BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Tack, de såg ganska vettiga ut. Svårt det där att ha sportig hoj men viljakunna fara på lite längre turer. Speciellt om man ska köra i allväderställ och ta med sig skinnställ till bandagar.
 
Trevlig läsning allihopa!

Sitter och väntar att få provköra min nya S1000r nu, har redan satt på tail tiddy och inväntar att nya slip-on:en skall komma!

Man skall aldrig köpa en hoj på hösten och ha den i garaget under vintern utan att få köra den, ett tips till alla:tungan men det blev så efter omständigheterna under denna sommar där det blev väldigt lite åka...

Sen letar jag nya bakspeglar men har inte hittat några snygga, någon som har nå tips?
 
Last edited:
Highsider Victory är grymt snygga speglar och beställde till min Z1000 07:a och finns med passande styrändar. Riktigt bra finish och kvalitet dessutom.

d29cfd8aee52f6146c80cf47b56c45b6.jpg
96159900a0f81b6e23ebd64aa80fec1e.jpg
2d05f5c9ca76d8478a54c1615b6e75fd.jpg
 
Highsider Victory är grymt snygga speglar och beställde till min Z1000 07:a och finns med passande styrändar. Riktigt bra finish och kvalitet dessutom.

d29cfd8aee52f6146c80cf47b56c45b6.jpg
96159900a0f81b6e23ebd64aa80fec1e.jpg
2d05f5c9ca76d8478a54c1615b6e75fd.jpg

Ja dom är riktigt snygga lär jag säga!

Är dom lätt att montera så det inte blir nå bök? och vart beställer man dom ifrån? och det du menar med passande styrändar är?
 
Last edited:
Vibrerar de inte tokmycket? Såg nån annan styrändsspegel men som hängde under, Café racer-style, och de verkade vibrera ordentligt.

Dessa går att ha både uppe och nere. Vet inte om vibrationer då jag inte monterat mina men folk verkar vara nöjda med dessa när man gör en sökning.
 
Var ute idag och myste ngn timme. Inte mkt grus och E22:an var torr. 5,5C varmt, he, he. Satt och tittade lite på pisseburken på styret (ni vet vad) och kom fram till att den är ohyggligt ful men skoj.
 
Halloj! Då har man en S1000R på ingång. Kul att kliva upp bland tungviktarna efter ett par år med en hoj i mellanklassen.

Läste lite bland första sidorna i denna tråd att folk tyckte att S1000R var ful! Och visst fan tyckte jag också det när jag såg en första gången. MEN det är en hoj som jag iaf har lärt mig tycka om och uppskattar idag dess utseende, speciellt framlyktorna. Vilka jag verkligen avskydde tidigare! :hihi

Redan har jag tonvis med prylar beställda till hojjen och väntar med spänning på att få köra första rundan med den nästa månad. :gnissla
 
Tjena !
Är det någon som monterat helsystem på sin 1000 R
Powercommander eller inte, och hur funkar pc med dom olika kör programmen ?
Har visserligen en xr, med det är ju samma motor.
Monterade helsystempå min, men bmw säger att lamdasonden hänger med?
DSC_1613.JPG
 
Körprogrammen sitter i ECU'n inte i Power commander som styr syre/bränsleblandningen (dvs mapp).
Om man byter rekommenderas en Pcv och en bänkning för att den ska gå rent. Lambdasonderna ska då vara urkopplade och en slang under tanken ska pluggas för att få rätt värden men det bör den som bänkar ha koll på.
 
Ok, nja rent går den (har redan testat ;) ) mest orolig för att den går magert och det händer nått med motor.
Åker nog och gör en enkel bänking så jag får svart på vitt.
Vet ju inte hur bmw ställer sig om man monterar PCV innan garantin går ut!
 
Rent/magert/fett... Same, same.. Får du mycket avgassmällar och eldflammor måste du ha en pcv. Du kommer får en bättre och individuell kurva just för den konfiguration som du har. Om det inte är ett BMW-system så ryker väl garantin oavsett om du har en pcv eller inte. I värsta fall får du väl montera original innan du lämnar in den ;)
 
Suttit och läst på engelska forum och JÄVLAR vad folk har haft problem med sina hojjar. Missljud från motorn, tändningen spökar ja listan kan göras lång och bmw svär sig fri från ansvar.

Så frågan är, hur har vi haft det i Sverige? Har ni haft beskymmer med era hojjar och isåfall vad? Har det gått på garantin eller har ni också fått bråka? :gnissla
 
Tändningen på min pajade plötsligt förra sommaren när jag var på väg till Norge. Plötsligt när jag skulle stänga av hojen vid en paus så funkade det inte. Inget hände när man vred om nyckeln. Var tvungen att använda "dödaren" för att få av motorn. Vid längre stopp (mer än 10min) fick jag skruva av sadeln och lossa batteriet. Rätt många sådana stoppa under 5dagars tripp i Norge...Jävligt segt.

Väl hemma lämnade jag in den hos Bike. Bytte hoj i samma veva (S1000xr). Gamla hojen tog 2 månader att fixa pågrund av att leveransen av reservdelen dröjde.
 
Tändningen på min pajade plötsligt förra sommaren när jag var på väg till Norge. Plötsligt när jag skulle stänga av hojen vid en paus så funkade det inte. Inget hände när man vred om nyckeln. Var tvungen att använda "dödaren" för att få av motorn. Vid längre stopp (mer än 10min) fick jag skruva av sadeln och lossa batteriet. Rätt många sådana stoppa under 5dagars tripp i Norge...Jävligt segt.

Väl hemma lämnade jag in den hos Bike. Bytte hoj i samma veva (S1000xr). Gamla hojen tog 2 månader att fixa pågrund av att leveransen av reservdelen dröjde.


Läste om precis detta fel här om dagen. Då var det en 2014. Hade du samma årsmodell?
 
Har inte haft några problem alls med min, kört ca 1000 mil. Har fått många saker fixade som garantiåtgärder, tex byta av ventiler, kopplingsgrepp, fästen till kåpor osv. Men har som sagt aldrig haft några problem.
 
Problem...tycker jag inte om. Jag köpte en ny hoj för att just slippa problem och blir det problem är det inte roligt.

Ta i trä, än så länge har hojen varit helt felfri! Jag fick den under sommaren 2014 och då hade de redan åtgärdat problemen med kåporna som kunde lossna.

För övrigt tog jag premiärturen i torsdags förra veckan och det ÄR en fantastisk hoj! Ångrar inte en sekund att jag valde BMWn! :tummenupp
 
De problem som tas upp på forumen är väl mestadels sådana som är relaterade till barnsjukdomar på första årsmodellen och som nu åtgärdats. Forum som är relaterade till en viss produkt är ju en samlingsplats för alla problem produkten drabbats av och det är lätt att få intrycket att det totalt sett är värre än det faktiskt är, samtidigt som man sätter igång att aktivt leta fel på sin egen hoj.

Återstår att se om jag klarar mig från problem med min. Den har inte rullat mer än 50 mil än.
 
Jag beställde min innan premiären och är således en tidig 2014. De problem jag har upptäckt är kåpor som flög av när det gick lite för fort, kylarvätska som försvann till en viss nivå, knappsatsen på vänster sida samt startknapp som strulat (knappar som fastnat lite) och att kopplingshandtag byttes. Inget av dessa problem har orsakat mig något stopp förutom kåporna som krävde lite silvertejp innan jag fick nya. Allt är åtgärdat iom service, om jag har sagt till eller om verkstaden upptäkt något själv, helt utan kostnad.

Skulle jag lita på hojen? Absolut! Dessutom behöver man inte vänta månader OM något skulle gå sönder.
Har nu kört 2400 mil och jag gissar att den klarar de nästa 2400 milen med betydligt mindre tekniskt "strul".
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top