BMW R75/6 CaféR

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Blev ju kanon bara fixa å u t& sladda :)
 

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
TL-1000S
Otroligt snyggt bygge! :tummenupp Tyvärr har man inte möjlighet att ta sig upp till Ö-vik i helgen, hade varit kul att syna den live! :)
 

Lifeabuser

Guest
Ja, som sagt Olle - riktigt fin! Nu ser jag hur mycket jag behöver garage och svets innan jag kan sätta igång med ett eget projekt. Bjuder på en bild från utställningen (mobilbild).
20150501_134756.jpg


Mvh
Erik
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Det blev väl precis så bra som det var tänkt! Bra jobbat!
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
RIKTIGT SNYGG! BRA JOBBAT! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Tackar MrMAdMax, kul du gillar hojen! :)

Riktigt kul att se slutresultatet av ditt bygge. Grymt bra jobbat, kul med lite fler gamla beemers ute på vägarna

Tackar! Roligt att höra att du gillar den! Jag är riktigt glad att jag valde att bygga på en gammal BMW, mycket karaktär i dessa gamla Airheads.

Heelt imponerande bygge :tummenupp:tummenupp:tummenupp

:krama

Det här bygget har jag helt missat, grymt läcker hoj!:tummenupp

Hej Mr Johansson! Tack ska du ha! :Bugar


Tackar!

Blev ju kanon bara fixa å u t& sladda :)

Jepp, det verkar som att det är total haveri på "urtrampningslagret!?" eller vad man kallar det på en hoj. Ska få iväg en beställning från Motorworks på nya delar under dagen hoppas jag.

Otroligt snyggt bygge! :tummenupp Tyvärr har man inte möjlighet att ta sig upp till Ö-vik i helgen, hade varit kul att syna den live! :)

Tack Sonny!

Ja, som sagt Olle - riktigt fin! Nu ser jag hur mycket jag behöver garage och svets innan jag kan sätta igång med ett eget projekt. Bjuder på en bild från utställningen (mobilbild).
View attachment 419152


Mvh
Erik

Tack Erik, Ja det underlättar en hel del om man har tillgång till bra verktyg. Jag har haft mycket tur med mitt bygge att jag kunnat få hjälp med vissa delar jag inte klarar av att göra själv. Sen har hela bygget varit som en enda stor utbildning för mig själv. Jag har lärt mig otroligt mycket under bygget som jag aldrig gjort tidigare!

Grymt snygg hoj!

:)

Det blev väl precis så bra som det var tänkt! Bra jobbat!

Den blev nästa bättre än jag vågade hoppas på! Tackar!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
View attachment 418885

Här är en närbild på nummerbelysningen som jag byggde in bakdelen. Och även den bobber monterade plåten :tummenupp

Danke schön. :)

BTW. Besiktningen klagade när jag hade min reflex så. Och sa att jag skulle montera den under skylten. Den gick igenom, men lite gnäll vart det. :)
Jag böjde en 2*5cm alu bit, borrade hål i skylten, och sätter dit reflexen så den "hänger" under skylten till varje besiktning... :)
Jag var nog lagligare innan de klagade, men va fan... orka...

:hej
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ja igår var det planerat Jungfrufärd, kom dock bara 1 km innan kopplingen slutade att fungera, ena förgasaren började troligen att flöda över och elsystemet buggade lite.

Meeeen, jag kan inte säga att jag blev sur, när jag såg min Black Betty stå där och glänsa på detta viset så kan jag inte annat än att le :tummenupp

Men att köra hojen till utställningen är nu uteslutet tyvärr.

:kär :Bugar
Det där är lätt den snyggaste BMW'n jag sett. Allt sitter rätt, helt fantastiskt vacker!!! :kär

Ger otroligt rätt "gammel-mellan-krigs-åren BMW racer vibbar". Då BMW hojar alltid var svarta, gick som attans (för tiden). En del kompressormatade, etc etc. Spännande hojar. Och snygga. :)
:Bugar
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Hej!

Jag vet, har haft dålig återkoppling senaste månaden. 1 maj hade jag hojen på utställning på SHRA´s utställning här i Ö-vik, främst Amerikanska bilar. Målsättningen var ju att ha en körklar hoj till detta men tyvärr havererade frikopplingslagret på första testturen… Här är lite bilder ifrån utställningen.

IMG_6731.jpgIMG_6784.jpg
IMG_6786.jpgIMG_6789.jpg
IMG_6804.jpgIMG_6813.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Förra helgen fick jag en lucka mellan bebis och husrenoveringar, som sagt frikopplingslagret hade havererat och totalt pulveriseras och nypigt så att stången genom lådan vridits av. Skrotet verkar ha ramlat ner i lagret till ingående axel. Nu hinner jag inte med någon total renovering så jag spolade igenom lådan med ny olja och bytte det som var trasigt.

image.jpgimage.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
För att plocka ur lådan var jag tvungen att ta loss drivaxeln och sving. När jag satt ihop allt igen kör jag en kort tur och ser till min skräck att det sprutat olja över hela bakhjulet!!!! :huvet lyckades tydligen klämma damasken till drivaxeln :( Snabbfix var att rotera den ett halvt varv och laga den med cykelslangsjox.

Förrutom tidigare strul så går den bara på en cylinder på tomgång och baktänder och vid gaspådrag, kollade igenom hela tändsystemet. Totalrenoveras förgasarna "igen" med nya delar denna gång. Sätter ihop hojen. Samma sak fortfarande.

Efter att ha plockat isär förgasaren 3 gånger så lyckades jag hitta en liten pappersbit som satt igen kanalen till lågfartsmunstycket! :banana

Sättet ihop allt IGEN, kör en tur, efter 1km så går den bara på en burk :huvet, hem igen, kollar gnista, inget fel. Knackar på förgasarna med en skruvmejsel, ser att det börjar flöda genom filtret! :banana, kör en till tur denna gång kom jag 3km innan det strular igen!!!!!! :3freak där är jag idag.......
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Succe!

I morse fick jag ordning på förgasarna, passade på att följa med på en MC kortege igenom Övik med avslutning på stor torget. Kändes passande att ha polis eskort på första turen, obesiktat dessutom! :tummenupp

Hojen gick i alla fall helt felfritt, klart över förväntan! :) Bromsarna och fjädringen känns grymt fint!

IMG_7622 - Version 2.jpg

IMG_7625 - Version 2.jpg

IMG_7647.jpg
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Den blev verkligen snygg, du fick in en fullträff avseende linjer och proportioner. Kul med kontrasterna mellan gammalt och nytt också!

Hoppas att den är lika fin att köra som den är att titta på.

:kär
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jisses. Har åxå helt missat denna tråden. Allt cred till en grym hoj:tummenupp
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Svin-ball! men det får inte lysa vitt ljus bakåt när du ska bes...
ps.skulle inte en BMW vit och blå linje på tanken vara snyggt? Lite väl svart för min smak..
 
Last edited:

pplundgren

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2015
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2002 Ktm 625 SC
Har nu suttit och varit totalt oproduktiv på jobbet i 1½ timme och vill se denna mc i sommar!,

Riktigt impad av hur snyggt och seriöst du byggt allt!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top