BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
attachment.php



Hej,

Nu är det dags att anmäla sig till årets höjdpunkt igen! BMW S1000RR/ HP4 bandagar med Cachback racing går av stapeln på Gelleråsen måndag och tisdag den 4-5 augusti 2014!

Alla som var med förra året har fått ett mail om detta precis och de sitter på första parkett för årets platser, men nu måste ni nya S1000RR/HP4-piloter hänga på också. Vi satsar stenhårt på att fylla 60 platser med BMW S1000RR och HP4:eek:r detta år och som förra året kommer det bli två dagarna med grym körning, grillkväll däremellan och super service från Bactor racing m.fl. Vi vågar lova skön pausunderhållning och lite överraskningar också!

Liksom förra året är det Cashback racing med Niklas Cajback och Björn ”Klotgren” Nordgren m.fl. som håller i själva bandagen. Själv har jag som inbiten BMW S1000RR förare gett mig den på att få er allihop att komma dit och jag skall försöka samordna alla som skall ta hand om er och göra dagarna till den bästa bankörningen i Sverige 2014. Det vore mycket roligt om så många som möjligt här kommer. Ni vet hur lyckat det var förra året och detta år är ribban satt lika högt, jag lovar!

Alla som kör S1000RR eller HP4:a är välkomna. Upplägget är i grund och botten Cashbacks bandagar, 3 grupper med hastighetsindelning. Rutinerade förare och tävlande kommer att ge tips och hjälp med din körning och rent mekaniskt så finns det både förare, instruktörer och mekaniker på plats med erfarenhet från S1000RR. Och ja – det kommer finnas Pro Superbikeförare att ta rygg på – var så god och lycka till! J - men du som precis har köpt din S1000RR är lika välkommen, det finns all hjälp du behöver för att få en bra start med nya hojen eller om du är ny på bana. Dagarna är formade för att alla skall ha riktigt kul.

Jag hoppas att ni vill komma och så här gör ni för att vara med;
Anmälan sker via mail till mig där du anger ditt namn, kontaktuppgifter, ev. nickname på SH och e-postadress. Därefter kommer du få ett mail med instruktioner för anmälan, betalning och mer detaljerad information osv.
Priset är 2500 kronor, vilket inkluderar ett paket med 2 bandagar, middag mellan måndag och tisdag, föreläsningar och div mervärden som du märker om du kommer!
Alla BMW S1000RR/HP4 hojar kan delta så länge de är i säkert skick. Gatmodeller och racehojar. Ljudkrav enligt Gelleråsens normala krav, försäkring gäller troligen inte, kontrollera själv med ditt försäkringsbolag om du har en gathoj.

Mail med anmälan om intresse skickas alltså till: peterpan@live.se.
Uppdatera dig här i tråden eller på Cashbacks bandagar i forumet för bandagar.

Kom igen nu! 15 platser är sålda fram till och med sista januari så lägg i "Slick mode" och anmäl er! :yoparty

Trådlyft och info dags datum ger över 25 anmälda på några dagar - 6 månader innan eventet!!! Kom igen nu, anmäl er! :banana
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack! Skönt att höra att det går att få tag i kåpor till rimligt pris. Ringer och kollar med Bike nu om de har koll, annars får jag börja ringa runt till de tidigare ägarna.

Vet inte hur mycket du skall köra på gata men kolla Länsförsäkringars avställningsbara variant för Beemern: jag betalar ca 5 kr per dag garageförsäkrad ca 100 kr per dag påställd.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Om någon är sugen på original kåpor har vi ett komplett set Acid Green för 7,000:-
Annons kommer inom kort, är någon intresserad så skicka PM så skickar jag över lite bilder
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Eftersom ni är så slöa på inlägg så får jag väl ta till orda igen. Detta har vi pratat om för länge sedan i tråden, men jag vill aktualisera det igen. Hur spar vi mest vikt på S1000RR? Nedan har jag staplat upp ett antal produkter/ delar på hojen som bevisligen går att ersätta med lättare. Vi kan väl hjälpas åt att fylla i listan och rangordna dem efter sparad vikt?

Tryck på "Svara med citat", justera efter eget tycke, klipp bort "Quote-tecknen" så att meddelandet behålls i ursprunglig form. Vi försöker! :tungan

1. Avgassystem: Original ca 13 kg. Effektsystem ca 4 kg. Viktminskning ca 9 kg.
2. Fälgar: Original 11,6 kg. PVM 8,8kg. OZ 8,3kg.
3. Bakram: 500g
4. Batteri: Ca 1,5-2kg (Lithium är dessutom driftsäkrare)
5. Drivpaket: Ca 1kg + Mer Power!!
6. ABS ca 1,5kg
7. Hyperdiscs i kopplingen ca 700g + bättre acc + bättre motorbroms
8. Pro-Bolt Aluminium och Titan bultar (vi räknar med att spara 1,5-2 kg på Panigalen)
9. Banta föraren: Oanade möjligheter. :hihi

Vägde hojen efter vinterpreppen och tjockisen väger in på mäktiga 178.6 kg med 2 liter i tanken. Hon skulle behöva tappa lite mer vikt. Inser nu från listan ovan att mest Bang for the Buck är ett set nya fälgar. Men det är ju mycke Buck vi pratar om här, har lite svårt att motivera den kostnaden...
Nån som kör med PVM, OZ eller motsvarande och kan berätta att det VERKLIGEN är värt varenda krona och hojen blir som en dröm att köra? Behöver lite kött på benen när jag ska förklara varför vi behöver lägga hela semesterkassan på ett set fälgar istället för en solsemester.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Vägde hojen efter vinterpreppen och tjockisen väger in på mäktiga 178.6 kg med 2 liter i tanken. Hon skulle behöva tappa lite mer vikt. Inser nu från listan ovan att mest Bang for the Buck är ett set nya fälgar. Men det är ju mycke Buck vi pratar om här, har lite svårt att motivera den kostnaden...
Nån som kör med PVM, OZ eller motsvarande och kan berätta att det VERKLIGEN är värt varenda krona och hojen blir som en dröm att köra? Behöver lite kött på benen när jag ska förklara varför vi behöver lägga hela semesterkassan på ett set fälgar istället för en solsemester.

Öhh, mer berättigat: Be den andre hälften (antar jag) förklara varför ni ska lägga hojkassan på en semester? :dummer :hihi
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
- Har dom GEMENSAM ekonomi? År 2014!
Fantastiskt vad konservativa människor det finns.

Var å en får väl betala sin EGEN hobby. ;)

Mitt hoppykonto är redan tömt sen länge. Trixet här blir ju att övertyga frugan om att vi ska spendera de gemensamma pengarna OCKSÅ. Jag ser det som en utmaning. Men med rätt argument, då är hon försvarslös :).

Jag var egentligen bara intresserad av om nån kan berätta om den upplevda skillnaden om man går från original fälg till en lättare variant.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Nybörjarfråga:
Någon som har koll på hur hårt bulten till rampuckar ska dras fast?
Drog så hårt jag vågade :)
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Ingen av er som insett att ni behöver en datalogger på hojen. Har ju en oanvänd BMW Race Datalogger ligger och skräpar. Nu är den billig, endast 4000 kr. Slå till nu, så är ni good to go när säsongen drar igång.
På köpet medföljer det loggar som visar vägen till 1.08-tider på Gelleråsen :tummenupp.
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Ingen av er som insett att ni behöver en datalogger på hojen. Har ju en oanvänd BMW Race Datalogger ligger och skräpar. Nu är den billig, endast 4000 kr. Slå till nu, så är ni good to go när säsongen drar igång.
På köpet medföljer det loggar som visar vägen till 1.08-tider på Gelleråsen :tummenupp.

Ingen som har AIM Solologgar på 1.15-1.18 på Gåsen till mig?
Vore kul o jämföra var man kör sämst, även om de e snigeltempo.. :)
Pma gärna
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top