BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Måste ju vara 20-22 åringar isåfall, om de har 2 st som har sina S1000RR försäkrade hos dem och 1 dör så är det ju 50% som dör. Jag bor i Nacka utanför sthlm så det är säkert därför min är så dyr. Men antagligen så får du också höjd premie med ett gäng sköna tusenlappar som man hade kunnat lägga på fika istället.
Vill också bo på landet när jag hör vad du pröjsar ^^ Jag är själv 28 år.
Man får väl köpa en Aprilia RS125 och rasta istället *skrattar*
Jag tror jag tillhör samma zon som sthlm :confused:
Men vem bryr sig, snart drar säsongen igång :hihi
 
Tyskland blir det definitivt lite senare på vintern/ våren så att man är någorlunda säker på vädret. Vi körde 2 dagar men jag håller med, 3 dagar vore lite effektivare. Vet inte hur uppläggen ser ut än men återkommer så fort jag vet.

Har själv ett upplägg på gång där vi ställer hojarna i Spanien över vintern för att enkelt kunna flyga ned o åka till olika banor. Är också sugen på Cartagena.

http://www.moto-racing.de/termine.php

Sachsenring
Mo. 29.04. - Di. 30.04.2013 PZ-Motorsport
Do. 02.05. - Fr. 03.05.2013 KM-Training

Fira 1. maj med en Ruhetag i Tyskland?:va
 
Laptimer

Hej
är på jakt efter en laptimer/datalogger, är det någon som har erfarenhet av AIM Solo DL eller BMW:s egen datalogger och i så fall vad skiljer och hur lätt är det att koppla in dem på ECU:n?
 
Hej
är på jakt efter en laptimer/datalogger, är det någon som har erfarenhet av AIM Solo DL eller BMW:s egen datalogger och i så fall vad skiljer och hur lätt är det att koppla in dem på ECU:n?

BMW's egna grejer är plug & play
Det är kanske inte det billigaste men klart smidigt när du får laptimes direkt i instrumentet
 
BMW's egna grejer är plug & play
Det är kanske inte det billigaste men klart smidigt när du får laptimes direkt i instrumentet

Skulle precis köpa AIM Solo DL (trött på GPS puckar och telefoner) Har inte hittat någon info om BMW's datalogger får man verkligen ut informationen i instrumentet? Eller kan man "bara" ladda ut data för senare analys i datorn? Låter intressant om man slipper sätta ytterligare en klump till på styret.
 
Jag vart lite osäker nu, ska kolla upp det men jag vet att det ska finnas något där du får upp laptimes i displayen, logging systemet behöver man ladda ur för att få alla data för analysering däremot
 
Har för mig jag har sett någon BMW original produkt, men det där verkar ju funka lika bra om det bara är laptimer man är ute efter!
Känns som att priset var bättre än BMW original :D
 
Det sitter ju i alla fall en GPS puck i data logger systemet, men jag har inte fått fram om man intergrera det direkt med displayen
 
Jag har påbörjat planeringen av en bandag för BMW S1000RR-tråden och grundidén är följande;

- Gelleråsen i samarbete med etablerad banarrangör.
- Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
- Transponder till samtliga förare för säker gruppindelning och individuell tidtagning.
- 2 dagar, ink grillning och föreläsning relaterat till S1000RR första kvällen.
- Rutinerade tävlingsförare som ger råd om körteknik, utrustning och spårval.
- Däckservice och tillbehör till S1000RR på plats.
- Om möjligt sprintrace för de som vill på andra dagens eftermiddag.
- MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.

Nuläget 130114:
Arrangören har bekräftat att vi får de platser vi behöver till S1000RR förare. Datum kommer inom kort.
2 Pro Superbikeförare kommer att vara med och hjälpa deltagarna, och ett antal fler med tävlings- och banerfarenhet har anmält sitt intresse.
Ett företag som representerar Alpha racing kommer till bandagen och har även däckservice och kompetens att hjälpa till vid tekniska fel och rådgivning.

Uppslutningen ser bra ut! 30 man redan. Jag kommer nästa vecka gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig.

Skriv upp er nedan om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Alla med S1000RR är välkomna!

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.
32.
33.
34.
35.
36
37.
38.
39.
40.
 
Last edited:
Jag har påbörjat planeringen av en bandag för BMW S1000RR-tråden och grundidén är följande;

Grymt arrangemang du jobbar på, blir kanon för de som är där!

Men...

Jag letar och letar men jag hittar ingen rapport från Spanien. Jag är nyfiken juh! :7peta
 
Grymt arrangemang du jobbar på, blir kanon för de som är där!

Men...

Jag letar och letar men jag hittar ingen rapport från Spanien. Jag är nyfiken juh! :7peta

Sorry, det kommer. Har lite kul bilder o så, men jag jobbade i 300 veckan som kom o nu är jag utomlands denna vecka med lite ont om tid för att skriva långa grejer. Men det kommer :tummenupp

IMG_1424.jpgIMG_1392.jpg
 
Någon som kan hjälpa mig eller rättare sagt min kompis med detta?
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=67853

Du måste kunna byta sista slutröret som ljuddämparen sitter i, det röret plus en ny burk är nog den enda lösningen om du inte vill byta hela systemet
Vi jobbar nästan bara med Arrow så jag vet inte exakt hur akras ser ut, men jag skulle gissa att dom liknar varandra
 
Du måste kunna byta sista slutröret som ljuddämparen sitter i, det röret plus en ny burk är nog den enda lösningen om du inte vill byta hela systemet
Vi jobbar nästan bara med Arrow så jag vet inte exakt hur akras ser ut, men jag skulle gissa att dom liknar varandra

Akra är ju vanligast och det verkar som att BMW själva jobbar mest med Akra i deras tillbehörsprogram men både ni och Alpha verkar jobba mest med Arrow. Är Arrow bättre för riktigt racingmed s1000 och Akra är mer en märkesprodukt eller är det någon annan anledning bakom?
 
Akra är ju vanligast och det verkar som att BMW själva jobbar mest med Akra i deras tillbehörsprogram men både ni och Alpha verkar jobba mest med Arrow. Är Arrow bättre för riktigt racingmed s1000 och Akra är mer en märkesprodukt eller är det någon annan anledning bakom?

Om jag får gissa tror jag att Alpha tjänar mer pengar på Arrow och därav valt det märket att jobba med.
Akrapovic är världsledande och kända för att ha de bästa produkterna, prestandan tror jag inte skiljer mycket på de olika systemen. Ingen märkbar skillnad, dock hade jag rekommenderat Akrapovic, du behöver inte ha db-killer till dem på bandagar och tävlingar vilket är bra!
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top