BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Riktigt nice niohundrasexton :) :yoparty:yoparty:yoparty

-Kolla vad jag hittade!! :)

Datum Bana Typ Kostnad Information
23 april 2015 Gelleråsen Heldag 1 650 kr www.svmc.se
24 april 2015 Gelleråsen Heldag 1 650 kr www.svmc.se
30 april 2015 Mantorp Två dagar 2 600 kr www.actionpics.se
2 maj 2015 Kinnekulle Heldag 1 600 kr www.svmc.se
3 maj 2015 Kinnekulle Heldag 1 600 kr www.svmc.se
7 maj 2015 Anderstorp Fyra dagar 4 400 dkr www.bike-promotion.dk
10 maj 2015 Knutstorp Heldag 1 800 kr www.svmc.se
15 maj 2015 Mittsverigebanan Heldag 600 kr www.2wheelfun.se
15 maj 2015 Knutstorp Två dagar 2 790 dkr www.racing4fun.dk
15 maj 2015 Mantorp Tre dagar 4 300 kr www.axxonracing.se
16 maj 2015 Kinnekulle Heldag 1 600 kr www.svmc.se
17 maj 2015 Kinnekulle Heldag 1 600 kr www.svmc.se
17 maj 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
21 maj 2015 Gelleråsen Tre dagar 4 500 kr www.svmc.se
22 maj 2015 Sviestad Heldag 1 200 kr www.apriliaklubben.se
21 maj 2015 Knutstorp Heldag 1 350 kr www.sydskanesemse.nu
22 maj 2015 Rudskogen Kväll 850 kr www.racedays.se
22 maj 2015 Knutstorp Heldag 1 350 kr www.sydskanesemse.nu
24 maj 2015 Kinnekulle Heldag 1 150 kr www.racingworld.se
27 maj 2015 Knutstorp Heldag 1 300 kr www.trackdays.filipbacklund.se
28 maj 2015 Knutstorp Heldag 1 300 kr www.trackdays.filipbacklund.se
29 maj 2015 Gotland Ring Tre dagar 3 500 kr www.actionpics.se
29 maj 2015 Sviestad Heldag 1 350 kr www.teamliferacing.se
31 maj 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
4 juni 2015 Knutstorp Två dagar 2 790 dkr www.racing4fun.dk
5 juni 2015 Gelleråsen Tre dagar 4 500 kr www.svmc.se
5 juni 2015 Gotland Ring Tre dagar 3 500 kr www.actionpics.se
12 juni 2015 Sviestad Heldag 1 350 kr www.teamliferacing.se
12 juni 2015 Mittsverigebanan Heldag 600 kr www.2wheelfun.se
12 juni 2015 Falkenberg Heldag 1 750 kr www.svmc.se
12 juni 2015 Knutstorp Heldag 1 650 kr www.axxonracing.se
13 juni 2015 Knutstorp Heldag 1 650 kr www.axxonracing.se
13 juni 2015 Falkenberg Heldag 1 750 kr www.svmc.se
13 juni 2015 Arlanda TT Heldag 1 800 kr www.svmc.se
14 juni 2015 Knutstorp Heldag 1 800 kr www.svmc.se
14 juni 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
22 juni 2015 Gotland Ring Fyra dagar 4 900 kr www.interbarafest.se
26 juni 2015 Knutstorp Heldag 1 350 kr www.sydskanesemse.nu
27 juni 2015 Gelleråsen Heldag 1 300 kr www.svmc.se
27 juni 2015 Anderstorp Två dagar 2 600 kr www.actionpics.se
5 juli 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
5 juli 2015 Kinnekulle Heldag 1 150 kr www.racingworld.se
6 juli 2015 Rudskogen Tre dagar 4 950 kr www.svmc.se
8 juli 2015 Knutstorp Två dagar 1 800 kr www.svmc.se
9 juli 2015 Knutstorp Två dagar 1 800 kr www.svmc.se
9 juli 2015 Gelleråsen Två dagar 2 200 kr www.actionpics.se
9 juli 2015 Mantorp Heldag 1 300 kr www.trackdays.filipbacklund.se
10 juli 2015 Mantorp Heldag 1 300 kr www.trackdays.filipbacklund.se
12 juli 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
16 juli 2015 Kinnekulle Två dagar 2 200 kr www.actionpics.se
19 juli 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
20-22 juli 2015 Gelleråsen Bikeweek 450 kronor/dag www.scandinavianopen.nu
24 juli 2015 Rudskogen Kväll 850 kr www.racedays.se
25 juli 2015 Knutstorp Två dagar 2 790 dkr www.racing4fun.dk
26 juli 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
30 juli 2015 Gelleråsen Två dagar 2 900 kr www.svmc.se
31 juli 2015 Knutstorp Heldag 1 350 kr www.sydskanesemse.nu
1 augusti 2015 Gelleråsen Två dagar 2 900 kr www.svmc.se
6 augusti 2015 Gelleråsen Två dagar 2 200 kr www.actionpics.se
6 augusti 2015 Knutstorp Fyra dagar 4 650 kr www.axxonracing.se
9 augusti 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
9 augusti 2015 Kinnekulle Heldag 1 150 kr www.racingworld.se
14 augusti 2015 Knutstorp Två dagar 2 790 dkr www.racing4fun.dk
14 augusti 2015 Mittsverigebanan Heldag 900 kr www.svmc.se
15 augusti 2015 Mittsverigebanan Heldag 900 kr www.svmc.se
16 augusti 2015 Mittsverigebanan Heldag 900 kr www.svmc.se
16 augusti 2015 Arlanda TT Heldag 1 800 kr www.svmc.se
20 augusti 2015 Knutstorp Heldag 1 350 kr www.sydskanesemse.nu
21 augusti 2015 Sviestad Heldag 1 200 kr www.apriliaklubben.se
21 augusti 2015 Knutstorp Heldag 1 800 kr www.svmc.se
26 augusti 2015 Gelleråsen Heldag 1 300 kr www.trackdays.filipbacklund.se
27 augusti 2015 Gelleråsen Heldag 1 300 kr www.trackdays.filipbacklund.se
29 augusti 2015 Kinnekulle Heldag 1 600 kr www.svmc.se
30 augusti 2015 Kinnekulle Heldag 1 600 kr www.svmc.se
3 september 2015 Mantorp Två dagar 2 600 kr www.actionpics.se
6 september 2015 Sturup Eftermiddag 690 kr www.sydskanesemse.nu
10 september 2015 Anderstorp Fyra dagar 4 400 dkr www.bike-promotion.dk
11 september 2015 Knutstorp Heldag 1 350 kr www.sydskanesemse.nu
12 september 2015 Gelleråsen Heldag 1 650 kr www.svmc.se
12 september 2015 Knutstorp Heldag 1 800 kr www.svmc.se
16 september 2015 Gelleråsen Två dagar 2 200 kr www.actionpics.se
18 september 2015 Knutstorp Två dagar 2 790 dkr www.racing4fun.dk
19 september 2015 Arlanda TT Heldag 1 800 kr www.svmc.se
 
Guy Martin och William Dunlop är Almeria banan och testar.
Saxat från Crash.
http://www.crash.net/road-racing/ne...d-dunlop-make-tyco-bmw-debuts-at-almeria.html

Martin immediately hailed the potential of the BMW Motorrad machine, which he hopes will fire him to his maiden victory at the Isle of Man TT in June.

The 33-year-old's praise was such that he said he benefited more from one day spent on the BMW than he did over three days at the Spanish track 12 months ago on the Suzuki GSX-R1000.

“I haven't hardly touched a thing on the Tyco BMW S1000RR apart from footrests and bars and I'm more than impressed already,” said Martin.

“It's that nimble and has such a great feel, you could ride it for a lifetime; it really is a mega bike. We rode today on shagged tyres, which does help you get a good feeling for a bike, and I had one hundred per cent confidence in it and felt great.

“It goes like shit off a shovel and even though I haven't ridden a competitive bike for around six months, I know fast when I ride it, and it did everything I asked of it today,” added Martin, who previously indicated he was considering calling time on his career until Northern Ireland's TAS Racing team decided on a manufacturer change for 2015 after a long association with Suzuki.

“If I'm honest I've got more out of the first day on this bike than I did here last year for three days on the Suzuki – so take from that what you will.”

Tur att de kör på 2015 material så en ev jämförelse av varvtider oss i mellan blir omöjlig:D
 
Hej
Någon som är sugen på en AGV CORSA Guy Martin hjälm? Helt ny, inte uppackad då det blev fel strl. Det är strl 59/60. Det kommer endast ett fåtal till Sverige i vår. Ny pris 8500kr mitt pris 7400kr.
ImageUploadedByTapatalk1426274105.497970.jpg
 
Då har man fräst ut en styck gaffelkrona till S1krr med 28 mm offset=Snabbstyrd men stabil
Material: Flygplans alu T5-7075
Vikt: 2 kg med org styraxel

Någon som är sugen?

S1kr-krona.JPGS1kr-kronagaffel.JPG
 
-Hmm, intresserad är man .. men det är troligen priset som skapat eller dödar intresset.. Iaf för turiståkare utan sponsorer som jag.
Skulle man hitta 10 "beamers" som vill köpa och du låter CNC-maskinen gå, vart skulle det hamna per skalle?

(-som referens, vad vägde Originaldelarna - har de nya kronor stort sätt samma vikt, eller?)
 
HJÄLP! Strömlös S1000RR -10.

Var mitt uppe i att byta kåpor och kontrollera ljuset då jag vrider på tändningen och ingenting händer - helt dött. Inte ens varningsblinkersen fungerar...
Har mätt på batteriet, där har jag ström. Kontrollerat säkringar och huvudsäkring, dom var hela. Mätt i huvudsäkringen, där finns det ström.
Bara några minuter tidigare fungerade det.

Det enda jag gjorde mellan att det fungerade och inte fungerade var att jag lyfte batteripolen - vilket får mig att tro (det låter helt otroligt men det är den enda teorin jag har) att den blockerar strömmen för att man brutit strömmen.

Någon som känner igen fenomenet eller har några idéer?
 
-Hmm, intresserad är man .. men det är troligen priset som skapat eller dödar intresset.. Iaf för turiståkare utan sponsorer som jag.
Skulle man hitta 10 "beamers" som vill köpa och du låter CNC-maskinen gå, vart skulle det hamna per skalle?

(-som referens, vad vägde Originaldelarna - har de nya kronor stort sätt samma vikt, eller?)

Om jag fräser 10 set så kostar det ca 4000 kr/set, normalt kostar denna typen av kronor 9-10 000kr.
Den på bilden är prototypen, den väger ca 400 gram mer än andra liknande, vid produktion kommer den att optimeras dvs lättas ner till 1500 gram, hållfasthet och vridstyvhet är minst det dubbla kontra orginal som är i en låghållfast legering. Intresserad?
 
Last edited:
Tips till alla som kör S1000RR och skall byta styrlager, köp härifrån, kostar hälften av orginal vilket innebär 438 kr/st hos din lokala BMW ÅF!!:huvet

Glömde tillägga att detta lagret är EXAKT samma som orginal, samma tillverkare, samma artnr....
 
Last edited:
HJÄLP! Strömlös S1000RR -10.

Var mitt uppe i att byta kåpor och kontrollera ljuset då jag vrider på tändningen och ingenting händer - helt dött. Inte ens varningsblinkersen fungerar...
Har mätt på batteriet, där har jag ström. Kontrollerat säkringar och huvudsäkring, dom var hela. Mätt i huvudsäkringen, där finns det ström.
Bara några minuter tidigare fungerade det.

Det enda jag gjorde mellan att det fungerade och inte fungerade var att jag lyfte batteripolen - vilket får mig att tro (det låter helt otroligt men det är den enda teorin jag har) att den blockerar strömmen för att man brutit strömmen.

Någon som känner igen fenomenet eller har några idéer?

Kan du ha kommit åt tippsensorn?
 
Kan du ha kommit åt tippsensorn?
Det tror jag inte men även om jag hade gjort det borde den inte vara HELT stendöd. Tippsensorn klipper väl bara bränsle, inte hela hojen?

Ringde Bike Trollhättan idag och frågade om hojen på något sätt behöver kalibreras/återställas när man kopplat bort batteriet men det behövs inte. Har även provat med reservnyckeln (om immobilizern låst sig) men det hjälpte inte heller.
Har kopplat startkablar från ett fräscht batteri, hjälpte inte. Även Ohm-mätt jordkabeln mot ramen så jag är säker på att den jordar.

Inga fler idéer?

Kul när man handlat ny hoj och knappt kört den :D
 
Last edited:
Det tror jag inte men även om jag hade gjort det borde den inte vara HELT stendöd. Tippsensorn klipper väl bara bränsle, inte hela hojen?

Ringde Bike Trollhättan idag och frågade om hojen på något sätt behöver kalibreras/återställas när man kopplat bort batteriet men det behövs inte. Har även provat med reservnyckeln (om immobilizern låst sig) men det hjälpte inte heller.
Har kopplat startkablar från ett fräscht batteri, hjälpte inte. Även Ohm-mätt jordkabeln mot ramen så jag är säker på att den jordar.

Inga fler idéer?

Kul när man handlat ny hoj och knappt kört den :D

Idiotfråga från en amatör...men det är inte så enkelt att dödar knappen är av...kanske tändningen fungerar ändå med den tillslagen..:glömdet
 
Kan du inte hänga ur batteriet under natten på laddning och pröva imorgon igen.??
Med batterier kan alla möjliga saker ske...även om du nu har testat med startkablar.:död
 
- Hur långt bort från batteriet har du ström?
Alltså, har du jord i ramen, hojens ram eller i jordkablar?
Finns det ström i kablar, FÖRE strömbrytare eller kontakter?

Ja, jag är amatör å då ställer man (kanske) amatörmässiga frågor.
 
Tips på vart jag kan ladda ner service manual / sprängskiss ?
Har inte lagt så mkt tid på att leta, försöker göra det lätt för mig helt enkelt.
 
Om jag fräser 10 set så kostar det ca 4000 kr/set, normalt kostar denna typen av kronor 9-10 000kr.
Den på bilden är prototypen, den väger ca 400 gram mer än andra liknande, vid produktion kommer den att optimeras dvs lättas ner till 1500 gram, hållfasthet och vridstyvhet är minst det dubbla kontra orginal som är i en låghållfast legering. Intresserad?

(Kollektivt tystnad..) -finns det nio till vilka är intresserade?
-flera källor som "vet" eller säger att något minskad offset för de äldre S1000RR modellerna gör så gott, så gott..
 
Finns inte vad jag vet.
 
Tackar, skulle nog ändå vilja ha den på pdf eller vad man kallar det.

Det finns ej nån sådan i pdf-format, den finns endast i en interaktiv historia på CD som du kan köpa på ebay, då kan man lika bra använda den online på länken jag gav dig...tyvärr
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top