BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Har råkat ut för att 2 skruvar på motorn, höger sida, har skruvat ur sig själva. den ena är skruven till toppen, den främre.
Den andra är den främre svarta "plug" skruven i toppen
Den har skruvat ur sig så att den nu skaver mot ramen, och omöjlig att skruva tillbaks (trångt). upptäckte den senare pga lite oljeläckage, våt högerkåpa och bakåt.
Någon annan som har en hoj som skruvar isär sig självt?

Ska försöka bifoga bild på skruvarna, om jag nu lyckas

Ha det lyckades:yoparty
 

Bifogat

  • DSC00205_cr_cr.jpg
    DSC00205_cr_cr.jpg
    132.2 KB · Visningar: 226
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har råkat ut för att 2 skruvar på motorn, höger sida, har skruvat ur sig själva. den ena är skruven till toppen, den främre.
Den andra är den främre svarta "plug" skruven i toppen
Den har skruvat ur sig så att den nu skaver mot ramen, och omöjlig att skruva tillbaks (trångt). upptäckte den senare pga lite oljeläckage, våt högerkåpa och bakåt.
Någon annan som har en hoj som skruvar isär sig självt?

Ska försöka bifoga bild på skruvarna, om jag nu lyckas

Ha det lyckades:yoparty

Jäkligt tråkigt, jag ska kolla mina direkt. Hur långt har du kört?

P
 

igge81

igge
Gick med
19 Sep 2008
Ort
vellinge
Hoj
BMW s1000rr
Riktigt bra sida i sverige som har massa från lsl och ilmberger har handlat med dom förr och precis beställt en bellypan därifrån... Bara att kolla in. nccr.se
MVH Igge
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Riktigt bra sida i sverige som har massa från lsl och ilmberger har handlat med dom förr och precis beställt en bellypan därifrån... Bara att kolla in. nccr.se
MVH Igge

Trevlig sida, men vi har redan Ilmberger upplagda på första sidan här, och det börjar bli lite trångt, så jag hoppas du tycker det är ok om vi har ditt tips kvar här i tråden och inte lägger upp deras sajt i första inlägget!

Mvh Peter

490Mil, Topplocks bulten lossnade redan vid 300Mil, och den vet jag att minst en till har haft samma problem med

Ok, ska gå igenom mina förband också. Har lagt in en notering i första inlägget med varning om detta. Om någon pratar med BMW så återkom gärna med info här i tråden!

P
 
Last edited:

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Om någon pratar med BMW så återkom gärna med info här i tråden!
P
Min är på Bavaria Solna, där dom ska försöka få fast den svarta "pluggen"
hoppas att dom kommer åt att dra den utan att släppa ner motorn,
Det passade bra, för den skulle ändå in för åtgärd av servicemeddelandet (dropp sensorn)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Min är på Bavaria Solna, där dom ska försöka få fast den svarta "pluggen"
hoppas att dom kommer åt att dra den utan att släppa ner motorn,
Det passade bra, för den skulle ändå in för åtgärd av servicemeddelandet (dropp sensorn)

När du pratar med dem nästa gång - be dem skapa en profil på SH, och gå in på denna tråd och presentera sig! Det vore kanon med en representant från BMW som vi kan bolla saker med! Verkar ju bli lite olika frågetecken så här i början...

P
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Har råkat ut för att 2 skruvar på motorn, höger sida, har skruvat ur sig själva. den ena är skruven till toppen, den främre.
Den andra är den främre svarta "plug" skruven i toppen
Den har skruvat ur sig så att den nu skaver mot ramen, och omöjlig att skruva tillbaks (trångt). upptäckte den senare pga lite oljeläckage, våt högerkåpa och bakåt.
Någon annan som har en hoj som skruvar isär sig självt?

Ska försöka bifoga bild på skruvarna, om jag nu lyckas

Ha det lyckades:yoparty
Några problem med motorn som följd?
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Något frustrerad, Sviestad inställt, hojen packad o klar i bussen - och ingenstans att åka!!!

Vill någon haka på mig från Stockholm i morgon eftermiddag ned till licensträningen på Gelleråsen mellan 16.00-20.00 i morgon?

Jag har plats i bussen o rampen behövs bara dras ut så kan du köra upp hojen direkt in i bussen. Vi delar på dieseln tor Stockholm-Gelleråsen, åker efter lunch i morgon. Jag kommer förbi o hämtar upp dig o hojen - kan inte bli lättare! (ta med ett par remmar att göra fast med i bussen)

Någon som e på?! Orkar inte åka själv. Nå?!

Vet inte om du kom iväg men banåkning.nu har ju körning på karlskoga både torsdag och fredag! Jag ska dit på fredag och åka KTM :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vet inte om du kom iväg men banåkning.nu har ju körning på karlskoga både torsdag och fredag! Jag ska dit på fredag och åka KTM :)

Tyvärr blev det inget, lätt frustrerad...:rolleyes:

Kan tyvärr inte to-fredag, e upptagen med jobb och annat. Men tack i alla fall :tummenupp
Har du en KTM eller är det provkörning av deras utbud ?

Van Harten modifierad S1000RR. Överväger allvarligt att lacka mina racekåpor i något liknande faktiskt...:)

210bhp-s1000rr.jpg
 
Last edited:

igge81

igge
Gick med
19 Sep 2008
Ort
vellinge
Hoj
BMW s1000rr
Trevlig sida, men vi har redan Ilmberger upplagda på första sidan här, och det börjar bli lite trångt, så jag hoppas du tycker det är ok om vi har ditt tips kvar här i tråden och inte lägger upp deras sajt i första inlägget!

Mvh Peter



Ok, ska gå igenom mina förband också. Har lagt in en notering i första inlägget med varning om detta. Om någon pratar med BMW så återkom gärna med info här i tråden!

P
Hur lugnt som helst... bara ett tips=)
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Men 9 september är jag nog i Sverige, går det att anmäla sig till den eller är det bara dom som var bokade på den första som får åka?
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag kommer nog inte kunna vara med på denna, för många som inte kan leva utan mig på möten dagarna däromkring tydligen. Så en plats borde bli ledig, jag tänker skriva till BMW och fråga om nästa år och att jag inte uppskattar att ta ledigt och boka hotellrum bara för att bli inställt dagen innan. Får se vart det leder. :)

Se nt from my HTC Desire using Tapatalk
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tyvärr blev det inget, lätt frustrerad...:rolleyes:

Kan tyvärr inte to-fredag, e upptagen med jobb och annat. Men tack i alla fall :tummenupp
Har du en KTM eller är det provkörning av deras utbud ?



210bhp-s1000rr.jpg

Lånar en av Grane så jag får testa och justera lite innan bottracet till nästa helg. Den är helt standard, tom utan Quick shifter. Kom ändå ner på 1.07.4 med beggade däck på gälleråsen så trivs ganska så bra på hojen. Kör inte mycket fortare på min Öhlinskittade suzuki.

Undra vad man skulle kunna köra för tider med en BMW :)
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Lånar en av Grane så jag får testa och justera lite innan bottracet till nästa helg. Den är helt standard, tom utan Quick shifter. Kom ändå ner på 1.07.4 med beggade däck på gälleråsen så trivs ganska så bra på hojen. Kör inte mycket fortare på min Öhlinskittade suzuki.

Undra vad man skulle kunna köra för tider med en BMW :)

Kul, du e snabb din rackare! :D

Du kan få köra min BMW några varv på Gelleråsen - i mitt ställ o min hjälm. Sen säger vi inget till nån e du hygglig. Ta sig ned från 1,15 till 1,05 från en helg till en annan :banana !
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Nya chans till BMW dag 2011 för oss som missade ?

Är det någon som pratat med BMW om möjligheten till att få en bandag nästa säsong för de som inte kan den 9 september?
Känns som om det vore lite bra service att lösa det för oss som hade bokat in den dagen som ställdes...

BMW+S1000RR+Girl.jpg
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Är det någon som pratat med BMW om möjligheten till att få en bandag nästa säsong för de som inte kan den 9 september?
Känns som om det vore lite bra service att lösa det för oss som hade bokat in den dagen som ställdes...

BMW+S1000RR+Girl.jpg

Japp - gissar det kommer vara folk från BMW på plats, annars tag jag detta med dom sen.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top