BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
jag behöver hjälp...... :huvet ....jag håller på att tappa kontrollen.... :gnissla ...den sk 2års-sjukan har slagit in, och det är allvarligt. Hojen håller på att bli gammal, den e snart 2 år säger nåt spöke i huvudet på mig....:3freak

Jag var såååå nära att maila iväg frågan om mina K-tech delar passar i 2013 år gaffelben/ chassi. Jag lyckades stoppa mig själv. Den här gången. :crash

+1

Sitter å budar på kraschade 2012:eek:r från USA för att få tillgång till alla uppdateringarna som var till 2012.
Sen sitter man ju bara å fantiserar om vad:
- Uppdaterad gasrespons
- bättre mellanregister
- Uppdaterat chassie
mm kan göra för varvtiderna.......

Även om jag nu lägger dom flesta varven runt cykeln.... i garaget.... när jag ska ha ut gräsklipparen m m....
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
bmw_s1000_rr_hp4_by_designadonis-d5c0aat.jpg
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
jag behöver hjälp...... :huvet ....jag håller på att tappa kontrollen.... :gnissla ...den sk 2års-sjukan har slagit in, och det är allvarligt. Hojen håller på att bli gammal, den e snart 2 år säger nåt spöke i huvudet på mig....:3freak

Jag var såååå nära att maila iväg frågan om mina K-tech delar passar i 2013 år gaffelben/ chassi. Jag lyckades stoppa mig själv. Den här gången. :crash

Det borde de väl göra, 12:an är väl samma fjädring med andra ventiler/shimsning?

Jag kör nog en säsong till på min och byter sedan till en 2012:a eller en 13 och tar med mig fjädring, fotpinnar osv. Verkar bli för stökigt med en HP ECU, hade det inte varit för Sachsenring hade jag nog bytt system och slagit till på en sådan. Hur låter det inte med snudd på 200 bakhjulshästar, Öhlinsfjädring och Superstock-elektronik? :)
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Det borde de väl göra, 12:an är väl samma fjädring med andra ventiler/shimsning?

Jag kör nog en säsong till på min och byter sedan till en 2012:a eller en 13 och tar med mig fjädring, fotpinnar osv. Verkar bli för stökigt med en HP ECU, hade det inte varit för Sachsenring hade jag nog bytt system och slagit till på en sådan. Hur låter det inte med snudd på 200 bakhjulshästar, Öhlinsfjädring och Superstock-elektronik? :)

Jag tror man kan komma väldigt nära 2012 modell om man modfierar sin 2010/2011 lite vad det gäller chassi, Backman vet vad man ska göra. Med BMW race ecu, sportfilter, helsystem och en bra mapp så har du 200hk på hjulet ;)
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Du har för mycket pengar helt enkelt, ge mig en bunt så är problemet löst:rofl



jag behöver hjälp...... :huvet ....jag håller på att tappa kontrollen.... :gnissla ...den sk 2års-sjukan har slagit in, och det är allvarligt. Hojen håller på att bli gammal, den e snart 2 år säger nåt spöke i huvudet på mig....:3freak

Jag var såååå nära att maila iväg frågan om mina K-tech delar passar i 2013 år gaffelben/ chassi. Jag lyckades stoppa mig själv. Den här gången. :crash
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Du har för mycket pengar helt enkelt, ge mig en bunt så är problemet löst:rofl



jag behöver hjälp...... :huvet ....jag håller på att tappa kontrollen.... :gnissla ...den sk 2års-sjukan har slagit in, och det är allvarligt. Hojen håller på att bli gammal, den e snart 2 år säger nåt spöke i huvudet på mig....:3freak

Jag var såååå nära att maila iväg frågan om mina K-tech delar passar i 2013 år gaffelben/ chassi. Jag lyckades stoppa mig själv. Den här gången. :crash
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Det borde de väl göra, 12:an är väl samma fjädring med andra ventiler/shimsning?

Jag kör nog en säsong till på min och byter sedan till en 2012:a eller en 13 och tar med mig fjädring, fotpinnar osv. Verkar bli för stökigt med en HP ECU, hade det inte varit för Sachsenring hade jag nog bytt system och slagit till på en sådan. Hur låter det inte med snudd på 200 bakhjulshästar, Öhlinsfjädring och Superstock-elektronik? :)

2012:an bakdämpare är kortare är 2009-2011 (På Öhlins heter dämparen BM930 resp. BM931.) men det är säkert inga problem för er som har fin-dämpare med ride-height-justeringsmöjligheter att justera in.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Jag tror man kan komma väldigt nära 2012 modell om man modfierar sin 2010/2011 lite vad det gäller chassi, Backman vet vad man ska göra. Med BMW race ecu, sportfilter, helsystem och en bra mapp så har du 200hk på hjulet ;)

Fast bara å byta styrkrona och svingpivots är ca. 10-12 tuss å då har man redan lagt 50% av mellanskillnaden till en 2012 utan att ha det bättre mellanregistret, bättre gasrespons eller andra förbättringar......:crash

... eller går jag för långt med min övertalan av mig själv.....:tungan
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Lägger du 13.000 på chassi delar får du ett chassi som slår 2012an med hästlängder.
För er som är sugna på HP4 elektronik utan att byta moppe så håll ut lite, BMW jobbar på en v.2 på calibrationkitet som jag TROR kommer innehålla allt man vill ha från HP4 i race ECUn.
Kan återkomma när det är officiellt vad som händer och sker!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Lägger du 13.000 på chassi delar får du ett chassi som slår 2012an med hästlängder.
För er som är sugna på HP4 elektronik utan att byta moppe så håll ut lite, BMW jobbar på en v.2 på calibrationkitet som jag TROR kommer innehålla allt man vill ha från HP4 i race ECUn.
Kan återkomma när det är officiellt vad som händer och sker!

Vilka delar då? :)

Är inte det nya calibration kittet avsett för HP4:ans DDC då eftersom jag antar att det behöver specifik mjukvara för att justeras?
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Tex alpha racing styrkrona samt pivot, sen händer det grejer ;) kronan har ställbar offset 28, 30, 32mm
Finns även en vass styrkrona från TGP men den hamnar på ca 15.000 mot alpha racings 8000-9000

Det kommer att fungera med en vanlig s1000rr, men som sagt återkommer när jag vet mer
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Fast bara å byta styrkrona och svingpivots är ca. 10-12 tuss å då har man redan lagt 50% av mellanskillnaden till en 2012 utan att ha det bättre mellanregistret, bättre gasrespons eller andra förbättringar......:crash

... eller går jag för långt med min övertalan av mig själv.....:tungan

Jag tror du kan få ett mycket bättre mellanregister och effekt på en S1000RR 2010/2011 med Race ECU.
Mot om du har en 2012 med original ECU.
Räcker det att lägga 20 tusen för att byta till en 2012, låter billigt.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Någon som har erfarenhet av bra och prisvärt kolfiberskydd för ramen?
Är på jakt, kan inte vara utan då det är så j_vla snyggt med kolfiber på ramen!!!
Jag hade Alpha Racings skydd på min förra BMW, det kostar dock 2300.
Någon som har erfarenhet av något billigare, eller kanske detta nedan?
http://www.rc-racing.si/prestashop/en/s1000-rr-2010-/11-carbon-frame-covers-s1000-rr-2010-.html

Kolla med MickeR här på sidan. Han har bra grejer till ram o sving.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Lägger du 13.000 på chassi delar får du ett chassi som slår 2012an med hästlängder.
För er som är sugna på HP4 elektronik utan att byta moppe så håll ut lite, BMW jobbar på en v.2 på calibrationkitet som jag TROR kommer innehålla allt man vill ha från HP4 i race ECUn.
Kan återkomma när det är officiellt vad som händer och sker!

Den där Backman kommer ruinera oss här på tråden! :crash :D
 

Weber

WTF
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Vid Nackamasten
Hoj
BMW s1000rr, CBR1000RR 08, DKV200RT
Lägger du 13.000 på chassi delar får du ett chassi som slår 2012an med hästlängder.
För er som är sugna på HP4 elektronik utan att byta moppe så håll ut lite, BMW jobbar på en v.2 på calibrationkitet som jag TROR kommer innehålla allt man vill ha från HP4 i race ECUn.
Kan återkomma när det är officiellt vad som händer och sker!

Min 2011:a står hos Backman för ovanstående uppdatering samt väntar på svar om race ECU:n går att uppdatera när väl v.2 av calibrationkitet släpps. Ser fram emot att testa hojen - tyvärr får jag vänta ända tills februari...:rofl
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Vi har vårdat den med kärlek och den kommer att gå som en oljad blixt nu med våran bränsle mapp! :D

Åker någon här med greven till Almeria eller Cartagena?
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top