BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...jag använde samma stift/originalarmen och det funkade perfekt men det är "pill" för den är liten......

Fråga angående service, åker ni till en Bmw verkstad och servar ? Vad jag hört så är det bara dom som kan släcka servicelampa ?fråga 2, har beställt kopplingsgrepp 2 ggr nu och dom funkar inte ihop med multiswitchen då det fattas en liten arm som finns på org greppet som ska stöta emot den lilla metallplattan som styr multiswitchen, hur har ni gjort för att få det att funka för min quickshift funkar inte tack vare den armen som inte styr in i kontakten.. Hojen är en 2010, VÄLDIGT tacksam för svar..
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Jag servar själv och har denna GS-911 Diagnostic tool for BMW motorcycles för att kunna släcka servicelampa, läsa och återställa felkoder m.m

Fråga angående service, åker ni till en Bmw verkstad och servar ? Vad jag hört så är det bara dom som kan släcka servicelampa ?fråga 2, har beställt kopplingsgrepp 2 ggr nu och dom funkar inte ihop med multiswitchen då det fattas en liten arm som finns på org greppet som ska stöta emot den lilla metallplattan som styr multiswitchen, hur har ni gjort för att få det att funka för min quickshift funkar inte tack vare den armen som inte styr in i kontakten.. Hojen är en 2010, VÄLDIGT tacksam för svar..
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Fråga angående service, åker ni till en Bmw verkstad och servar ? Vad jag hört så är det bara dom som kan släcka servicelampa ?fråga 2, har beställt kopplingsgrepp 2 ggr nu och dom funkar inte ihop med multiswitchen då det fattas en liten arm som finns på org greppet som ska stöta emot den lilla metallplattan som styr multiswitchen, hur har ni gjort för att få det att funka för min quickshift funkar inte tack vare den armen som inte styr in i kontakten.. Hojen är en 2010, VÄLDIGT tacksam för svar..

Vi säljer Bonamici bromsgrepp, där följer den lilla armen för brytaren med
Samma med Lightech och även alpha Racing's bromsgrepp

Vi släcker även service lampan och servar, men jag misstänker att du inte är så sugen på att åka till stockholms trakten för att serva ;-)
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Har fått för mig att börja kika efter en S1000RR.

Vilken/vilka saker var tillval som bör finnas på en hoj som jag köper?

Hur är servicekostnaden och vid vilka mil är det dyrare service?

Är det ngn skillnad på en -10:a vers. -11:a?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Har fått för mig att börja kika efter en S1000RR.

Vilken/vilka saker var tillval som bör finnas på en hoj som jag köper?

Hur är servicekostnaden och vid vilka mil är det dyrare service?

Är det ngn skillnad på en -10:a vers. -11:a?

- Det beror lite på vad du ska ha den till, hojen. Ska du åka på allmän väg så duger den bra som den är, kanske bara kolla så att alla eventuella "recalls" är åtgärdade.

Ska du åka på räserbana så vill du att:
- styrdämparen skall vara bytt till nån annan modell.
- framgaffeln skall vara uppstyvad med annat inkråm.
- liksom bakdämparen.
- quickshiftern gärna skall ha förbättrats på nått sätt.
Listan kan göras lång beroende vilken nivå du skall lägga dig på.

Det går att köra fort med originalgrejerna oxå men hojen känns bättre med ovanstående modifieringar.
Tycker jag, :)

Mellan -10 och -11 troooor jag inte det är nån skillnad, isf endast små detaljer, vad jag vet.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Vilken oljenivå ska man köra i framgafflarna på en 2012a?

Har sökt runt på nätet och enligt service manualen ska det vara 90mm men många har mätt upp 100mm i sina originalgaffelben. Någon som har provat sig fram till något som funkar optimalt?

Är originalcartridge och ska användas endast på bana.
 

Mellqvisten

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2009
Ort
Vålberg
Hoj
2010, Bmw S1000RR
Tackar för tipsen ! Vet ni förresten om det finns ngn sjukdom på dom första årsmodellerna 10-11 som gör att när man växlar på bakhjulet så får hojen för sig o kasta i N ?? Börjar bli bra störande ...och vilken motorolja rekommenderar ni som byter själva ?
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Tackar för tipsen ! Vet ni förresten om det finns ngn sjukdom på dom första årsmodellerna 10-11 som gör att när man växlar på bakhjulet så får hojen för sig o kasta i N ?? Börjar bli bra störande ...och vilken motorolja rekommenderar ni som byter själva ?

Hej!
Kontakta Bactor Mc så kan de byta ut den fjäder som sitter monterad till qs´en. Den är för mjuk och gör att detta inträffar. Med facit i hand behöver du nog byta ut original "quicken" också för den suger...märkte att det ej räckte med endast byte av fjäder på min 10a.:smasha
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Snart är det dags för mässan i Köln!!!
Några som ska dit?
Det har ryktats en del om uppdateringar på S1000RR, medan vissa påstår att det bara är kosmetiskt m.m
Vad tror ni?
Den 1a Okt lär det visa sig när dom öppnar för bransch folket i Köln och en 2a för allmänheten

Har man tur kanske yours truly postar några teaser bilder från mässan……
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Hellö där.
Har vissa funderingar på att byta bakdämparen till något bättre...:kär
Verkar dock vara ganska omständigt att byta om man gör "by the book". -sadel, tank, bakram-hängd i spänne.
Bakhjulet verkar vara kvar i alla fall.
Tips o trix för och underlätta/komma åt svår åtkomliga skruvar?
// Tomas
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Snart är det dags för mässan i Köln!!!
Några som ska dit?
Det har ryktats en del om uppdateringar på S1000RR, medan vissa påstår att det bara är kosmetiskt m.m
Vad tror ni?
Den 1a Okt lär det visa sig när dom öppnar för bransch folket i Köln och en 2a för allmänheten

Har man tur kanske yours truly postar några teaser bilder från mässan……

Semi-aktiv fjädring som R och HP4 är min gissning
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Gör by the book så går det lättast, är inte så omständigt som det ser ut, har själv bytt till Öhlinare.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Men om dom kittar standard stuserr som en HP4, vad kommer då hända med HP4? :banana

Själv är jag mer nyfiken på vad Yamaha, Suzuki och Kawasaki kommer visa :rodnar

HP4 tror jag inte tillverkas längre

Kayazuki säger du? Som att svära i kyrkan!! ;)
Surzuki kommer inte med något nytt har jag för mig, samma med Kawa, däremot ska det bli lite intressant att se nya R1
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
HP4 tror jag inte tillverkas längre

Kayazuki säger du? Som att svära i kyrkan!! ;)
Surzuki kommer inte med något nytt har jag för mig, samma med Kawa, däremot ska det bli lite intressant att se nya R1

Pyttsan! Suzuki kommer släppa en riktig dräpare! Och Kawasaki tänker väll visa H2:an på mässan...hoppas jag.

Alla rika s1000rr-ägare kan väll byta upp sig nu när det kommer en uppdaterad så man kan fynda kittad bumse nästa år :tummenupp
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Har en -11 på gång som har gått 850 mil. Vad är det för serviceintervall och vad kostar varje service ungefär?
Tänkte bara så att det inte är en superservice vid 900 eller 1000mil :)
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Det är "vanlig" service var 1000e mil eller 1 gång per år enligt service boken, möjligt att något luftfilter tillkommer, minns inte om det är var 1000 mil eller 2000
Första stora servicen kommer vid 3000 mil, då är det ventiljustering, stift m.m
Vad det kostar beror på vart du gör det, vi tar 2500:- men vad andra tar vet jag ej
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Det är "vanlig" service var 1000e mil eller 1 gång per år enligt service boken, möjligt att något luftfilter tillkommer, minns inte om det är var 1000 mil eller 2000
Första stora servicen kommer vid 3000 mil, då är det ventiljustering, stift m.m
Vad det kostar beror på vart du gör det, vi tar 2500:- men vad andra tar vet jag ej
Ok, tack.

Vad kostar den på ett ungefär vid 3000 mil?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top