BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
ImageUploadedByTapatalk1361905757.874572.jpg

Sportsmart laddade med dom nya OZ fälgarna och vassaste nya reviderade alpha Racing 5.5mm skivor, det är vackert!! :D
 
Bacman, ett säljtips!
Kör med dem däcken på BMW bandagen och visa folk vad dem verkligen går för!
Går säkert att köra 1.10-1.12 med dem däcken runt Gelleråsen.
Jag tror det var Backlund som körde runt Gelleråsen med en GSXR750 och Sportsmart och var nere en bra bit under 1.15. Även om det smärtar något gröndjävulskt att erkänna så verkar ju det mesta sitta i huvudet...:fyllisar
 
Last edited:
Är det SC2 eller PRO däcket du ska köpa?
PRO däcket är perfekt för en glad bandagsamatör som vill ha ett däck som håller länge.
Man kan säga att det är ett endurancedäck.
Det PRO däcket kan du ha många körningar.
Jag körde på detta däcket när jag började köra bana, mer prisvärt däck hittar du inte!

SC2 däcket är ett tävlingsdäck, mycket mjukare, bättre grepp men inte säkert att man utnyttjar de påfrestningarna som det däcket klarar av om man inte tävlar eller kör riktigt fort.

Jag rekommenderar dig att inte köra något slicks på gata, alla slicks behöver värmar upp med däckvärmare innan du kör. På gata är det svårare att behålla temperaturen och däcket kommer kallna mycket fortare.
Då är risken stor för en krasch. :/


- Jag tänkte busa-till det med Pirelli Diablo Superbike. Slicks, men det lilla jag kör på allmän väg får länsman tåla. :rolleyes:
Duger dom på bana?
http://www.mynetmoto.com/motorradre...ABLO SUPERBIKE/StartRow/0/motorradreifen.html
 
Har beslutat mig för att testa raceväxlat när mina Attack Performance kommer..
Ni som har dem, något att tänka på vid montering/justering?
Kommer att köra originalkåpa/avgas till att börja med.
Har en -12:a om det spelar roll?
 
Är det SC2 eller PRO däcket du ska köpa?
PRO däcket är perfekt för en glad bandagsamatör som vill ha ett däck som håller länge.
Man kan säga att det är ett endurancedäck.
Det PRO däcket kan du ha många körningar.
Jag körde på detta däcket när jag började köra bana, mer prisvärt däck hittar du inte!

SC2 däcket är ett tävlingsdäck, mycket mjukare, bättre grepp men inte säkert att man utnyttjar de påfrestningarna som det däcket klarar av om man inte tävlar eller kör riktigt fort.

Jag rekommenderar dig att inte köra något slicks på gata, alla slicks behöver värmar upp med däckvärmare innan du kör. På gata är det svårare att behålla temperaturen och däcket kommer kallna mycket fortare.
Då är risken stor för en krasch. :/

- Jag tänkte nog köra på PRO-däcket. Jag är inte särskilt snabb och PRO sägs ha en lägre arbetstemperatur. Tror att det kan behandlas som ett vanligt banåkardäck, med de första varven i lugnare tempo då både förare(gamma) och däck värms upp. Läste oxå nånstans att det inte är nödvändigt att använda värmare till dem såvida man inte vill köra fort med en gång, direkt från depån.
Åsså är det ju hållbarheten, de håller förmodligen längre, längre än Dragon Supercorsa SC2 som jag åker på nu.

Risken att vurpa på gata är relativt låg eftersom jag är en riktig mes i trafiken. Känns ibland riktigt obehagligt att dela samma vägbana som alla andra trafikantgrupper........men tack för omtanken.:tummenupp
 
....det var på actionpics körning som han gjorde det och jag låg bakom och garvade när han körde låg 1.17 på samma cykel med skjuts och sportsmart (finns på film med....)

Jag tror det var Backlund som körde runt Gelleråsen med en GSXR750 och Sportsmart och var nere en bra bit under 1.15. Även om det smärtar något gröndjävulskt att erkänna så verkar ju det mesta sitta i huvudet...:fyllisar
 
Last edited:
...med slicks på gata får man bara "kvartssamtal" med pekka, dom brukar inte vara så imponerade vet jag ehhh host har jag hört menar jag...:rolleyes: och då var det ändå på den svartvita tiden... Sen som Tobbe säger "kasst grepp" om du inte har jävligt bråttom.......

Jag rekommenderar dig att inte köra något slicks på gata, alla slicks behöver värmar upp med däckvärmare innan du kör. På gata är det svårare att behålla temperaturen och däcket kommer kallna mycket fortare.
Då är risken stor för en krasch. :/
 
Last edited:
...med slicks på gata får man bara "kvartssamtal" med pekka, dom brukar inte vara så imponerade vet jag ehhh host har jag hört menar jag...:rolleyes: och då var det ändå på den svartvita tiden... Sen som Tobbe säger "kasst grepp" om du inte har jävligt bråttom.......

- Hur menar du? Vad är ett kvartssamtal i detta sammanhanget?
Kan man slingra sig ur böter med en vänlig ton gentemot konstapeln? :confused:
 
- Jag tänkte nog köra på PRO-däcket. Jag är inte särskilt snabb och PRO sägs ha en lägre arbetstemperatur. Tror att det kan behandlas som ett vanligt banåkardäck, med de första varven i lugnare tempo då både förare(gamma) och däck värms upp. Läste oxå nånstans att det inte är nödvändigt att använda värmare till dem såvida man inte vill köra fort med en gång, direkt från depån.
Åsså är det ju hållbarheten, de håller förmodligen längre, längre än Dragon Supercorsa SC2 som jag åker på nu.

Risken att vurpa på gata är relativt låg eftersom jag är en riktig mes i trafiken. Känns ibland riktigt obehagligt att dela samma vägbana som alla andra trafikantgrupper........men tack för omtanken.:tummenupp

Jag hade tänkt prova PRO i år också för att få lite bättre livslängd på bakdäcket, K3:an tog slut på en dag och det blir lite väl dyrt i längden...

Jag har läst lite om däcken och de är ju utvecklade för att fungera utan däcksvärmare som du säger men jag tänkte köra med värmare ändå. Passen här är oftast 20 min och ska man värma däck i två varv så förlorar man inte sällan 20% av körningen på att värma däck. Dessutom känner jag mig bra mycket säkrare när jag åker ut på förvärmda däck.

Har du grejerna kanske du kan skära däcken lite, då kanske konstapeln inte blir riktigt lika hetsk och det ska ju även skynda på uppvärmningen. Jag har dock ingen aning om det funkar på sådana här hobbyslicks :)
 
...har en kort snutt där en annan av instruktörerna filmar och jag kommer in och bråkar med filip och hans skjuts och kör om dom efter eijjes och när vi stod i depån efter så var jag bara tvungen att säga till honom att det finns på film när jag kör om honom :-) p:ma en mailadress så ska jag se om jag hittar det på hemdatorn...

Du råkar inte ha en länk? Jag har bara hört legenden återberättas muntligen
 
...har en kort snutt där en annan av instruktörerna filmar och jag kommer in och bråkar med filip och hans skjuts och kör om dom efter eijjes och när vi stod i depån efter så var jag bara tvungen att säga till honom att det finns på film när jag kör om honom :-) p:ma en mailadress så ska jag se om jag hittar det på hemdatorn...

Lägg upp, lägg upp, lägg upp, lägg upp!! :banana
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top