BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Får väl lätta upp i vinterdeppen med en liten bild från Catalunya påsken 2014 när solen sken, hojen var hel och Micke R hade finkänsligheten att hålla sig bakom... :)

View attachment 414403

En bild säger ju mer än 1000 ord! Så du skrev alldeles för få!:)

Det är roligt hur olika "körstilar" vi har. Du är på full attack, och jag är tydligen på väg att köpa mjölk och flingor!:D


Btw, köpte du Dumas bilder också?
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
En bild säger ju mer än 1000 ord! Så du skrev alldeles för få!:)

Det är roligt hur olika "körstilar" vi har. Du är på full attack, och jag är tydligen på väg att köpa mjölk och flingor!:D


Btw, köpte du Dumas bilder också?

Kom inte ihåg riktigt men jag tror att jag precis har rundat dig på yttern där på en lägre växel så du satt väl o drömde om att bli en riktig roadracingstjärna eller nåt… :hihi

Nix köpte inte några bilder, de för lika allt annat.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
God fortsättning alla galningar!
Hojsuget har kommit tillbaka efter en säsong utan hoj. Har tittat omkring efter hoj nu några månader och vill såklart ha en BMW igen. Ingen annan hoj lockar utan jag var över lag väldigt nöjd med min förra S1000RR.
Och jag vill inte köpa någon begagnad heller har hjärnan intalat mig. Så jag tänkte slå till på en ny S1000RR 2015.
Dock är jag lite osäker över tillvalen. Har funderat på dessa.

Racepaket
Innehåller

-DTC
-Riding Modes Pro
-Farthållare

Pris
5 550:-

Och Dynamic paket
Innehåller
-Växelassistent
-DDC
-LED-blinkers
-Guldeloxerade gaffelben

Pris
10 660:-

Funderar över Riding Modes Pro. Är det något att ha eller är det bortkastade pengar?

Kan ej bestämma mig om jag ska ha en blå/vit/röd eller om jag ska ta en svart.

Mvh /En återfallsknutte
 
Last edited:

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej Try!
Kul med återfall va...?

Probike Sätra, har en Tricolor inne med allt godis. Tror den landande på 202-203papp.
Åk dit och träffa Per Klitter som är ansvarig för BMW där, känn o kläm den är jäkligt fin.

Mvh/Johan
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej J.Lunkan

Är nog mera sugen på att köpa den av Stefan på Probike i Sollentuna. Köpte min förra av honom efter att ha blivit dissad av Per när han jobbade på Ava.
Tänkte försöka knipa en på Mc-mässan. Kanske får någon typ av rabatt?

Men åka dit och klämma och känna på den i sätra kan man ju alltid göra.

Mvh Try
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej J.Lunkan

Är nog mera sugen på att köpa den av Stefan på Probike i Sollentuna. Köpte min förra av honom efter att ha blivit dissad av Per när han jobbade på Ava.
Tänkte försöka knipa en på Mc-mässan. Kanske får någon typ av rabatt?

Men åka dit och klämma och känna på den i sätra kan man ju alltid göra.

Mvh Try

Okey:)
Vad tycker du om den röda? Jag tycker den är skitsnygg:smasha eller tricolor.
Brukar du köra något runt Rosenhill och Bulten?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Den röda gillar jag inte riktigt, kan inte riktigt förklara varför.

Sök på "lite bulten för omväxling" på youtube ?

Har kört mycket bulten och i söderort. Vi är ett gäng som brukar smeka bulten och käka räkmackor på Rosen när solen skiner. Du får följa med till sommaren.

Mvh Try
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
En screenshoot
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1420397109441.jpg
    uploadfromtaptalk1420397109441.jpg
    43.1 KB · Visningar: 128

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Den röda gillar jag inte riktigt, kan inte riktigt förklara varför.

Sök på "lite bulten för omväxling" på youtube ��

Har kört mycket bulten och i söderort. Vi är ett gäng som brukar smeka bulten och käka räkmackor på Rosen när solen skiner. Du får följa med till sommaren.

Mvh Try

Jaha kul..vi är 3st BMW, 1st Hayabusa och en gixxer. Plus att farsan är med ibland.
Ni verkar ha högre tempo än en annan:rofl Jag är rookie..

Jaså..du gillar inte riktigt den röda..jag vet inte varför men tycker den är cool som få.
Ja vi kan säkert träffas där gillar atmosfären där, kul och sitta och schabba och kolla hojar:hihi
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Blir ju jagad av kameramannen som har skjuts på sin R6:a. Så det går ju inte så fort :) Vi kör efter reglerna plus moms ?
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...Nu pratar vi RIKTIGA I-Landsproblem här:rofl, förstår att du vill ha en ny efter allt strul med "gamla"..../M


God fortsättning alla galningar!
Hojsuget har kommit tillbaka efter en säsong utan hoj. Har tittat omkring efter hoj nu några månader och vill såklart ha en BMW igen. Ingen annan hoj lockar utan jag var över lag väldigt nöjd med min förra S1000RR.
Och jag vill inte köpa någon begagnad heller har hjärnan intalat mig. Så jag tänkte slå till på en ny S1000RR 2015.
Funderar över Riding Modes Pro. Är det något att ha eller är det bortkastade pengar?

Kan ej bestämma mig om jag ska ha en blå/vit/röd eller om jag ska ta en svart.

Mvh /En återfallsknutte
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
...Nu pratar vi RIKTIGA I-Landsproblem här:rofl, förstår att du vill ha en ny efter allt strul med "gamla"..../M

Strul och strul, ett motorbyte och lite rassel från motorregionen är väl inget att hänga upp sig på :rofl

Oljudet var avgasspjällen som hade vibrerat loss, och motorraset var ju en kedja som inte höll måttet.

Nä ny säsong och nya tag. :yoparty

Mvh /Try
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Jag behöver 35 gram för att mitt framhjul ska bli perfekt balanserat med nytt däck.
Det har alltid varit så, 30-35 gram, och vikterna hamnar alltid på ungefär samma ställe.
Jag tycker det är mycket....men det kanske det inte är.

Vad säger expertisen i detta forum? :va
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
- Jag behöver 35 gram för att mitt framhjul ska bli perfekt balanserat med nytt däck.
Det har alltid varit så, 30-35 gram, och vikterna hamnar alltid på ungefär samma ställe.
Jag tycker det är mycket....men det kanske det inte är.

Vad säger expertisen i detta forum? :va

Inte ovanligt. Prova gärna att balansera bara fälgen nästa gång du har krängt av däcket. Alltid kul att veta hur mycket obalans det är i bara fälgen. Min erfarenhet är att BMW fälgarna inte är sådär himla bra balanserade. Fälgarna på 1098:an jag hade tidigare var helt neutrala och vägde häften... ;-)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kontakten är 6-polig och sitter uppe/fram på vänstersidan ovan vänster kylarfäste och motor till avgasventiler (?). (naturligtvis blev bilden roterad 90 grader motsols…)

View attachment 414451

Den går med stor sannolikhet till TPS:en eftersom det inte går att gasa om jag inte håller den trasiga kabeln mot sitt kontaktstycke...

Kan någon hjälpa till och se om ni kan hitta aktuell kontakt på denna sida? Vet att den är amerikansk men den borde ju hjälpa till något. (Har naturligtvis slarvat bort min verkstadsmanualskiva...)
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=54122&rnd=04282014

Har letat som en Gnu men hittar varken TPS eller aktuell kontakt i reservdelskitten...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top