BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Tja! Fick äntligen på helsystemet med ett GP slipon från akrapovic. Men de låter något jävulskt högt. Måste verkligen köra med öronproppar alternativt försöka "köra ifrån ljudet" Finns de något som heter för "högt" system, eller är jag bara gnällig?

Är de någon som har erfarenhet av systemet? Eller har jag gjort något fel?

Tacksam för svar / Robin

Sätt tillbaka katalysatorn så får du ner ljudet till en mer behaglig nivå.

Det är inte ett alternativ tyvärr, finns de DB killer för slipon:et?

Hur tyst vill du ha den?
Du behöver en mellandämpare istället för ett decat rör.mellandämpare.jpg

Mellandämpare finns i ett flertal fabrikat.
DB killer lär du annars hitta ganska lätt hos Akra

Då har det hänt! Har börjat tappa suget för hoj åkandet. För första gången någonsin kör jag en hoj som varit i mina ägor längre än 3 år dvs 5 år. Det var steget från R1 till FZ1 och den har varit jättebra.
Idag gick jag dessvärre in hos mc-handlare för att titta lite och när jag lämnade affären så hade jag köpt en S1000R Röd -15 och hade ett leende på läpparna fast plånkan är lättare.
Känns som att lusten att åka hoj plötsligt kom tillbaka och allt det handlade om var att bli lite så där nykär igen.:banana

Betalade precis strax över 3k. Detta då på en s1000rr, men svårt att tro at enkel-r skulle vara så mycket dyrare - det är inte mycket de gör.

Sökt som en galning men kan inte hitta var man kan köpa den lilla värmeskölden eller vad man ska kalla det vid avgassystemet. Någon som vet?

01111.jpg

Sökt som en galning men kan inte hitta var man kan köpa den lilla värmeskölden eller vad man ska kalla det vid avgassystemet. Någon som vet?

View attachment 450400

En bra början är alltid att kolla realoem.com och sen googla på artikelnumret du får fram.
Gjorde en snabb sökning och hittade bl.a. följande:

https://www.leebmann24.de/blende-mit-schelle-18127718418.html
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/bmw-spare-parts?itemid=18127718418

Leebmann har jag beställt från tidigare och det har funkat, men i princip bör du kunna gå till valfri BMW-återförsäljare och be dem ta hem delen.

Hej!

Är det någon som har ett helsystem till salu? Kan även vara begagnat. Ni som har erfarenhet av helsystem hur har ni fått igenom besiktningen? Då menar jag inte ljudet (borde funka med db killer) utan de uppmätta värdena utan katalysator. Jag vill ju inte montera på du fula katten igen.

Hej!

Är det någon som har ett helsystem till salu? Kan även vara begagnat. Ni som har erfarenhet av helsystem hur har ni fått igenom besiktningen? Då menar jag inte ljudet (borde funka med db killer) utan de uppmätta värdena utan katalysator. Jag vill ju inte montera på du fula katten igen.

Kör akra helsystem och den gick igenom besiktning i somras, med DB-killer i. Ingen mätning gjordes

Hej!

Har precis köpt en s1000r, letar nu försäkring (mindre kul..) och undrar vad ni här har? Är det bilsport som gäller? Tycker de flesta verkar dyra. If har ju motorrad försäkring, 14k helårs för mig. Bilsport ~12k, hade ju gärna kommit undan billigare än så men det kanske är omöjligt..

Så om ni har några tips, svara gärna. Tack! :Bugar

Kör av och på ställning Via IF.Då jag mest kör helger så blir det inte så feta månads räkningar,,Men åker man varje dag så skulle den gå lös på 1250:- per månad.Annars så går det att ställa av och på hur många gånger man vill.
Avställd så kostar den 80:- per månad

Kör av och på ställning Via IF.Då jag mest kör helger så blir det inte så feta månads räkningar,,Men åker man varje dag så skulle den gå lös på 1250:- per månad.Annars så går det att ställa av och på hur många gånger man vill.
Avställd så kostar den 80:- per månad

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...