BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag har samma uppsättning på min hoj, så de mapparna kan du få av mig för PC5. Men det finns alltid en viss individspridning mellan motorer och installationer som gör att om man vill få ut maximalt. Då är det att föredra att mappa motorn i bänk där man samtidigt mäter lambda så man har koll på hur motorn går.

okej då är jag med! Men vore snällt om du kunde skicka mappen?:)
 
Om man flyttar runt ett par justerbara fotpinnar påverkar detta quickshiftern?
ber om ursäkt om det är en dum fråga men har dålig koll på hur det hänger ihop. :)
 
Om man flyttar runt ett par justerbara fotpinnar påverkar detta quickshiftern?
ber om ursäkt om det är en dum fråga men har dålig koll på hur det hänger ihop. :)
- Inte själva Kvickskifterkontaktenheten.
Fot och ben, deras vinklar och lägen däremot, påverkar växlingarna.
Tror nog att du kan laborera ganska yvigt med inställningen av pinnarna men det är viktigt att du
matchar med pedalens läge.
 
Monterade presis justerbara pinnar, till en rearset som också byter till raceväxlad. Men den här modellen hänger Quickshifter-enheten + taget som det var i ursprungsplats inom ramen, och räknar med att man behöver inte förändra/justera nåt där. Och QS kommer att fungera som förut, även om man nu sparkar nedåt då man växlar upp. -Men att hitta det bästa läget för pinnarna måste man nu göra och "prova fram" först; samt som att varje gång justera pedalerna på (broms + växel) så att deras höjd och funktion blir rätt för mig.

I övrigt kan jag faktiskt tro att QS-mekanismen är bra för raceväxlad, iom det finns inbyggd fjäder som spänns då (om) man "råsparkar" pedalen nedåt vid full acc. -Fungerar som säkring mot extrema krafter, jämfört med en hoj utan QS och ingen flex i växelmekanismen.
 
Ok tack för svaren.
Skönt att veta att man kan prova sig fram till det läget som passar en bäst utan att behöva kalibrera om och greja.
När vi ändå pratar fotpinnar, satt ett par HP på min när jag köpte den beg.
Har inte haft fasta pinnar tidigare och undrar lite hur ramfästen mår efter en eventuell markstyrning?
Är de gjorda för att gå av innan ramen tar skada som en del ramcrashpuckar?
Känns som att det är många av er som kör bana och nog har klotat ett par gånger och som sitter inne med erfarenhet kring det här.
 
S1000RR förare "klotar" inte. Vi gör aggressiva avstigningar. Hojen har för mycket elektronik för att göra en krasch möjlig. :crash
 
-Vid 60 grader liiin fortsätter man i tangentens riktning och är räddningslöst förlorad.

Stämmer också! Men fotpinnarna höll :krama
Ramen verkar vara väldigt förlåtande! Mitt intryck är att fasta fotpinnar räddar hojen mer än fällbara. Och fällbara "pedaländar" räddar växel- och broms-pedalerna (typ Attack Performance).
 
När vi nu ändå är inne på fotpinnar, vilka kan man skaffa utan att behöva jävlas med kåpor och ha stödet kvar? Lite inne på att byta till något rejsväxlat. Dom där Driven pinnarna som Bactor sålde ett tag verkat utgått? Mbracing...? HP pinnar är enbart standard växelmönster?
 
HP pinnarna måste man nog skaffa ett sån här till
HP Race gearshift-pattern reverser

Replacement of the shift lever for reversing the shift pattern (up for 1st gear, then down for upshifts).
Purpose: Fast upshifts on the race track, also when motorcycle is heeled over in left-hand bends.
Use in combination with the optional HP shift assistant is possible.
Combination with both HP footrest system and standard footrest system possible.
 
När vi nu ändå är inne på fotpinnar, vilka kan man skaffa utan att behöva jävlas med kåpor och ha stödet kvar? Lite inne på att byta till något rejsväxlat. Dom där Driven pinnarna som Bactor sålde ett tag verkat utgått? Mbracing...? HP pinnar är enbart standard växelmönster?

Dom finns fortfarande att få tag på, Driven tillverkar dom som vanligt, vi valde helt enkelt att köra Bonamici som vårt alternativ till PP i stället
Dels pga att priset är mycket bättre (ca 1500:- lägre) och dels för att dom håller till i Italien där vi kan få snabbare leveranser än från USA
Vi beställer fortfarande andra prylar från Driven dock som styr clip-on, drev m.m så vill man ha deras fotpinnar så går det att lösa

Bonamici använder sig av en liknande lösning som Lightech, jag tror det går att få till om man bara tar bort kåpan framför framdrevet
Faktum är att vi får hem ett kit till just S1000RR i dagarna som test, så jag kan prov-montera och kolla hur det funkar med sidostöd osv
 
17_zps99dc0420.jpg

Typ? Vet inte om jag gillar tanken att köra utan främre kåpan på en gathoj...men ja kanske är ondöigt nojig?
 
Stämmer också! Men fotpinnarna höll :krama
Ramen verkar vara väldigt förlåtande! Mitt intryck är att fasta fotpinnar räddar hojen mer än fällbara. Och fällbara "pedaländar" räddar växel- och broms-pedalerna (typ Attack Performance).

Japp de är grymma! Pallar till och med att skrapas lite:) Ett hål upp, sedan är det stop:D
ap.jpg
Får nog byta hoj om det ska bli några 64°:rofl
 
- Kan man montera ett 200/60-däck på en 2011?
Får däcksvärmarna plats?
Utväxlingen blir lite högre. Bör kanske kugga ner på motordrevet?
Räknat lite och funnit att diametern ökar med ca 2x12mm dvs 25mm. Kan det stämma?
Vad är vinsterna med ett 200/60-däck gentemot 195/55-däck?
 
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top