BMW R75/6 CaféR

Var träffar man sådana (blivande) fruar som förbjuder en att sälja hojen? :confused: :kär
 
Dimensionen höftade jag till. Bockningsvinkeln är exakt den som svingröret har original på vänster sida så jag ville att röret skulle linjera med det. Radien tyckte jag vart snyggare med en större en mindre.
 
Bra ska inte vara så noga :-) Tror tjejen hann posta din plåtbit idag :-)
 
Del projekt: bakram

Jag fick rör över sen singeldämparbygget så jag tänkte bygga bakramen av samma, troligen lite överkill dimension, men det handlar nog inte om speciellt mycket vikt att välja klenare rör.

IMG_2957.jpg


IMG_2968.jpg


IMG_2970.jpg


IMG_3004.jpg


IMG_2995.jpg


IMG_3011.jpg

Vill dock inte helsvetsa något innan gaffel är på plats så jag kan finlira höjden på baken något
 
Last edited:
Leveranser!

Har fått hem bromsskivorna jag beställt! Dessa skall passa Kawa Ninja typ 2002 eller liknande och har väldigt lik bultdelning och hål som BMW fälgen

Passar snyggt till Brembo oken
IMG_2985.jpg

320mm wave VS 260mm BMW original
IMG_2987.jpg

19" eker fälg 320mm skiva, kommer nog bli tok snyggt med svartlackerad fälgbana, polerade ekrar och modernare gummi
IMG_2988.jpg

Fick paket av EST idag me! :banana Blir ett nytt delprojekt att kapa upp BMW tanken och svetsa in nya infästningen
IMG_2990.jpg
 
Hjulaxel

Äntligen har jag fått min nya hjulaxel för att få BMW fälgen att passa Aprilia gaffeln

Fantastiskt nöjd är jag! :banana ett riktigt konstverk
IMG_3025.jpg

IMG_3027.jpg

IMG_3032.jpg

IMG_3033.jpg

Tyvärr tar bromsoken i ekrarna precis som jag befarade innan, men jag tror att det går att plana av lite av oken för att få det att funka.
IMG_3035.jpg
 
Last edited:
Delprojekt: Cafékuts

Som bevis på att jag inte bara får delar laserskurna utan även gör något själv så tänkte jag visa förstärkningsplåten som ska sitta i bakdelen för att dels förstärka upp kanten men även för att ha något att skruva i.

Avritat från mall och förborrat för bladet
IMG_3044.jpg

Färdig sågad!
IMG_3053.jpg

Kör man för varm så kladdade aluminiumet på bladet och fick för sig att hugga
IMG_3050.jpg

Där ska den sitta
IMG_3056.jpg

Spände fast den på rätt ställe med silvertejp
IMG_3057.jpg

Har även hunnit plasta fast den ett varv.
 
Går det inte att flytta ut oken och skivorna lite också??
 
Skivorna passar ändå inte rakt på så dom måste ha spacer för att passa. Enda sättet att flytta ut oken är att antingen plana infästningen på oken eller gaffeln. Enklast är oken, dock svårt att mäta exakt hur mycket som krävs. Vill inte ta bort för mycket av fästerna bara! :gnissla Så här äre att bygga custom bygga! :crash
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top