littesolsken
Ny medlem
Ska kika på det, relativt lättåtkomlig enligt manualen. Ska ta bort och titta på statorn också.
Tack återigen
Tack återigen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det mycket servicejobb nu på vårkanten men eftersom du redan haft hojen på verkstan och de gick bet/felbedömde samt fick göra service på din hoj borde de känna ett visst ansvar att prioritera den, inget kul läge du hamnat i.....
Jag har haft tid hos "auktoriserad verkstad" men dom gjorde bort sig och nu har jag tid först i början av juni... och ja jag letar verkstad som har tid tidigare. Tills dess vill jag försöka lösa det själv därav denna tråd...
Visst är det mycket servicejobb nu på vårkanten men eftersom du redan haft hojen på verkstan och de gick bet/felbedömde samt fick göra service på din hoj borde de känna ett visst ansvar att prioritera den, inget kul läge du hamnat i![]()
Det låter bra korkat om en auktoriserad verkstad inte vill uppge vad auktoriserad innebär då jag betraktar det som ett, inom branchen värdefullt "försäljningsargument"...Jag håller med dig. Sedan kan man väl egentligen undra varför dom genomför service och inte felsöker först. Och när felet sedan kvarstår bör dom känna ett större ansvar. Men kundvård och service är inget Carlbarks i Kumla är kända för.
Dessutom skulle han ha 1300kr i timmen plus 650kr för inkoppling av diagnosteringsverktyg men hans kompromiss var att han kunde göra det för 400-500kr (inkoppling och avläsning av ECU endast). Eftersom dom servat den för 7000kr men inte felsökt.
Jag har inga som helst problem att betala för mig och anförtro min hoj till en "auktoriserad verkstad" men när det sköts på det viset som dom har gjort tar jag hellre både pengar och hoj någon annanstans. Har nu tid hos Bactor i början av juni fastän det är ~20mil bort.
Frågade för övrigt Carlbarks vad som menade med "auktoriserad", men det kunde dom inte svara på. "Du får söka på internet" sa han...![]()
View attachment 436948View attachment 436949
Den ena kontakten var full med vatten/oljeliknande medans den andra kontakten var torr och vad jag hade förväntat mig.
Bifogat är bilder på hur det såg ut. Det är torrt runtomkring och det finns inga tecken på oljeläckage eller liknande. Kanske har sprutat in vatten med högtryckstvätten någon gång(?).
Vad säger ni som kan mer om sånt här?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |