BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Ni som kör med helsystem, vilket märke har ni å var har ni köpt det? Ljudnivå? Mappning?

Jag pratade med BMW på mc-mässan och de supportar ju akrapovic evo system. Funderar på att köpa ett via carpimoto.it och be bmw om montering. Ingen mappning krävs för systembytet enligt bmw själva men det finns säkert goda skäl ändå att mappa. Oklart om jag kommer mappa om hojen går som den ska.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag kör akra hel, långa titaniumpipan. Låter underbart! Bra med mos men lite ojämn botten, inget konstigt. Pc5 och mappad hos Peter Andersson.

Mycket nöjd med ovanstående, 169hk på slangen kan tilläggas.

Tottipeng typ 18k, monterat själv.

PZ!
 
Jag kör akra hel, långa titaniumpipan. Låter underbart! Bra med mos men lite ojämn botten, inget konstigt. Pc5 och mappad hos Peter Andersson.

Mycket nöjd med ovanstående, 169hk på slangen kan tilläggas.

Tottipeng typ 18k, monterat själv.

PZ!

'Smidig och enkel installation' måste tilläggas :hihi
 
Ni som kör med helsystem, vilket märke har ni å var har ni köpt det? Ljudnivå? Mappning?

Kör Akra helsystem med långa kolfiberpipan och PC5 som ska mappas hos Peter vid tillfälle, monterade själv utan problem borde klara av bandag med db-killer också... Köpte från ebay, 14-ish för systemet kanske... Kommer inte ihåg.
 
Kör Akra helsystem med långa kolfiberpipan och PC5 som ska mappas hos Peter vid tillfälle, monterade själv utan problem borde klara av bandag med db-killer också... Köpte från ebay, 14-ish för systemet kanske... Kommer inte ihåg.

14-ish för titan/kolfiber?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
14-ish för titan/kolfiber?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

6941246165896902f5da4f2f6f64d0c0.jpg


1349 euro + pc5 å lite annat....
 
Tack för länken, men är inte RC=racing line som inte är godkända för gatbruk?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hittar du ett helsystem utan katt som är godkänt, så är det bra, men tror inte det finns... Akras helsystem med katt känns lite meningslöst då det är ljud och effekt man vill åt för de pengarna, och vad jag vet så blir det inte så stor skillnad om du inte plockar bort katten...

Varför vill du ha "lagligt"? Med db-killer går det igenom besiktning om man inte får en riktigt gnällig gubbe...
 
Hittar du ett helsystem utan katt som är godkänt, så är det bra, men tror inte det finns... Akras helsystem med katt känns lite meningslöst då det är ljud och effekt man vill åt för de pengarna, och vad jag vet så blir det inte så stor skillnad om du inte plockar bort katten...

Varför vill du ha "lagligt"? Med db-killer går det igenom besiktning om man inte får en riktigt gnällig gubbe...

Sant och förmodligen byter hojen ägare innan besiktning ens blir aktuellt, är det kat som skiljer RC och EVO då kanske? Hm evo är ju betydligt dyrare så why not? Tack för input! Klarar en sådan setup db-kraven på bana?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Sant och förmodligen byter hojen ägare innan besiktning ens blir aktuellt, är det kat som skiljer RC och EVO då kanske? Hm evo är ju betydligt dyrare så why not? Tack för input! Klarar en sådan setup db-kraven på bana?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Race är väl rostfritt och EVO helt i titan... alltså rören från toppen.
Med db killer bör det gå.
 
Oseriöst!!! det finns rimligtvis ingen annan förklaring än att du frossat svamp och lsd innan uttalandet..

Är du igång med körningen för fullt? Är i staterna just nu men när jag kommer hem får vi ta en repa!

Nja... Pendlar mest till jobbet men har blivit en och annan resa på Bulten. Idag agerade jag taxi till Södertälje pga någon hjärntvättad extremist. Men det var rätt kul ändå. Garanterat inga poliskontroller :) Dessvärre hade bolaget stängt pga av denna händelse :(
 
Bokat mig 2 dagar på Gelleråsen 5-6 juni, AK BKK Smc Sthlm. Hoppas på torrt och soligt väder för steg2-3 .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hej Allihopa,

Ny här på forumet:rodnar.
Har precis inhandlat en S1000r 2014 :yoparty, och funderar på att byta original avgassytem till ett Akra helsystem. Det finns däremot ett billigare alternativ att enbart köpa headers och montera på original dämparen. det kommer kosta ca 7.000kr istället för ca 12-13.000kr för hela systemet. Nu till frågan.
Är det någon som har haft enbart headers med originaldämparen? Låter det alldeles för högt, eller funkar det?
Har läst lite på olika forum och det verkar låta väldigt högt. Vill inte att det ska låta fööör högt men tycker originalljudet är för klent för mig just nu.

Tacksam för svar.:hej
 
Är det någon som har en 2016 s1000r med både ABS Pro och Gear shift assist pro?

En ÅF säger nej på abs pro men ja på shift pro.
En ÅF säger ja dom gick att beställa på 2016 modell.

Internet och diverse forum var inte mycket till hjälp, det snackas mest om retrofit.
 
Är det någon som har en 2016 s1000r med både ABS Pro och Gear shift assist pro?

En ÅF säger nej på abs pro men ja på shift pro.
En ÅF säger ja dom gick att beställa på 2016 modell.

Internet och diverse forum var inte mycket till hjälp, det snackas mest om retrofit.

ABS pro är väl vanliga ABS utan corner? Den finns på 2014-2016. Assist pro är upp och ner? Isånafall finns den enbart på 2017 för s1000r men fanns 2015-2016 på s1000rr. Handlare har oftast svårt att särskilja på dom då dom inte sköter sina jobb så bra.
 
Hej Allihopa,

Ny här på forumet:rodnar.
Har precis inhandlat en S1000r 2014 :yoparty, och funderar på att byta original avgassytem till ett Akra helsystem. Det finns däremot ett billigare alternativ att enbart köpa headers och montera på original dämparen. det kommer kosta ca 7.000kr istället för ca 12-13.000kr för hela systemet. Nu till frågan.
Är det någon som har haft enbart headers med originaldämparen? Låter det alldeles för högt, eller funkar det?
Har läst lite på olika forum och det verkar låta väldigt högt. Vill inte att det ska låta fööör högt men tycker originalljudet är för klent för mig just nu.

Tacksam för svar.:hej

Har inte själv kört med originaldämp med akra-headers, men det går en sån i Sthlm som brukar köra onsdagsrundan. Jag tycker personligen att den låter så in i helvete, finns inte en chans att få köra på bana eller med SMC, om det någonsin skulle vara aktuellt. Den låter inte dåligt, bara högt, för högt för min smak... :musik
 
ABS pro är väl vanliga ABS utan corner? Den finns på 2014-2016. Assist pro är upp och ner? Isånafall finns den enbart på 2017 för s1000r men fanns 2015-2016 på s1000rr. Handlare har oftast svårt att särskilja på dom då dom inte sköter sina jobb så bra.

Tycker det verkar finnas väldigt lite information om detta.
Säljaren av hojjen är iaf bombsäker på att han har upp och nedväxling quickshifter.

Jag har googlat sönder internet men det finns inget som säger solklart att det finns dessa grejor på en 2016.

Jag fattar det som att Race ABS har typ alla cyklar.
ABS Pro är kurv abs.
Men som sagt, inte hittat nån säker källa för det.
Väldigt osugen på att lära mig den "hårda" vägen.
 
Är det någon som har en 2016 s1000r med både ABS Pro och Gear shift assist pro?

En ÅF säger nej på abs pro men ja på shift pro.
En ÅF säger ja dom gick att beställa på 2016 modell.

Internet och diverse forum var inte mycket till hjälp, det snackas mest om retrofit.

Jag pratade med bmw om retrofit av -17
Quickshifter på min -15 och den har en mek provat hos dem på en -16 men det fungerar ej tyvärr.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top