BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Någon som har sett 2015 modellen på riktigt? Samt kollat in om det är en ny växellänk som på bilden här (ser utom som raceväxlat utifrån);
s1000rr 2015 modell
- Jo, absolut, det ser ut som raceväxlat.
Jag trooooor emellertiiiiid, att det inte är tillåtet på vägcyklar.
Vågar dock inte sätta mitt huvud i pant på detta.
Vänligen, upplys oss, någon.
 
Läste att det ska vara ändringsbart genom att flytta någon länk. Raceväxlingen på 2015 alltså
 
Jo det är tillåtet med raceväxlat på gathojar men man måste tala om det för besiktningen så dom inte växlar fel vid provkörningen (dom brukar gilla det när dom har testat).:banana
 
Vi har kollat in nya S1000RR idag
Det är en ny Quickshifter samt som redan nämt ställbart i standard fotpinnesatsen mellan race / street växling

Andra uppdateringar:
- Man nu kan få S1000RR med elektronisk fjädring, samma som på HP4
- Svingarms infästningen är ändrad -3mm jämfört med 2012+, alltså samma position som man testat fram är optimalt på 2012+
- Nedre delen av ramen vid fotpinnarna och en bit upp har fått förändringar för att bli styvare
- Rain, Sport och Race läget är standard, Slick och nya PRO är tillval, PRO har Pit limit funktion och launch controll samt ställbar DTC i 7 steg, samma som HP4
- +6 (?) hästar, de specar motorn till 199 motorhästar
- Avgassystemet är nytt, i stället för en stor katalysator sitter nu 2 mindre plus att avgasröret är längre, där har dom spart in ca 3kg
- Kåporna har fått en reviderad design
- Vinkeln på styrkronan är något förändrad
- Reviderad airbox
- Reviderade insugstrattar

Men kanske den viktigaste uppdateringen av alla - CRUISE CONTROLL!!!!!
 
Vi har kollat in nya S1000RR idag
Det är en ny Quickshifter samt som redan nämt ställbart i standard fotpinnesatsen mellan race / street växling

Andra uppdateringar:
- Man nu kan få S1000RR med elektronisk fjädring, samma som på HP4
- Svingarms infästningen är ändrad -3mm jämfört med 2012+, alltså samma position som man testat fram är optimalt på 2012+
- Nedre delen av ramen vid fotpinnarna och en bit upp har fått förändringar för att bli styvare
- Rain, Sport och Race läget är standard, Slick och nya PRO är tillval, PRO har Pit limit funktion och launch controll samt ställbar DTC i 7 steg, samma som HP4
- +6 (?) hästar, de specar motorn till 199 motorhästar
- Avgassystemet är nytt, i stället för en stor katalysator sitter nu 2 mindre plus att avgasröret är längre, där har dom spart in ca 3kg
- Kåporna har fått en reviderad design
- Vinkeln på styrkronan är något förändrad
- Reviderad airbox
- Reviderade insugstrattar

Men kanske den viktigaste uppdateringen av alla - CRUISE CONTROLL!!!!!

ÄNTLIGEN en Cruise Control. Som jag har längtat...

Vet du om den kommer som standard med en Acradämpare eller den där stora burken med dubbla ingångar? Jag har sett bilder på båda varianterna.
Och den viktigaste frågan, får vi se Bactor Motorsport på en 2015 S1000RR nästa säsong?
 
ÄNTLIGEN en Cruise Control. Som jag har längtat...

Vet du om den kommer som standard med en Acradämpare eller den där stora burken med dubbla ingångar? Jag har sett bilder på båda varianterna.
Och den viktigaste frågan, får vi se Bactor Motorsport på en 2015 S1000RR nästa säsong?

Jag med faktiskt!! Nu kan man ställa den på 220 och sedan håller man i sig runt Karlskoga!

Den kommer med den stora ljuddämparen med 2 ingångar, Akrapovic systemet är tillval, tror det ingår i HP paketet med Race ECU m.m som tidigare

Bactor Motorsport mailade BMW igår och frågade när dessa hojar är tillgängliga i Sverige och vad prislappen kommer att hamna på….
Får vi till finanserna så kommer vi till 99% att åka på en sån nästa år :yoparty
 
- Fan va´gammal min hoj har blivit, en -11. :(

Var inte ledsen
Faktum är att bland annat alpha racing anser att 10/11 ramen är bättre än 12-14 ihop med 12-14 styrkronan, och ihop med svingarms pivoten så blir det klockren :) exakt den uppsättningen (10 ram, 12 krona, +1mm / -4mm pivot) körde vi med sista 2 åren med BMW
Sen hur 15 ramen är får vi återkomma med!
 
Var inte ledsen
Faktum är att bland annat alpha racing anser att 10/11 ramen är bättre än 12-14 ihop med 12-14 styrkronan, och ihop med svingarms pivoten så blir det klockren :) exakt den uppsättningen (10 ram, 12 krona, +1mm / -4mm pivot) körde vi med sista 2 åren med BMW
Sen hur 15 ramen är får vi återkomma med!

Var köper jag dom delarna och ca pris?
Tack på förhand.
 
Var köper jag dom delarna och ca pris?
Tack på förhand.

Vi är Key Dealer för alpha Racing i Sverige och har samtliga av deras produkter och även support på deras produkter :)
Svingarms pivoten kostar 3295:- samma som vi själva använde på 10/11 ramen
Styrkronan är jag inte helt säker på, har för mig att den ligger på ca 6000:- ny och då är det BMW original, ibland kan man ha lite lotto att hitta en beg på Ebay, viktigt då är att du ska ha både övre och undre, nackdelen är att du har lite svårt att kontrollera om du blir blåst eller ej eftersom 10/11 och 12/14 ser likadana ut med bara 2mm skillnad i off-set

ÄNNU bättre är racing kronan med 28mm off-set, den kostar 7995:- men då måste man ta bort tändningslåset så använder man hojen på gata så vet jag inte om försäkringsbolaget blir speciellt imponerade om hojen skulle bli stulen eftersom man då bara slår på tändningen och startar med en knapp
 
Vi är Key Dealer för alpha Racing i Sverige och har samtliga av deras produkter och även support på deras produkter :)
Svingarms pivoten kostar 3295:- samma som vi själva använde på 10/11 ramen
Styrkronan är jag inte helt säker på, har för mig att den ligger på ca 6000:- ny och då är det BMW original, ibland kan man ha lite lotto att hitta en beg på Ebay, viktigt då är att du ska ha både övre och undre, nackdelen är att du har lite svårt att kontrollera om du blir blåst eller ej eftersom 10/11 och 12/14 ser likadana ut med bara 2mm skillnad i off-set

ÄNNU bättre är racing kronan med 28mm off-set, den kostar 7995:- men då måste man ta bort tändningslåset så använder man hojen på gata så vet jag inte om försäkringsbolaget blir speciellt imponerade om hojen skulle bli stulen eftersom man då bara slår på tändningen och startar med en knapp

Tack så jätte mycket för svaret!!!!!!!!!!!
Det blir ett fint höst projekt.
 
Efter att ha sadlat om Bumsen igår morse för allmän väg var jag ute hela dagen igår och körde, VILKA GOA HOJAR vi har. Helt okänslig för sidvindar, bara plöjer sig fram, stabil, förtroendeingivande, rolig och går att köra både lugn Touring och mer aktiv. Det är lätt att glömma bort den typ av körning som man möts av på allmän väg, när man mest ligger på banan och harvar runt, tycker jag. :-)
 
- Nu har jag "vintrat-in" mina pollenrallare, mina bin alltså, och sett till så att de har mat och dragfritt och drogfritt och varmt i sina kupor.
Jag skall göra likadant med hojen oxå. Skall kanske göra ett undantag beträffande droger dock.
Den kanske behöver drogas till nästa säsong.

:)
 
Hej, är ny på forumet och ny S1000RR ägare!, grymt bra tråd och det verkar vara bra engagemang, guldgruva för en ny medlem ;-).

Då hösten är här och det är dax för garageparkering undrar jag vad ni andra har för depåstöd (bak + fram) på era racers?
Kan ni tipsa om något ni känner är bra och stabila?, vill inte chansa ;-)

Bak förstår jag att bobbiner är det som gäller, men fram verkar det finnas lite olika modeller att lyfta på?

Tacksam för lite hjälp.

Igge
 
Last edited:
Hej, är ny på forumet och ny S1000RR ägare!, grymt bra tråd och det verkar vara bra engagemang, guldgruva för en ny medlem ;-).

Då hösten är här och det är dax för garageparkering undrar jag vad ni andra har för depåstöd på era racers?
Kan ni tipsa om något ni känner är bra och stabila?, vill inte chansa ;-)

Tacksam för lite hjälp.

Igge

Jag har denna och är väldigt nöjd.
ImageUploadedByTapatalk1413108786.009996.jpg
 
Stöden som hela BSB kör med, grymma stöd.
Ska själv inskaffa mig ett par i vinter, har känt på dem och det är riktigt fina grejer!

http://www.harris-performance.com/acatalog/Online_Catalog_Harris_Paddock_Stands_8.html

Bak:
HARRIS STAINLESS STEEL "PRONG TYPE" REAR PADDOCK STAND

Fram: rekomenderar "under Yoke" bättre när du ska meka och cykeln står stadigare.
Med det stödet kan du ta av gaffelbenen utan att stödet hindrar dig.
HARRIS RACE FRONT UNDER-YOKE TYPE PADDOCK STAND
Eller - HARRIS FRONT "UNDER FORK" SPIGOT TYPE STAINLESS STEEL PADDOCK STAND
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top