BMW S 1000 RR –> resten

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Se så få egna linjer/lösningar BMW har gett sina första riktiga sporthoj. Trist!

:brinnerup
 

Bifogat

  • bmwjämf_2.jpg
    bmwjämf_2.jpg
    222 KB · Visningar: 1,151
Last edited:
Då kan du väl berätta för mig vilken ny sporthoj som har egna linjer?
Alla snor av alla, det är så man vidareutveklar, trist? kanske.
 
Jag tycker bmw:n var bland de snyggare av dem... Men visst är det trist att de inte verkar ha satt så mycket egen prägel på den. Fast det visar ju också att den formen måste vara ganska optimal, så det är väl bra att de inte gjort något helmysko som förmodligen bara skulle bli dyrt för dem.

Snyggast form: KTM, Aprilia eller BMW (jag kan inte riktigt bestämma mig).
Ducatin är ju också grymt fin men jag gillar att de andra har mer slimmad bak.

Fulast form: Honda, usch platt nos å rund i formerna dessutom. Det enda lyckade
på den hojen är avgasststemet (även om ktm och bmw gör det bättre).

Kawan: ser vindögd ut och så gillar jag inte luftintaget.

Men jag kanske inte ska klaga så mycket med tanke på hur min hoj ser ut,
får trösta mig med att det är en första hoj och jag ska ha mer cash till nästa
(måste fortfarande hitta en som är snuskigt billig att försäkra dock - studerar).
 
Last edited:
Måste säga att Aprilian och Bmw är klart snyggast.:tummenupp

R1 an ser baktung och osmidig ut. inte snygg:arsele
 
Hur vill ni ha det egentligen?! Folk har länge klagat på att BMWs hojar är apfula med xkjellkåpor på var och varannan hoj och nu när de lanserar en hoj som ser ut ungf som alla andra supersporthojar så klagar ni på att Bmw inte gjorde den tillräckligt orginell. Nu får ni fn ta och bestämma er!

Jag diggar alla förutom KTMs framlyktor och Kawan.
 
Då kan du väl berätta för mig vilken ny sporthoj som har egna linjer?
Alla snor av alla, det är så man vidareutveklar, trist? kanske.
Som den med lite koll på hur motorcyklar har sett ut de senaste 20 åren vet: BMW brukar ha egna linjer.
 

Bifogat

  • r850r_classic.jpg
    r850r_classic.jpg
    19 KB · Visningar: 40
  • k1.jpg
    k1.jpg
    24.4 KB · Visningar: 49
  • bmw_hp2_lge.jpg
    bmw_hp2_lge.jpg
    69.8 KB · Visningar: 38
  • R1100s.jpg
    R1100s.jpg
    34.4 KB · Visningar: 36
Last edited:
Då kan du väl berätta för mig vilken ny sporthoj som har egna linjer?
Alla snor av alla, det är så man vidareutveklar, trist? kanske.

Alla har egna linjer. Aerodynamiken spelar stor roll för formen. Rettan har hållit sin stil sen -98:tummenupp

Gixxern var en 08:confused:
 
Svårt att bilda en uppfattning om bmw'n då jag inte sett en enda bild på fronten. Den filmen som bmw har länkat ut är kass den med. En racehoj, och en gathoj med en nedklottrad front som gör det svårt att se vad är vad.
 
Jag håller delvis med TS då BMW brukar gå en egen väg när du utvecklar sina hojar, snyggast? Jag är väll förstörd men 1098´an! :Bugar
 
Här var det gödslat med betyg på andras inlägg. Jag menar den där ganska nya funktionen att man kan klicka bra eller dåligt om någon annans åsikt. Jag tycker att det är en dum funktion, tycker att det aldrig kan vara dåligt att uttrycka en åsikt så länge man håller sig inom forumreglerna. Om någon har en avvikande åsikt kan dom ju bara skriva det i ett nytt inlägg OCH FÖRKLARA VARFÖR. Det är lite knapsu att tassa runt och klicka minus på andras inlägg tycker jag. (Inser att jag kommer att få en massa minus för det här, jaja bring it on då)

Beträffande trådens ämne så kan jag väl hålla med om att delar av profilen påminner om delar av de övrigas profiler, men nog tycker jag att BMW:n skiljer sig väsentligt i stil från KTM:en, duccen och hondan. Helkåpan är väl mest lik aprilian sett så där från sidan medan bakdelen har drag liknande kawan. Men det är ju en hel del olikheter redan i profilbilderna. Sidokåporna har t.ex. en unik design. Sen skulle jag tro att man ser mer skillnader ju mer man ser dom ur olika vinklar. Det brukar ju vara så att första intrycket man får av en motorcykel på bild senare kan ändras rejält när man ser den i verkligheten.
 
Ska bli intressant att se siffrorna.. Ser också fram emot att få provköra nya R1:an. När jag såg de första bilderna tyckte jag att den var gräsligt ful, men den har växt på mig. Lite rens bak så blir det nog bra. MCN:s testförare sade att den var olik något annat han någonsin kört, vilket skulle inkludera Desmon, och är den i samma grannskap blir det högvilt..
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top