BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Du har inte stödet nere?
Min går att starta med stödet nere om ingen växel är i o kopplingen indragen.
Har jag växel i måste jag förutom koppling även ta upp stödet.

Stödet är bortmonterat nu när den har racekläder. Sedan har jag en kontakt som sitter monterad för att "bygla" bort stödet. Men om hojen skulle tro att stödet vore nere skulle jag aldrig kunna lägga i en växel utan att hojen dog...
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag vill ha svarta eftermarknadsfotpinnar med omvänt växelmönster (race) där man ändå kan använda original QS-kontakten. Valter Moto säljaren påstår att det går men jag fattar inte hur. Tryck borde ju bli drag i stången. Har nån en bild på hur det funkar?

- Fotpinnarna är förvisso inte svarta, men raceväxlat är det, utan en massa länkar å sånt.

IMG_1476.jpg
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Värt att inskaffa Stomgrips till hojen? Åsikter?
Skall man välja svart eller transparant färg? Är ju Transparant BMW Motorrad org just nu i mitten..

Länkar en bild:

bf2ef8.jpg
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Är det någon här som har en lösning på detta däckproblem?
Har aldrig upplevt det förut, utan det började efter byte till Ktech fram och bak, vet inte vilka skruvar jag ska justera. Ser ut som kallrivning bak och fram kan jag inte tyda. Pireli SC2 fram och bak. 2,4 och 1,8 varm.

Dessa däck har gått på GR, men det blev precis likadant på mantorp.
Fick höra att det är min körstil som är orsaken, men kör precis likadant som året innan. Och då var det inga problem.

Det gick åt tre däck på tre dagar på GR, inte kul med tanke på hur billiga däcken är. Tänkte om någon varit med om detta och lyckats lösa det?

IMG_0320.jpgIMG_0321.jpg
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Jag har en annan lite udda grej och det är att jag kan inte starta hojen med växeln i även om jag har dragit in kopplingen. Har alltid trott att jag sabbat något när jag meckat själv men kontakten vid kopplingshandtaget fungerar annars hade nog inte quickshiftern funkat...

Nån som har förslag?

Jag hade samma problem, det är kontakten på kopplingshandtaget som strular. drog isär den lite, löste problemet för mig.
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Är det så allvarligt att det förstör skinnstället?
Vad exakt är Shark Skin? Testade googla och hittade inget.

Jag har en variant som heter Techspec, finns färdigskurna till SKRR. Fördelar att de inte nöter på skinnstället och
att de kan monteras av enklare än Stomps. Nackdelen är att de greppar sämre.. Allt är dock bättre än att köra utan!
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Är det så allvarligt att det förstör skinnstället?
Vad exakt är Shark Skin? Testade googla och hittade inget.

Jag är väl ingen jaktpilot på hojen direkt:)MEN
Jag har stompgrip och har inte ens en antydan till slitage efter dom
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
View attachment 407633

Besiktades förra månaden utan problem. Reflexen sitter under själva hurtsen.

Som man brukar säga vid midsommarn: "Najz a5s..!" :tungan

..att jämföra med.. (nedan): :lol


-Ha en fortsättningsvis trevlig midsommar och må det bli många torrväderdagar på olika banor!
 

Bifogat

  • tail.jpg
    tail.jpg
    60.5 KB · Visningar: 74

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag har en variant som heter Techspec, finns färdigskurna till SKRR. Fördelar att de inte nöter på skinnstället och
att de kan monteras av enklare än Stomps. Nackdelen är att de greppar sämre.. Allt är dock bättre än att köra utan!

Det var dem jag menade också. Vet inte var jag fick namnet Sharkskin ifrån, kanske modellen som heter så. Inte fullt så klibbiga som nya Stompgrip men det fungerar alldeles utmärkt. Stomgripen är som sagt bra, i alla fall fösta säsongen, men sedan torkar de och blir hårda. Använder man knäna ordentligt och kniper runt tanken vid inbromsning så sliter de rätt hårt på insidan av knänan är min erfarenhet. Har förstört ett ställ helt på det sättet.

http://techspec-usa.com/magento/
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Är det någon här som har en lösning på detta däckproblem?
Har aldrig upplevt det förut, utan det började efter byte till Ktech fram och bak, vet inte vilka skruvar jag ska justera. Ser ut som kallrivning bak och fram kan jag inte tyda. Pireli SC2 fram och bak. 2,4 och 1,8 varm.

Dessa däck har gått på GR, men det blev precis likadant på mantorp.
Fick höra att det är min körstil som är orsaken, men kör precis likadant som året innan. Och då var det inga problem.

Det gick åt tre däck på tre dagar på GR, inte kul med tanke på hur billiga däcken är. Tänkte om någon varit med om detta och lyckats lösa det?

View attachment 407826View attachment 407827

Korrekt tryck är viktigt, naturligtvis, men var har du köpt fjädringen? Om du har köpt den i Sverige så kolla upp inställningarna för din hoj, din vikt, din längd, och Pirelli. Det gör stor skillnad. Köpte min fjädring från Jocke Jansson och fick inställningar från den databas som K-tech har och som Jocke har samlat på sig från olika tävlingsförare som kör K-tech. Mina däck är som bebishy (nästan…)

Eftersom olika däck fjädrar olika mycket måste balansen mellan däck o fjädring vara korrekt. Annars tar däcken för mycket stryk. Temp i backen, vilken årsmodell du har på däcken (de är lite olika från år till år) och ditt tempo spelar in också.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det någon som har ABS/DTC-ring för fram och/eller bakfälgen som ni kan tänka er att sälja?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top