BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tack gode DR:)
Peter vet du var de saknade sidorna har tagit vägen ?? såg att de andra modellspecifika trådarna verkar råkat ut för samma sak.
 
Tack gode DR:)
Peter vet du var de saknade sidorna har tagit vägen ?? såg att de andra modellspecifika trådarna verkar råkat ut för samma sak.

Fick svar från Swedie att han byggt om sidorna så att de rymmer 30 inlägg istället för 20 så alla inlägg finns kvar men utspridda på lite färre sidor. Enda problemet är om någon tidigare har hänvisat till en viss sida för att hitta ett inlägg. Annars e det lugnt... :tummenupp
 
Dagens film: Sachsenring

Eftersom ni frågat så snällt, hur kan jag säga nej till grabbarna i S1000RR-tråden? :)


Första filmen jag någonsin lagt upp på Tuben så jag hoppas det funkar som det ska, säg till annars. Jag har gjort världens snabbaste fulredigering i iMovie på min gamla Macbook bara för att göra den mindre så jag kunde ladda upp den. Jag är rädd att kvalitén är därefter...

EDIT: För er som är intresserade, vid 6.16 är det Muggeridge som blåser förbi.
 
Last edited:
Förutsättningarna för oss hojåkare blir långsamt bättre o bättre. På Roslagsstoppet utmed E18 mot Norrtälje har de byggt depåboxar. Smakfullt tycker jag. :tummenupp

Depåbox Roslagsstoppet.jpg
 
Eftersom ni frågat så snällt, hur kan jag säga nej till grabbarna i S1000RR-tråden? :)

............................

Första filmen jag någonsin lagt upp på Tuben så jag hoppas det funkar som det ska, säg till annars. Jag har gjort världens snabbaste fulredigering i iMovie på min gamla Macbook bara för att göra den mindre så jag kunde ladda upp den. Jag är rädd att kvalitén är därefter...

EDIT: För er som är intresserade, vid 6.16 är det Muggeridge som blåser förbi.

Bra film :tummenupp - tack för det, där har jag en målbild (om vi räknar bort omkörningen vid 6.16... :hihi )
 
.... Hörde rykten om att dom där tre kom i formation i + tempo söderut :-) och någon värmde även däck vid Söderhall.. Men så länge det inte finns på bild så har det aldrig hänt ...

Men då måste det ha varit er jag såg toura på E18?! Fast jag såg bara två S1000 :D
 
Någon som kan tipsa en om en GPS laptimer? Vilken skall man välja? Vilka kör ni med?
Har hittat denna på ebay, nån som köpt och kört med den?

http://www.ebay.de/itm/261064911400?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_510wt_956

Vilka funktioner vill du ha och vad har du för budget? Är den inte för professionellt bruk så verkar många nöjda med Harrys Laptimer-appen. Verkar dock behövas en gps-puck till iphone för den.

http://www.gps-laptimer.de

Jag har aldrig provat den själv, jag kör med en Starlane Stealth GPS-3, Peter Pan kör med en AIM och vad de andra har vet jag inte.
 
Last edited:
Jag vill ha en proffsig lösning, stand alone, där man kan analysera allt i efterhand på sin laptop. Annars kan jag lika bra hyra transponder vid varje bandag.
 
Köp en Aim Solo, finns på motoactio eller 24mx. Köpte en sådan och kan ute rekommendera någonting annat.. Bästa jag hart, bara displayen inga andra onödiga enheter eller kablage. En gps laptimer som är lätt att använda och funkar på alla banor. :)
 
Tack gode DR:)
Peter vet du var de saknade sidorna har tagit vägen ?? såg att de andra modellspecifika trådarna verkar råkat ut för samma sak.

Jag fick inga förhållningsorder om att något behöver justeras efter monteringen. Jag körde bara en kort sträcka hem men de kändes väldigt bra, växlingen blev mycket mer distinkt. Jag provade bara i låg fart några gånger men qs:en verkar funka bra också.

Dock måste jag justera pinnarna och växelpinnen, de pekar helt galet. Vet du hur man hittar samma grundposition på Hp-pinnarna som originalpinnarna har? Det vore ju rätt smidigt att ha som utgångspunkt.

Sidnotis: 35 grader och skinnställ är ingen höjdare även om jag syndade och tog bara jackan och handskarna...
 
Last edited:
Dagens film del 2: Brno

Gammel-Mac:en har tuggat klart så här kommer den andra filmen av sommarens äventyr: Brno.

Jag upptäckte precis att jag klantat mig lite i redigeringen och tagit bort för mycket av första varvet så den blev lote kortare än tänkt. Den här har jag filmat första morgonpasset under den andra av två dagar och som ni kan se är det gott om folk på banan. Det kraschades och skjöts motorer hej vilt i det tjeckiska lägret så nästan många pass blev rödflaggade, även det i filmen. Runt 5:50 syns stackaren ligga i sandfållan till vänster.

Ni kommer även att se att runt 4:30 var det rätt nära. Jag hade inte riktigt väntat mig att någon hade parkerat en Bandit (eller var det nu är) i ingången till första kurvan. Jag höll inte ut nog långt till vänster eftersom jag inte trodde han skulle ligga kvar så länge innan han svängde in.

Banan då, hör jag er fråga. Grym! Men helt annorlunda jämfört med Sachsenring. Brno är bred och med raksträckor mellan kurvorna/kurvkombinationerna. Känns nästa som en Tilke-bana i layouten. Den har dock många s-kombinationer, i likhet med t.ex. Mugello.

 
Jag vill ha en proffsig lösning, stand alone, där man kan analysera allt i efterhand på sin laptop. Annars kan jag lika bra hyra transponder vid varje bandag.

Jag köpte Aim Solo DL som är versionen "över" Aim Solo. Fördelen med den är att den pratar samma språk som ECUn på BMW:n och om du ansluter den till hojens system får du ut ytterligare 29 olika värden från hojen. Tex varvtal, lutning, växel, broms mm mm.
Modellen är dock typ 3000 kr dyrare än Aim Solo, total ca 6500 kr med montering, men en mycket lättanvänd GPS laptimer och där du kan analysera ihjäl dig efteråt på datorn! :)

Monteringen är själva kabelstammen som du sen ansluter laptimern till. Laptimern i sig är helt stand alone som du laddar som en mobiltfn. När du ansluter den till hojens system så laddas den även där ifrån. Men du kan när du vill fästa den på annan hoj eller bil o använda den där, dock utan motorvärdena.
Den har en sk CanBus koppling som fungerar med ECU på S1000RR, Nya Aprilia o nya Kawan, samt en massa bilar.
 
Last edited:
Tysken bänkad på McXpress idag med resultatet 190,23 hk och 120,77 Nm på slangen, helt okej!

ImageUploadedByTapatalk1345562741.469079.jpg
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top