BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Hjälp! Står i depåbox på gelleråsen och BMW startar inte... Får felkod VDS! Har inte varit omkull och testat att rycka minuspolen men problemet kvarstår, vad göra?

Har du kollat att dropsensorn (mittemot slickpluggen under sadeln) inte hamnat ur sitt läge? Den ska sitta vertikalt.
Provat ladda batteriet?

Hoppas det ordnar sig!
 
Last edited:

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Generellt skall du ha ett par kraschpuckar som sticker ut så lite som möjligt, eftersom långa kraschpuckar riskerar att "greppa" på curbs, trottoarkanter mm och skada motorfästet som de sitter i.
Detta gäller framför allt bana. Kör du bara gata kan jag tänka mig lite större puckar, tex R&G, eftersom de räddar lite mer vid en vanlig "tapp" av hojen och om man kraschar på gata så går normalt så mycket annat sönder ändå eftersom det inte finns avåkningszoner… ;-)

Kör Alpha racing själv.

Edit: Det var väl någon här som sålde R&G puckar för halva pengen?

Ok. Jo jag såg den annonsen. Men var till årsmodell 2012.
 
Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
hej
är i desperat behov av en bikeplastbåt till orginalsystem någon som har en som vill bli av med den??
Varken grevens eller bactor har hemma :huvet
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
hej
är i desperat behov av en bikeplastbåt till orginalsystem någon som har en som vill bli av med den??
Varken grevens eller bactor har hemma :huvet

Jag köpte en som skulle passa på originalsystem, men fick inte dit den..
Om du kan anpassa den lite kanske den kan funka? Finns i Sigtuna..
PM:a om du vill..
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Mitt Acra sitter med ett hemgjort fäste av okänt ursprung. Men det verkar funka helt ok.
uploadfromtaptalk1404233790163.jpguploadfromtaptalk1404233836645.jpg
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Fel....
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1404233937939.jpg
    uploadfromtaptalk1404233937939.jpg
    82.9 KB · Visningar: 94
Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Hatten av till denna tråd och alla hjälpsamma människor här. Inom ett par timmar från min nödrop efter en båt så hade jag ett samtal från CAD-Ludde här på forumet som erbjöd mig sin båt som han inte använder. STORT TACK.
Hade världen varit S1000RR tråden hade alla levt ett bekymmersfritt liv:yoparty:fakta
 

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
BMW s1000rr
Har kollat runt i tråden och kommit fram till att min startknapp bråkar med mig efter tre dagar på Gelleråsen. Batteriet är fullladdat och allt slår igång som det ska när jag vrider på tändningen.

Är det någon som vet hur man skruvar isär startregalget
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har kollat runt i tråden och kommit fram till att min startknapp bråkar med mig efter tre dagar på Gelleråsen. Batteriet är fullladdat och allt slår igång som det ska när jag vrider på tändningen.

Är det någon som vet hur man skruvar isär startregalget

Det är enkelt, det är bara att ta en skruv i taget till den släpper från styret och sen kan du dra av den. Börja först med att knäppa upp det lilla locket över kablaget och dra ut de två kontakter som sitter därinne, det är enkelt.
Sen finns det en genomgående skruv och ett knäppfäste som du trycker på så kan du avlägsna den plastskena som sitter under gummihandtaget.
Sen däremot är det mesta ingjutet så jag är lite osäker på om du kan mecka så mycket mer. Men du kan ju ha tur att det räcker med att lufttorka reglaget så att det torkar...

Annars är det inte helt ovanligt att reglagen krånglar, det brukar gå att få nytt på garanti.
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Hej.
Ingen som har en std bak bromsskiva över samt abs sensor ring?
// Tomas gbg
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Upp

Har troligen fått ett litet läckage vid utgående axel pga för spänd kedja.<br />
Någon som vet om det går att fixa med motorn på plats.<br />
<br />
Hittar inget i verkstadsmanualen men bilderna från nätet ger ju lite hopp om möjligheten iallafall.<br />
attachment.php
attachment.php
<br/>
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Det troliga skälet för en oljeläckage där är lös drevmutter eller nåt sk*t eller tråd som kedjan dragit med sig in och som spolats över axeln och mekaniskt skadat den yttersta stefa-tätningen (4). Analysera felet.
(En "för spänd kedja" skadar inte tätningen, och det skulle ha behövts *extremt* mycket för att t.ex. orsaka en spricka i blocket som läcker, eller en böjd drivaxel som orsakar läckande packning: Jag kan inte rakt på nåt sätt tro att du skulle ha ett sånt fel pga "för spänd kedja". Men ja, om du inte hittar ett klart fel måste du t.ex kolla efter sprickor i blocket eller att axeln är rak (mätklocka behövs; jag kan låna om det skulle komma så långt).

"4n" kan du byta då allt är på plats:
En träkloss genom bakfälgen mot svingen, avmontera muttern och drevet; vrid ut den gamla tätningen t.ex med att slå en vass skruvmejsel genom eller skruva genom några gipsskruv och använd dessa får att vrida/dra (allt utan att skada aluminium eller annat); smor den nya tätningen invändigt och utvändigt med vaselin/universalfett och slå den in med en lämplig hylsa elle rörbit - måste gå in och sitta rakt och i det rätta "höjden": slå inte för djupt, du kan inte backa.
Lite Loctite i splines är bra samt som i gängan iom det blir grymma ryck där då du rejsar och växlar med QS. Dra muttern i moment; igen mot träklossen (och inte mot motorn "ettan på"). Vrid plåtbrickan mot muttern för att låsa ytterligare. Done!
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Tack.
Jag vet inte säkert men fick höra att S1000rr kunde vara känslig för spänd kedja.
Jag bytte drivpaket och trodde därför att det kunde vara en orsak.

Det jag vet är att den gått max 30-40 mil med en kedja spänd till nedre slacket dvs 30mm av 30-40 i manualen.

Lös drevmutter ska jag kolla.
Drog den med rätt moment (iochförsig med Biltema nyckel) gänglås o låsbricka.
Provar med bättre momentnyckel först.
 

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
BMW s1000rr
Tack Peter för svaret. Du har rätt. Kollade med Lundgrens Motor och dom ska byta ut grejerna på båda sidorna.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top