BMW S1000R (inte RR) - tråden!

Fick pris på märkesförsäkringen på If nu, 20000kr hel helår..:död Får bli bilsport & mc, Hel/hel för 12000:)
 
Tjenare! Är ny här på forumet och har väl inte alltför mycket erfarenhet av mycket som diskuterats i den tråd :)

Men....

Efter att ha läst de provkörningsrapporter som släppts samt sett bilder och filmklipp av denna hoj så....

Föll jag pladask!! Det verkar vara just den hoj jag söker.

Jag beställde en vit standard med acra-ljuddämparen.
Kände att jag helt enkelt inte behöver alla prylarna i paketen.
Har endast erfarenhet av Suzuki banditer så det lär ändå kännas som ett modernt lyft :)

Rätt eller fel, men längtar sjukt mycket till premiärturen!

Kul att flera av er fallit för den vita... Efter att ha haft svart skall det bli skönt med något mer lättputsat :)
 
Last edited:
Kan man sätta på styret från RR´n om man vill ligga lite mer.
Kan man göra likadant med fotpinnarna ?

( ja, jag gillar "sportig körställning")
 
Last edited:
Köper du hp fotpinnarna så är det samma som på RR. För nästan 8000kr så får du möjligheten att sitta som ett grott mongo!

Hur är det med styret ?
Får man sitta som en räka?
 
Sitter redan och spanar efter tillbehör som man vill ha.. Vad har ni spanat in för saker?

Jag vill ha skydd för kylare(vatten och olja).
Nått i stil med dessa, tycker evotech gör kanonfina saker men dom är rätt dyra. http://www.evotech-performance.com/...013-onwards-radiator-and-oil-cooler-guard-set

Även deras Tailtidy är intressant, rätt dyr den med iofs...

Sen ett par packväskor att hänga på, dessa verkar bra och lätta att montera av/på. http://adventuremc.se/sv/by-brand/bmw/s-1000-rr/blaze-h-panniers-set.html

Såklart vill man ha ett slipon för trevligare ljud med..
 
Om man har valt till quickshift, jag förstår hur den fungerar, men om man nu skulle få för sig att bara mysa runt en sväng och växla som vanligt med koppling, hur fungerar den då? Aktiveras den inte om man drar in kopplingen eller? Bara en fundering jag fick såhär på morgonen...
 
Om man har valt till quickshift, jag förstår hur den fungerar, men om man nu skulle få för sig att bara mysa runt en sväng och växla som vanligt med koppling, hur fungerar den då? Aktiveras den inte om man drar in kopplingen eller? Bara en fundering jag fick såhär på morgonen...

På en s1000rr märker du inte av qs:en om du myskör och använder kopplingen, det är inga problem att köra på det sättet, kan ju vara så att den kopplas bort när du använder kopplingen. Qs:en kommer bara till sin rätt när du pressar ordentligt.
 
Nån som har koll på om det är nån inkörning, typ max 8000rpm dom första 100 milen? Jag har beställt skylthållare och bobbiner idag! Letar efter en snygg tankpad med, nån som har ett förslag? Nu fattas bara hojen...:yoparty
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top