BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Avgasspjället efter Katalysatorn som först öppnar sig efter 5.000 rpm skall gå att koppla bort läste jag.
Hur går man lättast tillväga? Guide?

Kommer det låta mycket mer?
Vibrationer/Resonansljud vid låga varv?

Var inne på ett Slipon först men då det inte skall ge någon ljud skillnad blev jag sugen på att testa detta på hojen :tummenupp
 
...ha ha ! Du är helt underbar att följa, jag kommer ihåg en medlem med ditt nick som skrev från början att jag ska INTE röra något utan låta den vara original mm... :hihi:hihi:rofl Joråsåatte.. Fortsätt och pimpa och fixa det är bara kul :yoparty:tummenupp/M

Avgasspjället efter Katalysatorn som först öppnar sig efter 5.000 rpm skall gå att koppla bort läste jag.
Hur går man lättast tillväga? Guide?

Kommer det låta mycket mer?
Vibrationer/Resonansljud vid låga varv?

Var inne på ett Slipon först men då det inte skall ge någon ljud skillnad blev jag sugen på att testa detta på hojen :tummenupp
 
Ha ha är inte så säker på att mitt slår normalt:fakta. Hur som vore det grymt om du kunde komma det är flera som saknar dig där du hör hemma på bana.
 
Ska köpa kinakåpor för gatbruk o upptäckt att det verkar finnas olika alternativ till tail.
Gissar att den tailen med "luftintag" egentligen tillhör en senare årsmodell än min -11 då jag inte har dessa på originalkåporna.
Men går den att montera även på en -11:a?
$_57.jpg$T2eC16dHJHIFFhn00GK)BRl)e)2qp!~~60_57.jpg
 
DWALO! -varningen tändes igår och efter lite sökningar fattade jag som om att anti-thieft systemets batterier ska bytas. Men då jag öppnade och kollade hade de två (seriekopplade) CR123A batterierna rätt bra spänning, ca 3.24 V både.

Någon som är sakkunnig inom området och kan ge mig ett tips?
(jag kan visserligen köpa nya och prova byta, men tror att de nya kommer inte att ha mycket högre Spannung än så..)
 
Annars kan du fylla igen hålen med blinkers vid korvmojjen och äga ännu mera...
tai2l.jpg :tummenupp

Finns på bayen... i US and A
 
Last edited:
Custom made eller finns det att köpa Bolt on?
För det där var riktigt bra.
 
DWALO! -varningen tändes igår och efter lite sökningar fattade jag som om att anti-thieft systemets batterier ska bytas. Men då jag öppnade och kollade hade de två (seriekopplade) CR123A batterierna rätt bra spänning, ca 3.24 V både.

Någon som är sakkunnig inom området och kan ge mig ett tips?
(jag kan visserligen köpa nya och prova byta, men tror att de nya kommer inte att ha mycket högre Spannung än så..)

För info: då jag mätte batterierna tog jag inte loss dem men rörde/nuddade både.
Och nu då jag körde var Dwalo!-varningen borta... (Skumt om det var en dålig kontakt; ska avvakta..)
 
Fråga angående service, åker ni till en Bmw verkstad och servar ? Vad jag hört så är det bara dom som kan släcka servicelampa ?fråga 2, har beställt kopplingsgrepp 2 ggr nu och dom funkar inte ihop med multiswitchen då det fattas en liten arm som finns på org greppet som ska stöta emot den lilla metallplattan som styr multiswitchen, hur har ni gjort för att få det att funka för min quickshift funkar inte tack vare den armen som inte styr in i kontakten.. Hojen är en 2010, VÄLDIGT tacksam för svar..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top