BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Nej det handlar inte om tur! Jag är av denna uppfattningen, min BMW verkstad samt många IDM team. Powercommander är ofta en felkälla när det börjar strula. Sedan så har S1kr en adaptiv ECU som efter ett tag gör att man är tillbaks till org inställningar, vad har du då för nytta av PC5??

Den är kraftigt överskattad, men tro inte på mig, varsågod gör samma dyrköpta misstag som jag och många andra, skriv sedan hur det gick för dig...
Min cykel gick både bättre och hade mer effekt med pc5, jag personligen skulle aldrig våga köra utan att synka cykeln efter byte till ett helsystem med bättre flöde då prylar kan ta en hel del stryk om inte blandningen är som den ska och dessutom med bortplockad lambda. Effektskillnaden på toppen kanske inte är enorm dock. Men att BMW ska vara speciella har jag aldrig hört, vad isf är skillnaden?
 
När jag slår på tändningen på min så gör den som på alla andra hojar med varräknare etc. Min är ju en 10a och kompisen har en 11a. När han slår på sin tändning så lyser halvljuset upp för en kort stund.
Är detta någon alla skall ha eller är det på 11órna och framåt?:confused:
 
När jag slår på tändningen på min så gör den som på alla andra hojar med varräknare etc. Min är ju en 10a och kompisen har en 11a. När han slår på sin tändning så lyser halvljuset upp för en kort stund.
Är detta någon alla skall ha eller är det på 11órna och framåt?:confused:

Har en 10:a och det lyser upp på min.
 
Hur långt räcker den inställningen tro?
Har skruvat allt i botten ändå är den för mjuk.

I din hastighet börjar en mängd variabler påverka hojens körbart. Styrkan i fjädern, mängd olja, höjder osv. Det är dags att byta fjädring på din hoj min vän. Inte helt billigt men i ditt fall kommer det innebära ett lyft tror jag. Det är dock mycket viktigt att justera in en tävlingsfjädring korrekt. Annars kan den motverka sitt syfte. Vågar inte tänka på hur fort du kommer köra framöver… :musik
 
startknappen har glappat lite senaste gångerna och sitter liksom lite löst. I morse så fick jag igång den med ett par försök. Men sen ville den inte mer.
Måste man byta hela handtaget för att fixa det? Sitter ju lixom ihop.
Har höga förhoppningar om att min begagnatgaranti täcker det här.
Någon annan som har haft liknande problem eller vet hur jag får igång den temporärt så jag kan köra till verkstaden?
 
Hejsan! Har en s1000rr som gått omkull på bana, högersidan har fått sig en smäll. Problemet är nu att bakhjulet går svintungt att snurra på när växel är ilagd, även om kopplingshandtaget är inne. Inga problem att snurra bakhjulet när friläget ligger i.

Inga synliga skador på någon del av kopplingsanordningen och allt synligt löper och rör sig precis som det ska. Känns konstigt om det skulle vara något invändigt då den sidan inte ens har varit i kontakt med backen.

Någon som har några idéer?

Mvh
 
Hejsan! Har en s1000rr som gått omkull på bana, högersidan har fått sig en smäll. Problemet är nu att bakhjulet går svintungt att snurra på när växel är ilagd, även om kopplingshandtaget är inne. Inga problem att snurra bakhjulet när friläget ligger i.

Inga synliga skador på någon del av kopplingsanordningen och allt synligt löper och rör sig precis som det ska. Känns konstigt om det skulle vara något invändigt då den sidan inte ens har varit i kontakt med backen.

Någon som har några idéer?

Mvh
Alltså visst motstånd ska det kännas, men kopplingen ska ju släppa då taget är nertryckt (efter ca 0.5 varv rotering med motstånd med kall olja).
-vajern /spelet ok, dvs inte för mycket spel?

- var smällen på höger såpass att kopplingskåpan gick sönder? Kopplingskorgen kan då ha fått en skada på en sida, och tryckplattan skärvar? (-då man trycker ner kopplingen kommer plattan upp sned)
 
startknappen har glappat lite senaste gångerna och sitter liksom lite löst. I morse så fick jag igång den med ett par försök. Men sen ville den inte mer.
Måste man byta hela handtaget för att fixa det? Sitter ju lixom ihop.
Har höga förhoppningar om att min begagnatgaranti täcker det här.
Någon annan som har haft liknande problem eller vet hur jag får igång den temporärt så jag kan köra till verkstaden?

Knappen går att byts utan att byts hela styret
Vi har varit med om att knappen säckat ihop på ett par hojar, verkar bli något glapp i själva huset där knapparna sitter
Prova "jucka" lite på huset och se om du kan få den att starta
Men det är oftast bara att byta up knappsatsen

- - - Updated - - -

startknappen har glappat lite senaste gångerna och sitter liksom lite löst. I morse så fick jag igång den med ett par försök. Men sen ville den inte mer.
Måste man byta hela handtaget för att fixa det? Sitter ju lixom ihop.
Har höga förhoppningar om att min begagnatgaranti täcker det här.
Någon annan som har haft liknande problem eller vet hur jag får igång den temporärt så jag kan köra till verkstaden?

Knappen går att byts utan att byts hela styret
Vi har varit med om att knappen säckat ihop på ett par hojar, verkar bli något glapp i själva huset där knapparna sitter
Prova "jucka" lite på huset och se om du kan få den att starta
Men det är oftast bara att byta up knappsatsen
 
Alltså visst motstånd ska det kännas, men kopplingen ska ju släppa då taget är nertryckt (efter ca 0.5 varv rotering med motstånd med kall olja).
-vajern /spelet ok, dvs inte för mycket spel?

- var smällen på höger såpass att kopplingskåpan gick sönder? Kopplingskorgen kan då ha fått en skada på en sida, och tryckplattan skärvar? (-då man trycker ner kopplingen kommer plattan upp sned)

Det är så att man får ta i för att få däcket att snurra, med kopplingshandtaget i botten.
Kollade instruktionerna och spelet stämmer.

Fick en lowside i inte så hög hastighet och hade skydd för kopplingskåpan (+kraschpuckar) så den klarade sig tack och lov! Öppnade högra sidan igår kväll till lamellerna och allt ser rakt och fint ut.

Visade sig även igår att hojen inte startar heller. Står bara och tuggar som en gammal bil :/

Tack för svar!
 
Knappen går att byts utan att byts hela styret
Vi har varit med om att knappen säckat ihop på ett par hojar, verkar bli något glapp i själva huset där knapparna sitter
Prova "jucka" lite på huset och se om du kan få den att starta
Men det är oftast bara att byta up knappsatsen

- - - Updated - - -



Knappen går att byts utan att byts hela styret
Vi har varit med om att knappen säckat ihop på ett par hojar, verkar bli något glapp i själva huset där knapparna sitter
Prova "jucka" lite på huset och se om du kan få den att starta
Men det är oftast bara att byta up knappsatsen

Tack!
Juckade på huset och tryckte in knappen hårt utav helvete innan jag vickade den neråt och då startade den som en ... S1000RR :)
 
Hejsan! Har en s1000rr som gått omkull på bana, högersidan har fått sig en smäll. Problemet är nu att bakhjulet går svintungt att snurra på när växel är ilagd, även om kopplingshandtaget är inne. Inga problem att snurra bakhjulet när friläget ligger i.

Inga synliga skador på någon del av kopplingsanordningen och allt synligt löper och rör sig precis som det ska. Känns konstigt om det skulle vara något invändigt då den sidan inte ens har varit i kontakt med backen.

Någon som har några idéer?

Mvh
-Var nyss ute i garaget å kände på min (-11) å den rullar lätt i alla lägen med urkopplad koppling å växel ilagd.
Jag lurar på om slipperfunktionen kan spöka.........alltså, att om du kör så funkar det ändå........eller så är den kass.

Mina fria fantasier, men ändå.

Hur långt har hojen gått?
 
Är på jakt efter en ABS ring till bakfälg samt bromsskiva bak.
Skicka PM om ni har till salu.
 
Prova "jucka" lite på huset och se om du kan få den att starta
Men det är oftast bara att byta up knappsatsen
Verkar vara rätt kassa knappar på bmw :( Nu funkar varken vänster blinkers eller kopplingskontakten på min och den har bara gått 1000 mil :gnissla
Var beställer man nya delar? För nån goodwill-garanti är väl knappast att räkna med på en 2010'a?
 
Verkar vara rätt kassa knappar på bmw :( Nu funkar varken vänster blinkers eller kopplingskontakten på min och den har bara gått 1000 mil :gnissla
Var beställer man nya delar? För nån goodwill-garanti är väl knappast att räkna med på en 2010'a?

Tjena!
Nä blir nog svårt att reklamera sånt efter så lång tid tyvärr.
Jag kan rekommendera denna site, ta de sju sista bokstäverna och siffrorna i ditt "identiferingsnummer" på regbeviset och mata in det under "vinnumber" på denna sida. Då får du fram artikelnummer på de saker du behöver beställa, tänk bara på att om du handlar från dem i USA så åker du på tull. Du kan annars ta artikelnummret och maila till AVA MC, så kan de beställa hem grejerna åt dig istället.

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx
 
Tjena!
Nä blir nog svårt att reklamera sånt efter så lång tid tyvärr.
Jag kan rekommendera denna site, ta de sju sista bokstäverna och siffrorna i ditt "identiferingsnummer" på regbeviset och mata in det under "vinnumber" på denna sida. Då får du fram artikelnummer på de saker du behöver beställa, tänk bara på att om du handlar från dem i USA så åker du på tull. Du kan annars ta artikelnummret och maila till AVA MC, så kan de beställa hem grejerna åt dig istället.

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx

Jo, det blir goodwill på det. Jag fick det iaf på Kenneth mc i Göteborg och kompisen fick det på sin på bike Trollhättan.
 
Sidan 2 bump.

Är det någon som har petat i ledlampor istället för parkerings w5w lamporna?
Beställde ett par såna canbus leds så det dyker väl upp på posten snart.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top