BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Hej hämtade min hoj idag :) Men när jag ska välja ett annat körläge än rain. så gör den ej detta kan bara köra i detta mode.
Har detta med inkörningen att göra ??

Välkommen till tråden!

Jag brukar välja läge med "mode" knappen och sedan dra in och släppa ut kopplingen som bekräftelse. Då brukar den byta läge.
 
Har gjort alla grejer men den visar hela tiden rain, kan hoppa mellan dom men den går tillbaka till rain.
Tänkte om det har något med inkörningen att göra, då den är spärrad vid nio tusen varv. Så tänkte jag om den är låst på rain mode tills den har gått 100 mil.
 
Har gjort alla grejer men den visar hela tiden rain, kan hoppa mellan dom men den går tillbaka till rain.
Tänkte om det har något med inkörningen att göra, då den är spärrad vid nio tusen varv. Så tänkte jag om den är låst på rain mode tills den har gått 100 mil.

Har inget minne av att den var spärrad till rainläge bara för att 9000-spärren var kvar. Nån annan?
 
Har inget minne av att den var spärrad till rainläge bara för att 9000-spärren var kvar. Nån annan?
- Jag har en -11 och tror mig ha i ganska färskt minne att det inte var några problem med att skifta läge. Det enda läge som inte gick att få in var väl slick-läget. Det kommer väl senare när man petar in den lilla "slick-nyckeln".
Det skall bara vara att följa instruktionerna som angavs lite högre upp i tråden.

-ELLERRRR ! ; läs instruktionsboken noga. Den är dock lite övertydlig för en normalbegåvad människa. Jag menar att språket är som om de skrivit boken för en femteklassare.

Men, det kaaaanske är nått fel på hojen, vem vet?

Världens MEST lästa bok är Bibeln
Världens MINST lästa bok är instruktionsboken.:D

Har jag varit ofin nu? :rodnar
 
Attack Performance

Några bilder på Attack Performance mekanot.
IMG_0486.jpgIMG_0487.jpgIMG_0488.jpgIMG_0490.jpgIMG_0491.jpgIMG_0492.jpg
 
Last edited:
Då antar jag att det är fel på hojen. Efter som jag har gjort alla möjliga saker och den byter ej. Är hojarna effektreducerade när dom ej är inkörda? För då står sitter ej kontakten i så är den låst i rain. Jag får ringa Bike idag och se vad dom säger.
 
Då antar jag att det är fel på hojen. Efter som jag har gjort alla möjliga saker och den byter ej. Är hojarna effektreducerade när dom ej är inkörda? För då står sitter ej kontakten i så är den låst i rain. Jag får ringa Bike idag och se vad dom säger.

Varvar den mer än 9k rpm?
Om inte, så är den låst.
Brukar vara så tills den är inkörd, dem tar bort spärren efter 100mil för att den ska bli snällt inkörd.
 
Varvar den mer än 9k rpm?
Om inte, så är den låst.
Brukar vara så tills den är inkörd, dem tar bort spärren efter 100mil för att den ska bli snällt inkörd.

Nej den är allt låst vid nio tusen varv. Då är den även låst i rain mode med? Den känns som att de är e sådan sak. För man ser ju alla körlägen men den ändrar sig bara inte.
 
Då är det bara att åka till Bike och lämna in den för lagning.
 
Japp q s funkar fint. Ska åka upp så dom får felsöka den. Segt med en ny utagen hoj bara :(
 
Grrrrr....:gnissla
Min hoj har ingen, å har aldrig haft, tiltsensor installerad och när jag skulle lasta om från släp till skåpbil igår ville den inte starta.
Hade felmeddelande VDS och kollade upp detta idag, VDS = Fordonet har kört omkull/Tippskydd saknas eller är defekt.
Cykeln har inte rört sig ur fläcken sedan sista jag lastade upp den på kärran efter senaste körningen.....

En liten uppföljning av mig som kan va bra info för någon annan senare. Googlade lite igår och hittade att det inte var helt ovanligt. Eftersom jag inte har någon tippsensor så testade jag en annan quick fix, sätta batteriet på laddning. Verkar va lösningen på mitt problem i alla fall. Nu är då bara frågan om laddningsregulatorn eller nått annat är trasigt eller om det bara laddats ur av annan orsak.
 
20120609_061053.jpg Ville bara lägga upp en regning morgonbild på gelleråsen:) Äntligen fick man använda markis till nåt iaf:banana

Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?
 
View attachment 363563 Ville bara lägga upp en regning morgonbild på gelleråsen:) Äntligen fick man använda markis till nåt iaf:banana

Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?
- Det duger väl med vicken smörja som helst.

Regn, fy fan. Å jag som ska till Anderstorp på SMC-kurs imon Lördag. Spöregn är utlovat i prognoserna !:(
 
Tusen tack det borde man ju kunna fixa själv :va
Det skiljer på års-service o 1000 milaservice. Gjorde års-service förra året när hojen gått typ 600 mil.
Oljor o filter, ej luftfilter samt kontroll och dragning av div bultar. Bla dras styrkronan/ styrlager vilket är viktigt.

På 1000 mila är det återigen alla vätskor, oljefilter, ink koll av kylarvätskan, samt byte luftfilter. Allmän koll lampor, stöd mm mm, och kontrolldragning av div bult. Och lite till.

Så det som är värt något är väl efterdragning av div bult o styrkronor, det sistnämnda misstänker jag kräver specialverktyg...
 
................

Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?

Använder vanligt konsistensfett o smörjer någon gång i bland i samband med att jag gör rent axeln, mest för att undvika att det fastnat skräp på axel just pga fettets skull.
Går nog att använda tunnare smörjning.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top