRasare
Ny medlem
Men ojojoj så sexig 458:an är... Ljudet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ducatins förare måste ha gjort en riktigt imponerande insats och troligen i kombination med en bana som passar hojen bra. Jag körde 458:an i somras och kan garantera att det i princip inte finns någon bana jag hade kunnat slå den på två hjul oavsett vilken hoj det gällde. Jag tror det skulle vara så för de allra flesta.
två jag känner till "svensken" och petter från pro super bike mörda banägarns rekor(gotlandring) 1.35 .corvet z6.
dom körde på om jag inte mins fel på 1.26..petter hadde två hjuls släpp in i start kurvan! nice=)
Det var egentligen ungefär det jag försökte få fram även om det kanske inte riktigt framgick. Trots att en hoj absolut kan vinna över en bil så hade de allra flesta av oss vanliga dödliga kört snabbare med bilen. För mig är det mer intressant än vad förare på toppnivå kan lyckas prestera med de respektive fordonen.Försöker inte trycka ner dig på något sätt och jag vet inte ens vem du är, men det i princip alla är rörande överrens om är ju att en hoj kräver betydligt mer av föraren än vad en bil gör. Som de säger i filmen - if you make a mistake, it will bite you! Jag gissar att dina körkunskaper på hoj inte är riktigt jämförbara med en mångårig testförare för Ducati...
Sen är jag bara lite avundsjuk på att du kört en 458a!
En bil är generellt sett snabbare än en hoj på bana. Inget nytt under solen.
Speciellt på våt bana är en hoj helt chanslös.
En BMWS1000RR är en av de snabbaste hojar som tillverkats för gemene man att köpa. En BMW M5 är en ganska klumpig, men ändå hyggligt snabb bil. Med likvärdiga förare (typ Shumacher mot Rossi) så skulle bilen ändå vara snabbare tror jag.
Att köra bil på bana är kul, men inte speciellt svårt. Det svåra är att klämma ur de sista tiondelarna ner till var bilen maximalt kan prestera. Att köra hoj på bana är kul och skitsvårt. Att pressa fram de sista 10-20 talet sekunder ner till vad hojen maximalt klarar av är det svåra.
S1000 mot Nissan GTR på brands hatch![]()
S1000 mot Nissan GTR på brands hatch![]()
Såg precis på 5th gear där dom tävlade med 3 olika bilar mot en speedway. Bla. körde dom med en riktig rallybil och även den förlorade mot hojen.
Ta sedan fram denna bil på vintern och den blir utan problem avhängd av en Audi S3 Quattro lekande enkelt fast Audi'n både kostar mycket mindre och att den har mycket mindre effekt.
Rent spontant, borde ju gå att ha ett dubbelt bakdäck där man kan driva de olika mycket, och på så vis styra med diff, typ. Sålänge man håller upp framhjulet iaf.Jag antar att de körde på en speedwaybana? Det är klart att en speedwayhoj är snabbast på en sådan. Den är ju optimerad för att köras runt runt i oval. Den skulel inte vara särskiljt snabb på en rallyspecialsträcka i skogen
Som att testa att köra en rallybil på en crossbana mot en crosshoj.
En F1-bil är snabbare än en Moto GP-hoj. Där har du den ultimata sanningen beträffande fyra mot två hjul. Ju mer gummi i marken desto snabbare kan man köra i kurvor.
Även i dragracing är ju bilarna snabbare än hojarna. Rent teoretiskt så borde det vara möjligt att skapa en dragracinghoj som spöar alla bilar pga viktfördelen. Men jag tror inte att den skulle bli körbar eftersom den skulle behöva vara extremt lång och ha ett så helvetes brett bakdäck att det inte skulle gå att styra tillräckligt bra.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |