BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Fick pris på märkesförsäkringen på If nu, 20000kr hel helår..:död Får bli bilsport & mc, Hel/hel för 12000:)
 

caad8saeco

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Ort
Halmstad
Hoj
Honda VFR1200F
Tjenare! Är ny här på forumet och har väl inte alltför mycket erfarenhet av mycket som diskuterats i den tråd :)

Men....

Efter att ha läst de provkörningsrapporter som släppts samt sett bilder och filmklipp av denna hoj så....

Föll jag pladask!! Det verkar vara just den hoj jag söker.

Jag beställde en vit standard med acra-ljuddämparen.
Kände att jag helt enkelt inte behöver alla prylarna i paketen.
Har endast erfarenhet av Suzuki banditer så det lär ändå kännas som ett modernt lyft :)

Rätt eller fel, men längtar sjukt mycket till premiärturen!

Kul att flera av er fallit för den vita... Efter att ha haft svart skall det bli skönt med något mer lättputsat :)
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Kan man sätta på styret från RR´n om man vill ligga lite mer.
Kan man göra likadant med fotpinnarna ?

( ja, jag gillar "sportig körställning")
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Köper du hp fotpinnarna så är det samma som på RR. För nästan 8000kr så får du möjligheten att sitta som ett grott mongo!

Hur är det med styret ?
Får man sitta som en räka?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Sitter redan och spanar efter tillbehör som man vill ha.. Vad har ni spanat in för saker?

Jag vill ha skydd för kylare(vatten och olja).
Nått i stil med dessa, tycker evotech gör kanonfina saker men dom är rätt dyra. http://www.evotech-performance.com/...013-onwards-radiator-and-oil-cooler-guard-set

Även deras Tailtidy är intressant, rätt dyr den med iofs...

Sen ett par packväskor att hänga på, dessa verkar bra och lätta att montera av/på. http://adventuremc.se/sv/by-brand/bmw/s-1000-rr/blaze-h-panniers-set.html

Såklart vill man ha ett slipon för trevligare ljud med..
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Om man har valt till quickshift, jag förstår hur den fungerar, men om man nu skulle få för sig att bara mysa runt en sväng och växla som vanligt med koppling, hur fungerar den då? Aktiveras den inte om man drar in kopplingen eller? Bara en fundering jag fick såhär på morgonen...
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Om man har valt till quickshift, jag förstår hur den fungerar, men om man nu skulle få för sig att bara mysa runt en sväng och växla som vanligt med koppling, hur fungerar den då? Aktiveras den inte om man drar in kopplingen eller? Bara en fundering jag fick såhär på morgonen...

På en s1000rr märker du inte av qs:en om du myskör och använder kopplingen, det är inga problem att köra på det sättet, kan ju vara så att den kopplas bort när du använder kopplingen. Qs:en kommer bara till sin rätt när du pressar ordentligt.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nån som har koll på om det är nån inkörning, typ max 8000rpm dom första 100 milen? Jag har beställt skylthållare och bobbiner idag! Letar efter en snygg tankpad med, nån som har ett förslag? Nu fattas bara hojen...:yoparty
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top